Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: این موضوع که افراد بتوانند با لباس‌های محلی خودشان در فضای اداری حضور پیدا کنند در شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح شده است و قرار است که در نمایشگاه روز 25 اردیبهشت کلید این موضوع زده شود.

ایران آنلاین / معصومه ابتکار در اولین نشست مدیرکل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها که امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: "امید" کلید واژه حرکت است و این عنوان دولت نیز بوده و در حقیقت مفهوم و محتوای کار ما نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر در حوزه خانواده امید موضوع مهمی است؛ زیرا در شرایطی هستیم که جریان‌های سازمان دهی شده به صورت هدفمند تلاش دارند که ناامیدی را در زنان،‌ جوانان و خانواده‌ها نهادینه کنند.

وی ادامه داد: این امر برای زدن ریشه‌های تمدنی، باورها و انقلاب است و بایستی در مقابل این هجمه به عنوان یک واکنش بلکه به عنوان یک اعتقاد به فلسفه انتظار و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم تا با برنامه و سیاست درست و رویکرد تحولی، نگرش فرهنگی، نگاه دانش بنیان مبتنی بر مطالعات و پژوهش‌ها و نگاه علمی حرکتی را ترسیم کنیم که اثربخش باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: دختران جوان ما انتظارات و نگاهی دارند و در دنیای دیگری سیر می‌کنند که اگر لحظه‌ای خودمان را به جای آنها بگذاریم و به جای برخورد زبانی و فیزیکی، شماتت و طعنه زدن به آنها مسائل را از دید آنها ببینیم خواهیم فهمید که چقدر نسبت به این امر کوتاهی کرده‌ایم و نسبت به باور این نسل و در نظر گرفتن خواسته‌های آنها مسئولیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از زنان و به طور خاص بخشی از دختران جوان بیشترین سختی‌ها و محدودیت‌ها را به دلیل نگرش خاص و سقف‌های شیشه‌ای و محدودیت‌های قومی قبیله‌ای دارند، گفت:‌ خانواده به عنوان کانون مهم اجتماعی است و قصد داریم برای استحکام، شکوفایی و اعتلای آن اقدامات اساسی و اصولی را انجام دهیم.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش به اقدامات معاونت زنان در سال 96 و برنامه‌های آنان برای سال 97 نیز اشاره کرد و گفت: در سال 96 و در ادامه تلاش‌های شهیندخت مولاوردی که بایستی از تلاش‌های ایشان قدردانی کرد اقداماتی را انجام دادیم و برای سال 97 نیز برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ایم که بخشی از آن در ادامه مسیر ایشان بود و بخش دیگر نیز جهت گیری‌هایی بود که باید برای دولت دوازدهم و بر اساس سیاست‌ها و دیدگاه‌های ابلاغی رئیس جمهور دنبال می‌کردیم. همچنین در سال 97 نیز اولویت مقام معظم رهبری که حمایت از کالای ایرانی است را در دستور کار قرار داده‌ایم زیرا فکر می‌کنیم که زنان ایرانی می‌توانند در این امر نقش موثری داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: برای سال 97 برنامه کلان در سطح ملی تهیه و در اسناد بالادستی پیش بینی کرده‌ایم که اساس آن، سیاست‌هایی است که رئیس جمهور ابلاغ کردند. همچنین در ادامه اعتبارات سال 96 چند اقدام دیگر با استان‌ها خواهیم داشت که یکی از آنها در حوزه کارآفرینی است که این امر نیز ابلاغ شده و از طریق یکی از معتبرترین انجمن‌های کارآفرینی کشور در سطح ملی انجام خواهد شد.

ابتکار با بیان اینکه در موضوع گفت‌وگوی ملی خانواده در هفته‌های آینده به طور مفصل به بحث و گفت‌وگو خواهیم پرداخت، ادامه داد: اهمیت به بانوانی که به عنوان اعضای شوراهای شهر و روستا انتخاب شده‌اند و توان افزایی آنها نیز در دستور کار معاونت زنان است و قصد داریم اقدامات منطقه‌ای شبکه‌ای در ارتباط با توان افزایی به دهیاران زن داشته باشیم.

به گفته وی، موضوعاتی چون اشتغال، تامین اجتماعی، ارتقاء شاخص‌های مختلف زنان دهیار از جمله برنامه‌های سال 97 معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

ابتکار در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تفاهم‌نامه میان معاونت زنان و وزارت جهاد و کشاورزی اشاره کرد و گفت: امسال یک تفاهم‌نامه‌ای با وزارت جهاد و کشاورزی امضاء کرده‌ایم که در چند بعد اجرایی می‌شود و یک بعد آن آموزش تولید محصولات ارگانیک برای زنان کشاورز است. همچنین حمایت از صندوق‌های اعتباری بانوان نیز موضوع دیگر این تفاهم‌نامه است. امسال اعتبار خوبی را معاونت زنان و خانواده برای زنان روستایی در نظر گرفته است و انتظار داریم که تمامی مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها کمک کنند تا به نتیجه خوبی برسیم.

وی همچنین افزود: در پیگیری‌هایی از مجلس بالاخره 0.05 درصد بودجه جاری استانداری‌ها به کار مدیریت بانوان اختصاص پیدا کرد. همچنین اولین جلسه ستاد ملی زن و خانواده را با حضور رئیس جمهور سال گذشته برگزار کردیم که فصل نوینی را برای ما باز کرد. از طرفی شاخص‌های مربوط به عدالت جنسیتی نیز در حال تدوین است و قصد داریم تخصصی‌تر به آن بپردازیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی و زنان سرپرست خانوار برنامه‌های جدی تهیه شده است، افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال 95 اطلس وضعیت زنان در سطح کشور و سطح استان‌ها و به تفکیک همه شهرستان‌ها خواهیم داشت که اتفاق مهمی است و کمک خواهد کرد تا بتوانیم با یک نگاه دقیق، علمی و آماری و استفاده از شاخص‌ها برای بهبود شرایط برنامه ریزی کنیم.

ابتکار خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی در معاونت زنان توجه به هویت است که بخشی از آن در گفت‌وگوی بین نسلی شکل می‌گیرد و بخش دیگر نیز به باورها و مسائل فرهنگی زنان اختصاص دارد. همچنین بخش دیگری از این هویت نیز توجه به سنت‌ها و لباس‌های سنتی و اقوام ایرانی است که فکر می‌کنیم یکی از پرجاذبه‌ترین حوزه‌هایی است که در تلفیق با مد روز می‌توانیم کارهای خوبی در این زمینه انجام دهیم و انتظار داریم در سال 97 حرکتی در سطح ملی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح شده است که افراد بتوانند با لباس‌های محلی خودشان در فضای اداری حضور پیدا کنند. البته لباس‌هایی که مناسب سازی شده باشند و طراحی آنها با طراحی لباس کاری سازگار باشد و در حقیقت به نوعی عناصر هویت ملی در این لباس‌ها باشد.

ابتکار در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: به همین دلیل نمایشگاهی را روز 25 اردیبهشت در نظر گرفته‌ایم که کلید این ایده را بزنیم. در حقیقت مطالعات این کار شده است و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز همکاری‌های خوبی در این زمینه دارد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۶۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به عنوان نخستین دانشکده علوم خانواده ایران، دوازدهم اردیبهشت با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و رئیس دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر منصوره کرمی همسر شهید مسعود علیمحمدی استاد شهید دانشگاه تهران که با دستور رئیس دانشگاه تهران به عنوان مشاور دانشکده علوم خانواده فعالیت می‌کند، در آئین بهره‌برداری از اولین ساختمان این دانشکده که همزمان با روز معلم و استاد برگزار شد، حضور داشت و روبان این افتتاحیه را قیچی کرد. دکتر الهام امین‌زاده معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر زهرا ناظم بکایی رئیس دانشگاه الزهرا (س) و دکتر فخرالسادات نصیری مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم حضور داشتند.

دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در آئین افتتاح ساختمان دانشکده علوم خانواده که با حضور رئیس دانشگاه تهران و معاون آموزشی وزیر علوم برگزار شد، به اهمیت مسئله خانواده اشاره کرد و گفت: بسیاری از تهاجم‌های دشمن در راستای حذف و انحراف خانواده و فردگرایی و فاصله گرفتن از یک زندگی جمعی و مشارکتی و طبیعی در خانواده است؛ بنابراین رئیس‌جمهور کشورمان عنوان «جنبش تعهد به خانواده» را در سازمان ملل مطرح کردند.

استاد دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه حرکت غرب در سه حیطه «با نفی جنسیت در سند ۲۰۳۰»، «رواج خانواده‌های تک واحدی» و «با به رسمیت شناختن خانواده‌های انحرافی و هم‌جنس» به خانواده ضربه می‌زند، تاکید کرد: وظیفه داریم مبانی و زیرساخت‌های شناساندن خانواده‌های فطری و طبیعی که اساس تربیت انسان‌ها در آن شکل می‌گیرد را مورد توجه قرار دهیم، بر این مبنا ایستادگی کنیم و پایداری نشان دهیم و در حیطه علمی قوی پیش برویم و تاکید بر خانواده گسترده در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را معرفی کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران به عنوان مرکزیت و محوریت شناساندن خانواده، پشتیبانی از خانواده و انتشار و گسترش فکر در حوزه خانواده عمل کند، گفت: سند تعهد به خانواده آماده شده است و این سند در روز بین‌المللی خانواده رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: در دوره جاری مدیریتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق شدیم تا در شورای گسترش آموزش عالی مصوب کنیم که دانشکده علوم خانواده در سه دانشگاه تهران، شهید بهشتی و الزهرا (س) ایجاد شود.

دکتر عمو عابدینی، گسترش فعالیت‌های علمی بین رشته‌ای در قالب دانشکده علوم خانواده را مسیر درستی در راستای تقویت خانواده در پرتو تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه تحولی وزارت علوم که سال گذشته به دانشگاه‌ها اعلام شد، ایجاد ۱۵ رشته مرتبط با خانواده مورد تاکید قرار گرفت.

در آغاز این برنامه نیز دکتر فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، گزارشی از روند تأسیس و راه‌اندازی این دانشکده ارائه کرد و گفت: نیاز بود مبنای تأسیس این دانشکده بر پایه توسعه زیست‌بوم، گفتمان‌سازی، اجتماع‌سازی و ارائه راه حل‌های بر پایه نوآوری اجتماعی داشته باشیم؛ چراکه ضرورت تأسیس دانشکده علوم خانواده بر پایه برخی شاخص‌ها نظیر جمعیت، سلامت اجتماعی، سلامت فیزیکی و توانمندسازی و مباحثی در زمینه حکمرانی است.

وی در ادامه سخنان خود به معرفی ارکان دانشکده تازه تأسیس علوم خانواده پرداخت و گفت: دانشکده دارای چندین رکن از جمله بخش آموزش و پژوهش، اندیشکده کسب‌وکار خانوادگی، مرکز مطالعات زنان و خانواده و خانه خلاق و نوآوری، آزمایشگاه تأثیر، اندیشکده تأثیر و نوآوری اجتماعی و مرکز جامع تعلیم و تربیت خانواده‌محور است.

رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران همچنین به همکاری دانشگاه علوم پزشکی در این دانشکده اشاره کرد و گفت: این دانشکده با گروه سلامت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری دارد و یکی از گروه‌های مستقر در این دانشکده به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

دکتر یزدیان به اهداف راه‌اندازی اندیشکده کسب‌وکار این دانشکده نیز پرداخت و گفت: هدف از راه‌اندازی این اندیشکده، افزایش توانمندی در حوزه کسب‌وکار خانوادگی و کنشگری سالم بین صنعت، دانشگاه و حاکمیت است.

رئیس دانشکده تازه تأسیس علوم خانواده دانشگاه تهران، ضمن معرفی و بیان اهداف مرکز مطالعات زنان و خانه خلاق و نوآوری، از راه‌اندازی آزمایشگاه تأثیر از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این آزمایشگاه جامع، نخستین آزمایشگاه در حوزه علوم انسانی است و یک ابرپروژه و یک پروژه پیشران و یک هم‌آفرینی برای آینده است که عملاً فعالیت‌ها، طرح‌ها و سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در حوزه زنان انجام خواهد شد را از نظر تأثیرگذاری بررسی می‌کند.

وی هدف از تأسیس اندیشکده بانکداری و نوآوری اجتماعی را ارتقای پژوهش‌ها در زمینه بانکداری و مالی بر پایه نوآوری اجتماعی ولی برای ارتقای تعالی خانواده دانست و در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه جذب دانشجو در این دانشکده پرداخت و پذیرش از طریق آزمون سراسری، استاد محوری و معرفی از طریق سازمان‌ها و ارگان‌ها را از جمله روش‌های جذب دانشجو در این دانشکده برشمرد.

وی در پایان به راه‌اندازی سایت دانشکده علوم خانواده به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسه اشاره کرد و گفت: به زودی زبان عربی نیز به این زبان‌ها افزوده می‌شود.

کد خبر 749969

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • ابتکار ناسا به المپیک پاریس می‌رود!
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • (عکس) استوری اوسمار ویرا برای زنان پرسپولیسی
  • یک شورش بزرگ در جشنواره کن
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران