Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص برگزاری همایش «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد (ع)» به میزبانی خراسان شمالی با اشاره به این که زبان هنر به واسطه همه فهم بودن که در راستای تصحیح و تغییر رفتارها گام برمی دارد به عنوان ابزاری قابل انتقال می توان از آن بهره برد، گفت: بنابراین در حوزه فرهنگ و هنر با تکیه بر همین مبانی، تلاش کردیم از قالب های هنری برای توسعه و ترویج مبانی دینی بهره بگیریم و در قالب جشنواره هنری با بهره گیری از آیات قرانی ورود پیدا کرده تا هنرمندان با الهام از آیات قرآنی دست به تولید بزنند و این گونه، بار بخشی از فرهنگ سازی را در مقوله های گوناگون به دوش بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به در دستور کار قرار گرفتن دو مقوله «فرهنگ سازی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی» و «شفاف سازی اقتصاد مقاومتی» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حرکت ادارات کل در این راستا در قالب جشنواره ها و همایش ها، اشاره و تصریح کرد: به نظر می رسد اگر قرار است اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی محقق شود باید به یک گفتمان غالب تبدیل شود که لازمه آن جریان سازی و  فرهنگ سازی با ابزار هنر است.

حجت الاسلام فضیلت با تاکید بر این که این گفتمان سازی باید تبدیل به فرهنگ غالب شود و برای تحقق آن نیازمند جریان سازی هستیم، اظهارداشت: در این راستا تمامی نهادهایی که از بودجه فرهنگی استفاده می کنند، باید در راستای اقتصاد مقاومتی به میزان اعتبارات و اختیارات، سهمی را قائل و قدم هایی بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این که شورای فرهنگ عمومی در مقوله فرهنگ عمومی یک وسیله و ابزار است و به تنهایی  کاری از دست شورا ساخته نیست، گفت: اگر همه اعضا در مقوله اقتصاد مقاومتی برای خود سهمی قائل باشند و دیگر بخش های جامعه نیز از آن تمکین کنند، آن وقت شاهد گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و غالب شدن آن در جامعه خواهیم بود.

آئین اختتامیه نخستین همایش ملی «سبک زندگی امام سجاد علیه السلام» هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر بخش مقالات و اینفوگرافی برگزار می شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین مباشری از اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، خدمات مومنانه و پروژه‌های عمرانی، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و میز خدمت در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه سروستان همچنین از برگزاری اردوی سلامت ۲ روزه با حضور ۱۵ پزشک متخصص و ویزیت ۸۰۰ بیمار نیازمند، برگزاری بیش از ۱۰ پروژه عمرانی منازل محرومین، خدمات‌رسانی و برگزاری کلاس‌های تقویتی دانش آموزان، سرکشی از خانواده‌های شهدای جهادگر، بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و برگزاری کلاس خاتم‌کاری و … در هفته جهاد سازندگی خبر داد.

وی در پایان گفت: این برنامه‌ها از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۲ اردیبهشت ماه انجام خواهد گرفت.

کد خبر 6097067

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی