Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: مسابقات مناظره دانشجویی یکی از کارهای ارزشمندی فرهنگی است که در سطح دانشگاه‌ها انجام گرفته و باعث ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان می‌شود و آن‌ها را به مطالعه وا می‌دارد و در حوزه‌های خاص فضای گفتمان را در دانشگاه‌ها تقویت می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر مجید سرسنگی در نشست خبری که صبح امروز (یکشنبه) در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران با حضور دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و مهدی کاظمی‌خالدی رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تشریح برنامه‌های اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی چند سالی است مسابقات مناظره دانشجویان را برگزار می‌کنند که برنامه بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسابقات مناظره دانشجویی به زبان انگلیسی را یکی از برنامه‌های موفق مشترک بین دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی خواند و گفت: امیدواریم این مسابقات زمینه‌ساز حضور دانشجویان در مسابقات مناظره بین‌المللی شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران، اضافه کرد: نسل گذشته چندان به گفت و گو عادت ندارند و بیشتر تمایل دارند که در رسانه با یکدیگر حرف بزنند و به نوعی در میان آن‌ها تخریب جای گفت و گو را گرفته است.

سرسنگی تاکید کرد: امیدواریم نسل جوان بتواند به ظرفیتی برسد که حتی اگر در مساله‌ای با یکدیگر توافق نداشتند، بتوانند با هم گفت و گو کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات مناظره تمرین گفت و گو است، اظهارکرد: در این مسابقات، گزاره‌ای تعریف می‌شود و یک گروه با موضع مخالف و گروه دیگر با موضع موافق درباره آن گزاره بحث و گفت و گو می‌کنند، اما بحث‌ها را به رسانه نمی‌کشند و سعی می‌کنند که با منطق و استدلال طرف مقابل را قانع کنند و اگر هم نتوانند طرف مقابل قانع کنند، یاد می‌گیرند بتوانند حرف خود را در یک فضای پرتفاهم بزنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با بیان اینکه مسابقات مناظره یکی از جالب‌ترین کارهایی است که در سطح کشور در حوزه فعالیت‌های دانشجویی انجام گرفته است، گفت: از این بابت از جهاد دانشگاهی که همیشه مبدع کارهای ارزشمند بوده است، تشکر می‌کنم. همچنین دو سال پیش در اختتامیه یکی از مسابقات ملی مناظره پیشنهاد دادم که ای کاش بتوانیم این مسابقات را در سطح بین‌المللی نیز گسترش دهیم، چرا که در سطح دنیا مسابقات مناظره دانشجویی برگزار می‌شود اما متاسفانه دانشجویان ما حضور ندارند.

سرسنگی ادامه داد: ما تصمیم گرفتیم در کنار مسابقات مناظره دانشجویی مسابقات مناظره به زبان انگلیسی را نیز برگزار کنیم و گروه‌های دانشجویی را سامان دهیم که بتوانند در خارج از کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلام در مسابقات شرکت کنند تا به این وسیله هم فعالیت‌های بین‌المللی را گسترش دهیم و هم اینکه فرهنگ کشور را در سطح بین‌الملل معرفی کنیم و دانشجویان را با فضای گفت و گوی بین‌المللی آشنا کنیم.

وی یادآور شد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و از دو سال پیش کارهای مقدماتی این مسابقات را انجام دادیم و 18 و 19 اردیبهشت اختتامیه اولین دوره مسابقات زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: امیدواریم سال‌های بعد گروه‌های دانشجویی بیشتری در مسابقات مناظرات دانشجویی به زبان انگلیسی شرکت کنند.

سرسنگی با بیان اینکه ساماندهی گروه‌های دانشجویی‌ که بتوانند به زبان انگلیسی مناظره کنند، کار سختی است، اظهارکرد: دانشگاه‌های بزرگ ما علی رغم اینکه داعیه‌ بین المللی شدن دارند هنوز در حوزه زبان‌های خارجی و ارائه یکسری از مباحث و دروس به زبان‌های بین‌المللی مشکلاتی دارند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم سطح این مناظرات را ارتقاء دهیم تا گروه‌های بیشتری بتوانند در این مسابقات شرکت کرده و برای کشور افتخارآفرینی کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای برگزاری این مسابقات آن است که علی رغم آنکه در کشور ما همیشه گفته می‌شود که ما ایرانی‌ها کار گروهی بلد نیستیم، توانسته‌ایم با همکاری جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران در کنار یکدیگر از ظرفیت‌های هم استفاده کنیم و برنامه به این خوبی را در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار کنیم.

سرسنگی در پایان عدم همکاری سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور با یکدیگر را یکی از مشکلات حوزه فرهنگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم که سازمان‌های فرهنگی یاد بگیرند که اصل فرهنگ به معنای تفاهم و با هم کار کردن است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر جمعه در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار کرد: استان کردستان دارای ۴۰ هزار دانشجو در سطح دانشگاه‌های استان است که ۱۴ هزار دانشجو از این تعداد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حوزه کار علمی نیاز به کارهای جدیدی است، افزود: باید هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می‌خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدید شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: عمده دانشجویان دانشگاه‌های استان مربوط به دانشگاه آزاد و پیام نور است و باید کارهای پژوهشی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه‌هایی در ارتباط با امام زمان (عج) وجود دارد و کتاب‌های معتبری در این زمینه چاپ شده و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی بر لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت تاکید کرد و بیان داشت: کار مهدویت باید به بدنه دانشگاه تزریق شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است، کار شود.

کد خبر 6095758

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد