Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:51:58 GMT

اراک| ارتباط خانه و مدرسه باید تربیت محور باشد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۹۹۳۹۶

اراک| ارتباط خانه و مدرسه باید تربیت محور باشد

رئیس تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتباط خانه و مدرسه باید به جای بحران محور و اقتصاد محور، تربیت محور باشد. ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در  سی‌وچهارمین مراسم نکوداشت مقام معلم اظهار داشت: معلمی شغل انبیا است و این تعارف زبانی نیست، زبان ما معلم‌ها این است باید کمتر تعارف کنیم، معلم‌ها هدایت‌گر، رهایی‌بخش و روشنایی آفرین هستند این در حالی است که هیچکس در دیا به اندازه معلم اثربخش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک صنعت‌گر از قطعه جامد یک شی قیمتی درست می‌کند، آنچه هم که انسال تربیت می‌کند انسان است که او را قیمتی می‌کند، معلم‌ها ارزش آفرین هستند.

رئیس تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معلم با ویژگی‌های اخلاقی‌اش به این جایگاه می‌رسد، معلم در نگاه قرآن یک انسان دلسوز و صبور و نرم‌خو بوده و پاک است و پاکی می‌آفریند.

محمدیان بیان کرد: معلم از جنس مردم و در میان مردم و در خدمت مردم است، معلم پاک است و پاکی را می‌ستاید در نتیجه احترام و تکریم و تجلیل از معلم نشان‌دهنده بلوغ فکری و فرهنگی آن جامعه است.

وی ادامه داد: پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری یک جامعه در آموزش و پرورش به ویژه آموزش ابتدائی است، این مهم با ویژگی‌های اخلاقی خوب معلمان میسر می‌شود زیرا معلم از بستر اخلاقی می‌گذرد و مکارم اخلاق را بالا می‌برد.

رئیس تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش تنها نهادی است که می‌تواند ضامن بقای انقلاب باشد زیرا نهادی نظام‌ساز، ملت‌ساز و فرهنگ‌ساز است و سبب تثبیت وحدت و انسجام ملی می‌شود.

محمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کتاب‌های درسی صامت هستند در نتیجه تنها برخی مفاهیم را تغییر می‌دهد این در حالی است که معلم ناطق است و می‌تواند تحول‌آفرین باشد زیراتحول در یک اجتماع زمانی رخ می‌دهد که معلم متحول شود.

وی اضافه کرد: نباید معلم را به نگاه کارمندی نگاه کرد، تکریم معلم سبب اعتلای آموزش و پرورش می‌شود و برای تحقق این مهم هم معلمان خواستار اعاده مرجعیت فکری و فرهنگی خود باشند.

رئیس تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ارتباط خانه و مدرسه باید به جای بحران محور و اقتصاد محور، تربیت محور باشد، تکریم معلم باین معنی را می‌دهد که معلمان باید نه‌تنها در مدرسه بلکه در سطح جامعه مرجعیت فکری، فرهنگی و کانون مشورت باشند.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش در این همایش گفت: امروز از ۲۶۶ معلم بازنشسته در ناحیه دو اراک تجلیل شد.
فتحی افزود: در این روز ۱۱ معلم نمونه شهرستانی، استانی و یک معلم نمونه کشوری نیز تقدیر شد.
او ادامه داد: همچنین از ۹ نفر از معلمانی که در رشته‌های قرآنی حائز رتبه شدند، قدردانی شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان و اهمیت و جایگاه آنان گفت: کلید اصلی کشور دست معلمان است و رسالت خطیر معلمان تربیت نسل آینده کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • نواخته شدن زنگ معلم در مدارس استان مرکزی
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است