Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این قرارداد که با حضور جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و سهراب براندیشه مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه انجام شد، براندیشه اظهار داشت: این پالایشگاه در سطح کشور اولین پالایشگاهی است که اقدام به هگزان می‌کند که در حال حاضر هگزان پلیمر گرید از خارج از کشور وارد می‌شود چنانچه کشور واحدی این محصول را تولید می‌کند به روش اسیدشویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این روش مخاطرات زیادی به همراه دارد گفت: با امضای این قرارداد روش سبزی برای تولید هگزان در پالایشگاه کرمانشاه پیاده‌سازی می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه تصریح کرد: این روش سبز یک روش دانش بنیان است که با کمک پژوهشگاه صنعت نفت در پالایشگاه کرمانشاه اجرایی می‌شود.

وی افزود: فاز اول این پروژه تبادل قرارداد است و در گام بعدی اقدام به تولید هگزان با روش سبز خواهد بود.

براندیشه با بیان اینکه در این طرح هگزان بدون بنزن تولید می‌شود، اظهار داشت: در این فرآیند بنزن از ۶ تا ۴.۵ درصد به یک صدم درصد می‌رسد.

وی ظرفیت تولید واحد هگزان این پالایشگاه را ۱۲ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: در کنار راه‌اندازی واحد هگزان اقدام به افزایش ظرفیت تولید پنتان می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: واحد پنتان پالایشگاه کرمانشاه با کمک پژوهشگاه صنعت نفت به تولید ۱۲ هزار تن می‌رسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری این دو طرح را ۲۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و پالایشگاه کرمانشاه نیز به بخش خصوصی واگذار شده است که با امضای این قرارداد می‌توان شاهد ایجاد زمینه‌ای برای توسعه کار و اشتغال در کشور باشیم.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال بخش خصوصی برق صنعت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای