Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@08:29:19 GMT

سیل در روستاهای فیروزکوه خسارات جانی نداشته است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۷۲۶۳

سیل در روستاهای فیروزکوه خسارات جانی نداشته است

جاری شدن سیل در روز گذشته در روستای انزها، مزداران و آتشان از توابع بخش مرکزی فیروزکوه باعث آسیب به منازل، باغات و مزارع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز، جاری شدن سیل در روز گذشته در روستای انزها، مزداران و آتشان از توابع بخش مرکزی فیروزکوه باعث آسیب به منازل، باغات و مزارع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی رحیمی، بخشدار مرکزی، با اشاره به وقوع سیلاب در سه روستای انزها، آتشان و مزداران فیروزکوه اظهار کرد: در همان ساعات اولیه ستاد مدیریت بحران شهرستان فیروزکوه تشکیل و بلافاصله نیروهای امدادی و خدماتی برای امدادرسانی و خدمات‌رسانی به روستاهای سیل‌زده اعزام شدند.

وی با اشاره به این که اکنون نیروها در حال آوار برداری و رفع نواقص زیرساختی در برخی مناطق و در روستاهای سیل‌زده فیروزکوه هستند، اظهار داشت: هر ساله با فرا رسیدن این فصل از سال با بارش های فصلی به علت پوشش گیاهی ضعیف در برخی از روستاهای شهرستان فیروزکوه متاسفانه شاهد جاری شدن سیلاب هستیم.

سید علی رحیمی در ادامه افزود: چندین خودرو در گل و لای سیلاب مانده و خسارت دیدند که نیروها در حال آزادسازی این خودروها هستند و هم چنین مسیر جاده‌های روستاهای انزها به آتشان و مزداران به روستاهای پایین دست مسدود شد، البته مسیرهای اصلی به طور کامل بازگشایی شده و مسیر فرعی بین دو روستا به زودی بازگشایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: شبکه‌های آب رسانی و برق به طور کامل رفع نقص شده و مشکلات شبکه های گازرسانی، نشتی گاز و نواقص اساسی مرتفع گردید و قسمت‌های کمی از روستا با مشکلاتی روبه رو هستند که اکیپ‌های مربوطه در حال انجام خدمات جهت برقراری شبکه های خدمات رسان هستند.

بخشدار مرکزی شهرستان فیروزکوه در پایان اذعان داشت: از حوصله و صبر مردم عزیز به ویژه حادثه دیدگان ناشی از سیل تقدیر می کنیم و دستگاه های ذیربط طبق دستور فرماندار ملزم به اجرای مصوبات کمیته بحران هستند، خوشبختانه این سیلاب خسارت جانی نداشته است.

قابل ذکر است که این حادثه در روز گذشته مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه در منطقه حبله رود رخ داده است.

انتهای خبر/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت

ریاست رسیدگی به بلایای طبیعی در ولایت هرات افغانستان اعلام کرد که بارندگی شدید روزهای اخیر و جاری شدن سیل در این ولایت جان ۷ نفر را گرفته است.

همچنین یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در بارندگی و سیل روزهای اخیر جان باخته اند.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین منابع محلی از ارزگان اعلام کردند که شب گذشته در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

این منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

این در حالی است که منابع خبری افغانستان اعلام کردند در یک ماه گذشته نیز سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد
  • کارگر شهرداری در سیلاب گرفتار شد؛ جستجو برای نجات وی ادامه دارد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی