Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران دانشگاه میشیگان ثابت کردند در صورتی که فرد شب‌ها یک ساعت بیشتر بخوابد، پس از یک سال  می‌تواند بیش از ۶ کیلوگرم وزن خود را کم کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

برای کاهش وزن بیشتر بخوابید

برخی افراد تصور می‌کنند تنها با گرفتن رژیم غذایی و کاهش مصرف غذا می‌توانند وزن خود را کم کنند؛ در حالی که روش‌های دیگری نیز برای کاهش وزن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از روش‌های مهم در کاهش وزن، آرام غذا خوردن است؛ این کار باعث می‌شود هورمون‌های سیری زودتر تحریک شده و قبل از اینکه میزان زیادی کالری وارد بدن شود، شما احساس سیری کنید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما افزایش زمان خواب هم موجب کاهش وزن می‌شود؛ نتایج تحقیقاتی که پژوهشگران دانشگاه میشیگان انجام داده اند نشان داد در صورتی که فرد شب‌ها یک ساعت بیشتر بخوابد پس از یک سال  می‌تواند بیش از ۶ کیلوگرم وزن خود را کم کند.

روش کاشت سیر 

بسیاری از گیاهان در طب سنتی خواص زیادی دارند؛ خواصی که طب مدرن هم بسیاری از آن‌ها را تایید کرده است؛ بهتر است بدانید که بیشتر این گیاهان دارویی را می‌توان در منزل پرورش داد.

سیر یکی از این گیاهان دارو‌هایی است؛ خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی سیر به همراه خواص ضد التهابی آن موجب شده است سیر یک گیاه پرکاربرد در طب سنتی باشد؛ برای پرورش سیر کافی است یک حبه سیر را به شکلی که قسمت نوک تیز آن رو به بالا است در عمق ۱۰ سانتی متری خاک قرار دهید و روی آن کود گیاهی بریزید؛ طول دوره برداشت سیر ۱۰۰ تا ۱۲۰ روزه است.

نعناع و جعفری هم از گیاهان خوش طعم و دارویی دیگر هستند که به آسانی رشد می‌کنند؛ تنها کافی است محیط پرورش این گیاهان دور از نور مستقیم خورشید باشد.

نشانه‌های زوال عقل

زوال عقل و آلزایمر از مشکلات شایع دوران پیری هستند؛ برخی پزشکان عوامل وراثتی را مهم‌ترین عامل ابتلا به زوال عقل می‌دانند با این وجود با تشخیص زودهنگام این مشکلات می‌توان روند پیشرفت این بیماری را کند کرد.

یکی از نشانه‌های زوال عقل کاهش قدرت بینایی است؛ در صورتی که با مراجعه به چشم پزشک مشخص شد که ضعف در بینایی ناشی از تضعیف قدرت چشم‌ها نیست احتمالا شروع زوال عقل موجب کاهش قدرت بینایی شده است.

ناتوانی در درک مزه ها، زل زدن‌های غیر طبیعی، از دست دادن تعادل و زمین خوردن‌های مکرر از نشانه‌های دیگر زوال عقل است.

رفع مشکلات پروستات در مردان

بسیاری از مردان با بالا رفتن سن و عبور از پنجاه سالگی با تکرر ادرار مواجه می‌شوند؛ اگر چه تکرر ادرار ممکن است نشانه بیماری در پروستات مردان باشد؛ در بیش از نیمی از موارد مشکل چندان جدی به شمار نمی‌رود.

پزشکان معتقدند تکرر ادرار در مردانی که میانسالی را رد کرده اند غالبا ناشی از تورم و بزرگ شدن پروستات است؛ باید بدانید نیمی از مردان ۵۰ تا ۶۰ ساله با چنین مشکلی مواجه می‌شوند.

مصرف مواد غذایی حاوی روی مانند گوشت قرمز، حبوبات، آجیل و مغزها، شکلات تلخ، صدف خوراکی و مکل‌های روی موجود در داروخانه‌ها در سلامت پروستات فوق العاده موثر است.

خطر بیماری عفونی با سفیدی زودرس مو 

محققان در خصوص سفیدی زود رس مو‌ها دلایل زیادی را مطرح می‌کنند؛ به تازگی محققان دانشگاه بیرمنگام با آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند که سفیدی زودرس مو‌ها ممکن است به دلایل بیماری‌های عفونی باشد.

در تحقیقات فوق نشان داده شده است که هنگام حمله ویروسی به موش ها، سیستم ایمنی بدن آن‌ها به شکل قابل توجهی فعال شده و مو‌های سفید و جو گندمی در آن‌ها بیشتر رشد کرده است.

این محققان معتقدند این نتایج تاکنون تنها در مورد بدن موش‌ها صادق بوده است و در مورد بدن انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

عوامل وراثتی، کم کاری تیروئید، رژیم غذایی نامناسب و کاهش میزان ویتامین‌های گروه B در بدن از جمله عواملی است که تاکنون ارتباطشان با سفیدی زود رس مو اثبات شده است. 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 

سرهنگ حسين باباپور، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: شدت اعتياد آور است و اثرات جبران ناپذيری را در روح و روان و جسم فرد مصرف کننده می‌گذارد. به خانواده ها هشدار جدي ميدهيم و از آنها درخواست می کنيم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مصرف اينگونه قرص ها با فرزندان خود صحبت کنند.

او در ادامه گفت: بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند، گاهی بدون مشورت با متخصص تغذیه، به مصرف قرص‌های لاغری روی می‌آورند. آنها برای اینکار دلایل مختلفی دارند. از جمله نبود وقت برای ورزش کردن، عدم اراده کافی برای رژیم گرفتن و. البته بسیاری از آنها نیز ترجیح می¬دهند در کنار روش‌های دیگر، برای کاهش وزن سریع، از محصولاتی که اثر لاغری دارند نیز استفاده کنند تا زودتر به نتیجه برسند. در هر صورت آن چیزی که مهم است، داشتن اطلاعات کافی در مورد مصرف این قرص‌های لاغری است. چراکه عدم آگاهی کافی در این مورد می¬تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.
انواع قرص‌های لاغری:
۱- قرص‌های لاغری چربی سوز
۲- قرص‌های افزایش دهنده متابولیسم بدن
۳- قرص‌های لاغری کاهش اشتها
۴- قرص‌های لاغری ممانعت کننده از جذب چربی

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تصریح کرد: به طور کلی مصرف قرص‌های لاغری در کنار فواید آن می¬تواند عوارضی برای بدن داشته باشد. به خصوص اینکه بسیاری از تبلیغات در مورد این قرص‌ها با نشان‌های تجاری مختلف می¬تواند صرفا یک کلاهبرداری تجاری باشد. بنابراین در صورت تمایل به مصرف هر یک از انواع آنها حتما از یک دکتر تغذیه مشورت بگیرید. این مکمل‌ها می¬توانند در روند کاهش وزن موثر باشند، اما نباید از آنها انتظار معجزه داشت. متاسفانه هیچ مکمل یا داروی کاهش وزنی به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست، دارو‌های لاغری ممکن است به شما کمک کنند که تا چند کیلوگرم وزن خود را کاهش دهید یا اندکی متابولیسم خود را بالا ببرید، اما اثر بخشی آنها در یک نقطه به اتمام میرسد و دیگر شاهد کاهش وزن نخواهید بود.

او گفت: نکته قابل توجه در حوزه محصولات لاغری این است که برخی از قرص‌ها و کپسول‌های لاغری که در فضای مجازی تبلیغاتی گسترده در مورد آنها صورت می‌گیرد، حاوی متامفتامین هستند. متامفتامین که در بازار مواد مخدر و روانگردان با نام خیابانی شیشه شناخته می¬شود، یک محرک قوی سیستم عصبی مرکزی با پتانسیل اعتیادآوری بالا است که به‌طور گسترده برای اهداف تفریحی مورد سوء مصرف قرار می‌گیرد. مصرف شیشه باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری اتفاق می¬شود. اما در کنار این مزیت، عوارضی هم وجود دارد. عوارض مصرف شیشه در کوتاه مدت، می¬توان به افزایش ضربان قلب، افزایش تنفس و خشکی دهان اشاره کرد. به دنبال مصرف قرص‌های لاغری حاوی شیشه در دراز مدت ممکن است فرد به این قرص‌ها اعتیاد پیدا کند و همچنین دچار عوارضی، چون بی قراری و اضطراب، اختلالات خواب، پرخاشگری و تحلیل لثه و خرابی دندان‌ها به دلیل خشکی دهان و دندان قروچه گردد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بیان کرد: آمفتامین برای درمان اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی و چاقی‌های مزمن، به صورت محدود در پزشکی کاربرد دارد. اما نوع دارویی آن که توسط شرکت‌های معتبر داروسازی تولید می‌شود، دارای دوز معینی است و تحت نظر پزشک فقط برای چاقی‌های مفرط تجویز می‌شود و این دارو‌ها مانند سایر دارو‌ها نباید به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف کرد. اما قرص‌ها و کپسول‌های لاغری که حاوی متامفتامین هستند و توسط سودجویان در داخل یا خارج از کشور تولید می‌شوند و با بسته بندی و نشان تجاری قرص‌های معروف و شناخته شده لاغری خارجی تبلیغ شده و به فروش می‌رسند، استاندارد مشخصی ندارند و حتی دوز متامفتامین موجود در آنها ثابت نیست. تبلیغات گسترده این دارو‌ها در فضای مجازی و فروش آنها از طریق اینترنت و حتی برخی عطاری‌ها، آرایشگاه‌ها یا باشگاه‌های بدنسازی متخلف سبب شده افراد از هر قشری به ویژه جوانان و حتی نوجوانان فریب خورده و مصرف این قرص‌ها را به عنوان راهی برای کاهش وزن انتخاب نمایند و در طول زمان و حتی گاهی با یک بار مصرف با عوارض جدی روبرو شوند. لازم به ذکر است گاهی شیشه با انواعی از گیاهان مخلوط شده و در داخل کپسول‌های مشابه با نشان‌های تجاری معروف ریخته می‌شود و به عنوان محصولی گیاهی و بی خطر به مشتری عرضه می‌شود. قطعاً اگر افراد از عوارض نامطلوب این محصولات بر روی جسم و روان خود آگاه گردند هرگز برای کاهش وزن از آن استفاده نمی‌کنند چراکه ممکن است برای رفع این عوارض مجبور به صرف هزینه‌های بسیار شوند و حتی به دلیل مشکلات کبدی دچار عوارض پوستی گردند و زیبایی طبیعی خود را نیز از دست بدهند و یا در دام اعتیادی بی بازگشت بیفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • این افراد ریواس نخورند