Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، طرح ارائه خدمات کاهش آسیب در قالب "موبایل ون" از امروز (۱۶ اردیبهشت) با حضور چهار تیم از موسسات کاهش آسیب برای اولین بار توسط معاونت پیشگیری بهزیستی استان در کرمانشاه آغاز به کار کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح در راستای برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب مواد مخدر در کرمانشاه توسط بهزیستی آغاز شده است، گفت: چهار دستگاه از ماشین‌های سیار کاهش آسیب با گشت زنی در سطح شهر خصوصا مناطق آسیب خیز خدمات لازم را ارائه می‌دهند و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قادری افزود: جامعه هدف این طرح افرادی هستند که در حاشیه بزرگراه‌ها یا پاتوق‌های صعب العبور هستند که از این طریق خدمات بهداشتی، درمانی، کاهش آسیب و تغذیه‌ای را فرا می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که تیم‌های سیار نمی‌توانند فاصله‌های طولانی را بدون استفاده از وسیله نقلیه مناسب پوشش دهند یا بار زیادی را با خود حمل کنند برای دسترسی به مصرف کنندگان از موبایل ون استفاده شده است.
این مسئول عنوان کرد: موبایل ون در عین حال که فضای امن و خصوصی برای ارائه مشاوره و انجام مصاحبه‌های انگیزشی، انجام تست تشخیص سریع اچ آی وی و ارائه خدمات پزشکی همچون پانسمان را فراهم می‌آورد، امکان انتقال موارد اورژانس به بیمارستان و انتقال افراد به مراکز درمان و کاهش آسیب نیز وجود دارد.
مدیرکل بهزیستی استان مزایای اجرای طرح موبایل ون را پوشش بدون محدودیت پاتوق‌های پرخطر، عدم نیاز به مکان ثابت و ایجاد هزینه‌های جانبی همچون اجاره محل و امنیت تیم موبایل ون نسبت به تیم سیار (به دلیل وجود ماشین نه موتور) عنوان کرد.
قادری گفت: از اهداف اجرای این طرح می‌توان به مشاوره و ارائه آگاهی در خصوص خطرات تزریق مشترک و مصرف مواد، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع غذا، انجام رپید تست و معرفی موارد مشکوک به مرکز بهداشت استان اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۹۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران

مسئول گروه جهادی گفت: در این اردوی جهادی ۶۰ پزشک، دندانپزشک و مشاورین از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مردم بخش لاران خدمات دهی کردند.

بیشتر بخوانید

برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان لردگان همزمان با دهه فجر

وی افزود: در این اردو خدمات پزشکی در زمینه اطفال، داخلی، پوست، چشم، اعصاب و روان، دندانپزشکی و مشاوره‌های فرزندآوری قبل از ازدواج ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی در لاران
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند