Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@23:28:41 GMT

هنرمندان یاد ناصر چشم آذر را گرامی داشتند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۷۲۷۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در این مراسم که صبح امروز از مقابل تالار وحدت برگزار شد، محمد سریر آهنگساز پیشکسوت با یادی از این هنرمند گفت: من از سال ۴۰ در جریان داوری مسابقات دانش آموزی با چشم آذر آشنا شدم. او از جمله هنرمندانی بود که از همان ابتدای نوازندگی خود به همه ما نشان داد که آینده بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنده یاد چشم آذر در حضور خانواده‌ای هنرمند رشد کرد و فضای ارزشمندی در کار‌های وی وجود داشت.

وی افزود: چشم آذر هنرمندی بود که آثارش با عشق همراه بود و نغمه‌های متفاوتی را هم به مخاطبان تقدیم می‌کرد.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز با تسلیت درگذشت این آهنگساز پیشکسوت گفت: درگذشت استاد ناصر چشم آذر اتفاقی ناباورانه است که زبان یارای بیان آن را ندارد. او سراسر شور و انگیز بود و هر جا می‌آمد با خود شور و نشاط می‌آورد. بسیاری از هنرمندان جوان به او نگاه می‌کردند و از کار‌های وی الگو می‌گرفتند.

نوربخش گفت: زنده یاد ناصر چشم آذر به راستی یکی از استوانه‌های خانه موسیقی و یاریگر ما بود. بنده از طرف خانه موسیقی و جامعه موسیقی کشور به همسر صبور و داغدارش تسلیت می‌گویم و امیدوارم روح این هنرمند قرین رحمت الهی باشد.

حمید حامی خواننده جوان موسیقی پاپ و کلاسیک نیز در این مراسم با گرامیداشت استاد خود ناصر چشم آذر گفت: هرکسی در زندگی خود قهرمان‌هایی دارد که با حضورشان می‌تواند به فعالیت ادامه دهد. در زندگی من سه قهرمان وجود داشتند؛ اول پدرم، دوم بابک بیات و سوم ناصر چشم آذر که با مرگ این سه قهرمان، من دیگر قهرمانی در زندگی ام ندارم.

بیتا فرهی بازیگر سینما نیز در این مراسم با ابراز تاسف از درگذشت ناصر چشم آذر، قطعه‌ای ادبی از بابک صحرایی را برای حاضران قرائت کرد و گفت: مرگ ناصر چشم آذر واقعا ناگهانی بود و همه ما را متاثر کرد.

شاهد احمدلو بازیگر و کارگردان سینمای ایران و برادر همسر مرحوم ناصرچشم آذر با تسلیت به حاضرین گفت: هر وقت با ناصر از مردم صحبت می‌کردیم، او می‌گفت: نگو مردم، بگو یاران باران عشق. ناصر رفیق جوانی من بود، ناصر دنیای من بود و من با ملودی‌های او بود که عاشق سینما شدم. او این مملکت را رها نکرد و در ایران ماند.

منوچهر اسماعیلی گوینده پیشکسوت سینما و تلویزیون هم پشت تریبون آمد و با ادای احترام به ناصر چشم آذر، وی را اسطوره موسیقی خواند و گفت: به راستی که او متعلق به همه ایرانیان است. او ثروت بی پایانی است که به همه خانواده ملت ایران تعلق دارد و اکنون که از میان ما رفته است همه ما با رفتنش غم زده شده ایم. همه ما امروز داغدار مرگ ناصر چشم آذر هستیم. او از جمله دوستان بسیار خوب من بود و عاشق هنر بود.

شیرین احمدلو همسر زنده یاد ناصر چشم آذر نیز در این مراسم گفت: ناصر تنها عشق من بود. من خیلی مواظب او بودم و سعی کردم قدرش را بدانم، من از همه شما مردم عزیزم ممنونم که همیشه همراه ما بودید و حالا خوشحالم که رعنا دخترم را دارم و می‌توانم با او حق ناصر را بگیرم.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز با حضور در این مراسم گفت: آنچه ناصر چشم آذر برای موسیقی سینمای ایران ساخت تبلور جنس دیگری از موسیقی در پیوند داستان و تصویر بود که از نظر من تجربه بسیار گرانبهایی است و می‌توان آن را به نسل‌های آینده آموزش داد.

بیژن بیرنگ کارگردان تلویزیون هم در این مراسم با ابراز تاسف از درگذشت ناصر چشم آذر گفت:: هنرمند متعلق به خودش نیست، هنرمند متعلق به کسانی است که موسیقی و هنر را می‌شنوند و من حتم دارم رعنای عزیز با استعدادی که در حوزه موسیقی دارد به طور حتم حق پدرش را می‌گیرد، به درستی که ناصر چشم آذر انسان خاصی بود و انسان‌های خاص نیز سرنوشت اینچنین دارند که این گونه در میان قلب و ذهن مردم باقی می‌مانند.

پس از صحبت‌های بیژن بیرنگ، پیکر زنده یاد ناصر چشم آذر پس از اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام دعایی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.

قرار است مراسم یادبود زنده یاد ناصرچشم آذر ساعت ۱۷ تا ۱۸.۳۰ سه شنبه ۱۸ دی در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم تهران برگزار شود.

ناصر چشم آذر آهنگساز قطعات ماندگار موسیقی جمعه ۱۴ فروردین و در سن ۶۷ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

آلبوم‌های طلوع عشق، باران عشق، شکوفه‌های ایران، خواهران غریب و باران شادی از جمله آثار این هنرمند است.

وی همچنین موسیقی فیلم هایی چون هامون، میخواهم زنده بمانم، خواهران غریب، قارچ سمی، شمعی در باد، سوپراستار و گشت ارشاد را در کارنامه خود دارد.

موسیقی سریال قصه‌های مجید نیز از ساخته‌های این هنرمند بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900963

دیگر خبرها

  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • پیام تبریک روز کارگر ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس