Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید خانی معتقد است؛ امسال شاهد یک بی‌برنامه‌گی و سردرگمی در اکران فیلم‌ها هستیم که این اتفاق به فیلم‌های مستقل آسیب می‌رساند.

سعید خانی (تهیه‌کننده و مجری طرح فیلم‌هایی همچون لونه زنبور، من و بی‌خود و بی‌جهت) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به وضعیت بد اکران فیلم‌ها در سال جاری گفت: وقتی ۷ فیلم فقط در ۶ هفته اکران می‌شود؛ هیچ فیلمی این فرصت را پیدا نمی‌کند که به فروش خوبی دست پیدا کند و سقف فروش یک فیلم ۱۵ میلیارد تومان می‌شود و ما دیگر شاهد رکوردزنی فیلم‌ها در اکران نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خانی افزود: شورای صنفی نمایش می‌توانست برای اکران اول نوروز تعداد فیلم‌های کمتری را اکران کند و در اکران دوم تعداد فیلم‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اکران فیلم‌ها به شکل حاضر بیشترین ضربه را به سینمای مستقل و بخش خصوصی می‌زند زیرا حیات سینمای مستقل مستقیم به اکران بستگی دارد.

تهیه‌کننده فیلم "من" افزود: از سوی دیگر تعداد تولید فیلم‌ها در سینمای ایران زیاد است و اگر شورای صنفی نمایش تعداد کمتری فیلم اکران کند؛ مانند سال گذشته ما شاهد انباشت فیلم‌ها در پشت در اکران در نیمه دوم سال خواهیم بود.

وی ادامه داد: سامان دادن به اکران فیلم‌ها و عبور از این مشکل تنها دو راهکار دارد: اول آنکه نباید هر فیلمی ساخته می‌شود، حتما اکران شود بلکه باید فضا‌ها و فرصت‌های دیگر نمایشی همچون شبکه نمایش خانگی و وی او دی را تقویت کرد زیرا این روشی است که در همه دنیا استفاده می‌شود.

خانی افزود: راه‌اندازی چند پردیس سینمایی در تهران همچون باغ کتاب، پلاتنیوم شهرک غرب، تیراژه و ارگ این تصور غلط را بوجود آورده است که امکان اکران برای همه فیلم‌ها فراهم است درحالیکه ما باید به‌جای تمرکزگرایی کامل اکران در تهران به سمت تکثرگرایی در اکران حرکت کنیم.

تهیه‌کننده لونه زنبور ادامه داد: اگر امسال ما با یک سیاستگذاری درست به سمت تکثرگرایی در حوزه اکران حرکت کنیم و به اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها مانند تهران توجه کنیم، شاهد رشد ۱۵ الی ۲۰ درصدی فروش فیلم‌ها در فروردین بودیم

وی ادامه داد: ما امروز دچار یک سردرگمی در اکران هستیم زیرا سینماهای تهران ظرفیت اکران ۷ فیلم به شکل همزمان را ندارند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، سرهنگ علی طاهری گفت: در پی وقوع سرقت کندوی زنبور عسل در این شهرستان مراتب در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط ماموران پلیس آگاهی شهرستان، به شخصی با هویت معلوم مظنون و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی فرد مذکور دستگیر و در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به بزه انتسابی معترف شد.
سرهنگ طاهری با ذکر اینکه تعداد ۶۱ قطعه کندوی زنبور عسل کشف و ضبط شد، گفت: در این خصوص یک نفر سارق نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

دیگر خبرها

  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • با گل هری مگوایر مقابل شفیلدیونایتد؛ رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳