Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: آیین بزرگداشت و تجلیل از سهراب محمدی "سهراب بخشی" از اساتید موسیقی مقامی خراسان شمالی در هفته جاری ( 20 اردیبهشت ماه ) در مجتمع فرهنگی هنری شهر آشخانه برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، وحید نمازی رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما  اظهار کرد: آیین بزرگداشت و تجلیل از سهراب محمدی، یکی از بخشی های موسیقی مقامی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری استان همچنین فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مانه و سملقان در روز 20 اردیبهشت ماه جاری در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهر آشخانه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمازی همچنین افزود: در این مراسم، دیگر پیشکسوتان موسیقی شهرستان مانه و سملقان نیز تجلیل خواهند شد.

وی در ادامه اعلام کرد: در این مراسم از اولین آلبوم تصویری موسیقی مقامی استان به نام سرآو به خوانندگی سهراب محمدی، این پیشکسوت موسیقی مقامی استان نیز رونمایی می شود.

وی در بخشی دیگر از سخن خود، با یادآوری این مطلب که تاکنون حوزه هنری استان 11 آلبوم موسیقی شامل 9 موسیقی مقامی، یک موسیقی کودک و یک موسیقی سنتی را تولید کرده است همچنین اعلام کرد: حوزه هنری استان تا پایان سال جاری، چهار آلبوم جدید موسیقی مقامی را تولید و رونمایی خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی درباره این چهار آلبوم جدید عنوان کرد: سه آلبوم به صورت مجزا به خوانندگی آنا مراد رستگار، عیسی قلی پور و سهراب محمدی که از پیشکسوتان موسیقی مقامی خراسان شمالی هستند، تولید شده اند و یک آلبوم دیگر نیز با آهنگسازی امان باغچقی و رحیم رضایی تولید شده است.

وی همچنین استقبال از 11 آلبوم تولید شده در استان را خوب توصیف کرد و گفت: حوزه هنری استان درصدد برآمده است تا برای جلب اقبال ملی نیز تولیدات آلبوم های موسیقی استان را به صورت تصویری تهیه کند.

نمازی در همین باره گفت: در همین راستا، طی عقد قراردادهای ملی ای که انجام داده ایم، تاکنون توانسته ایم دو به نام های آلبوم سرآو به خوانندگی سهراب محمدی و نوبت غنچه را به صورت تصویری تهیه کنیم که آنها را از طریق شبکه توزیع ملی به فروش برسانیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت هنری، آمار صدور مجوزهای دفتر موسیقی در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

در دی ۱۴۰۲، مجوز ۲۵۰ اجرای صحنه‌ای با ۵۶۲ بار اجرا، ۲۸ آلبوم موسیقی، ۲ آلبوم تصویری موسیقی، ۳۸۲ تک‌آهنگ، ۱ گروه اعزامی به خارج از کشور، ۱ اجرا از گروه خارجی در داخل کشور، ۱۹ نماهنگ، ۱ کتاب گویا و ۸ مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری (اعم از تاسیس و تمدید)، صادر شده است.

در بهمن ۱۴۰۲، مجوز ۲۸۰ اجرای صحنه‌ای با ۶۵۰ بار اجرا، ۲۹ آلبوم موسیقی، ۱۳ آبوم تصویری، ۳۵۲ تک‌آهنگ و ۱۳ نماهنگ صادر شده است.

در اسفند ۱۴۰۲ نیز مجوز ۱۷۶ اجرای صحنه‌ای موسیقی با ۳۵۴ بار اجرا، ۴۳ آلبوم موسیقی، ۲ آلبوم تصویری موسیقی، ۴۰۳ تک‌آهنگ، اعزام ۵ گروه به خارج از کشور، ۲۰ نماهنگ و ۷ مرکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری (اعم از تاسیس و تمدید) صادر شده است.

کد خبر 6080100 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ چند مجوز موسیقی صادر شد؟