Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی با رئیس‌جمهور برای بررسی علل فیلترینگ تلگرام شد.

در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در تذکری گفت: امروز آقای لاریجانی چون دوست نداشت معاونت میراث فرهنگی تحت نظارت قرار گیرد، ابتدا برای ارسال این طرح به کمیسیون مشترک و بعد هم برای اخطار ماده ۷۵ رأی‌گیری کرد که بدجوری رأی نیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اظهارات لاریجانی در پاسخ به ادیانی نماینده قائمشهر مبنی بر اینکه مطمئن نیستم این طرح مغایر برنامه ششم توسعه باشد، گفت: آقای لاریجانی بعد از تصویب طرح اعلام کرده است که این طرح خلاف برنامه بوده و نیازمند دو سوم آرای نمایندگان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از هیأت رئیسه مجلس خواست در جلسه علنی یا غیرعلنی از رئیس‌جمهور دعوت کند تا در خصوص فیلترینگ تلگرام توضیح دهد. اگر آقای رئیس‌جمهور مخالف فیلترینگ است، چرا می‌گویند مخفیانه موافقت کرده است؟ اگر موافق است، چرا این‌گونه صحبت می‌کند؟

ییس‌جمهور چرا به سوال نمایندگان پاسخ نمی‌دهید؟

ایسنا نوشت:

مجتبی ذوالنوری نماینده قم در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: تذکر من خطاب به رییس‌جمهور محترم است. جناب آقای رییس‌جمهور در اثر ضعف و عدم نظارت و سوء عملکرد دولت جنابعالی حدود شش میلیون از ملت شریف کشور گرفتار مصیبت موسسات غیرمجاز و یا موسسات مجاز دولت شما شده‌اند.

وی ادامه داد: آقای رییس‌جمهور اینجانب و حدود 100 نفر از نمایندگان ملت از جنابعالی شش سوال پرسیدیم: 1ـ موسسات مالی 2ـ قاچاق 3ـ بیکاری و اشتغال 4ـ رکود 5ـ بقای تحریم‌ها علیرغم اجرای همه تعهدات برجامی کشورمان 6ـ جهش قیمت ارزهای خارجی به شکلی که در حدود کمتر از دو ماه ارزش پول ملی 48 درصد کاهش پیدا کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از معادلات، صادرات و واردات و بسیاری از زندگی‌های مردم نابود شد. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس بعد از یک هفته که سوال شما داده شد نمایندگان شما باید بیایند با سوال‌کنندگان مذاکره کنند. بعد از یک هفته اگر متقاعد نشدند شما یک ماه فرصت دارید بیایید صحن مجلس به مردم پاسخ دهید ولی آقای رییس‌جمهور چه چیزی باعث شده که شما استنکاف می‌کنید. حدود دو ماه از سوال ما می‌گذرد؟

ذوالنوری افزود: اصل 88 قانون اساسی و ماده 212 آیین‌نامه داخلی زیر پا می‌گذارید، به ملت و نمایندگان ملت و دستگاه نظارتی بی‌اعتنایی می‌کنید و نمایندگان شما مجلس نمی‌آیند. شما فرصت‌سوزی می‌کنید. مرتب صحبت از شفافیت و اطلاع داشتن مردم از امور می‌کنید اما پاسخ نمی‌دهید.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!