Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@03:45:52 GMT

تعداد بیماران آلزایمری در کشور

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۰۳۲۴

به گزارش ایسنا دکتر محمد هادی ایازی در همایش مجمع سلامت استان لرستان با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکلات مردم حل شود و به موضوع سلامت دسترسی پیدا کنیم راهی جز حرکت به سمت اجتماعی شدن سلامت وجود ندارد،گفت: در حال حاضر ۸.۲ درصد جمعیت کشور سالمند هستند که در دو سه دهه آینده این رقم به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغدغه جدی آینده کشور سالمندی است. معاون اجتماعی وزیربهداشت با بیان اینکه اجتماعی شدن از چند وجه حائز اهمیت است، اظهارکرد: مشارکت مردم در امر سلامت بسیار مهم است و رویکرد نوین، تحقق سلامت همگانی و کاهش نابرابری‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سلامت شامل سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌شود،گفت: سلامت تنها مساله فقدان بیماری نیست بلکه باید مجموعه عوامل تاثیرگذار را مدنظر داشته باشیم چراکه سلامت جسمی سلامت روحی و در نهایت سلامت اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت آسیب‌های اجتماعی را نشات گرفته از مشکلاتی که در سلامت روان وجود دارد،دانست و با اشاره به اینکه چرا باید این میزان افسردگی در جامعه وجود داشته باشد و افسردگی در بانوان بیشتر از آقایان باشد؟ تصریح کرد: باید در بحث سلامت عوامل این عارضه‌ها بررسی شود. ایازی با بیان اینکه عوامل ژنتیک، سبک زندگی، کم تحرکی و... در بحث به مخاطره افتادن سلامت تاثیر داشته است،گفت: آنچه مهم است باید عوامل فردی را به مردم گوشزد کنیم تا آن‌ها این مهم را رعایت کنند.

وی بر تقویت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید کرد و با بیان اینکه فرهنگ‌سازی، آموزش و توانمندسازی سمن‌ها و مشارکت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی ضروری است، اظهارکرد: مجموع مصدومان و مجروحان کشور در سال۹۵، ۳۳۳ هزار نفر بوده است و در این باره راه و شهرسازی، صنعت و معدن و پلیس مسئول هستند.۵۰۰۰ تخت بیمارستانی به این مصدومین اختصاص یافته بود. ایازی با بیان اینکه در پدید آمدن بیماری نقشی نداریم اما در درمان وظیفه داریم و دربحث سلامت ۲۵ درصد نقش داریم و ۷۵ درصد به مشارکت مردمی برمی‌گردد، تصریح کرد: باید به سمتی برویم که بیماران کمتر به بیمارستان مراجعه کنند یعنی افراد بیمار نشوند چراکه مساله ما اضافه کردن تخت بیمارستانی نیست. نباید در جامعه‌ای که دچار فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی است انتظار زندگی سالم داشت.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه فقر، بیکاری و مشکلات اجتماعی روی سلامت جسم و روان، سلامت اجتماعی و حتی سلامت معنوی افراد اثر می‌گذارد، اظهارکرد: قبل از طرح تحول نظام سلامت ۷۰۰ هزار نفر زیر خط فقر می‌رفتند. باید مردم را درگیر مساله سلامت کنیم و در محلات کانون‌های سلامت راه‌اندازی شود. وی در ادامه گفت: در کشور پنج میلیون بیمار دیابتی داریم و پنج میلیون دیگر در آستانه ابتلا به دیابت هستند که متاسفانه نیمی از آنها بی‌اطلاع از بیماری خود هستند.

ایازی با بیان اینکه  نیاز است در محلات کانون‌های دیابت، مادر کودک و... راه‌اندازی شود، اظهارکرد: ۲۲ درصد جامعه چاق و بالای ۵۰ درصد جمعیت جامعه اضافه وزن دارند و هدف از راه‌اندازی کانون‌ها در محلات افزایش سطح آگاهی آنان و ترغیب در اجتماعی شدن مساله سلامت است. وی با بیان اینکه هر ایرانی باید سفیر سلامت و عضو یکی از کانون‌های مذکور باشد، تصریح کرد: به دنبال افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت فردی، خانوادگی و محله‌ای هستیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به منشور اخلاقی مشارکت در کانون‌ها گفت: براساس این منشور افراد باید مشارکت آگاهانه، داوطلبانه، مسئولانه و عادلانه داشته باشند.

وی با تاکید براینکه ۴۸ درصد مرگ و میر کشور بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از استعمال دخانیات است،اظهارکرد: باید علاوه بر مجمع سلامت محلات مجمع سلامت شهرستان در شهرهای استان تشکیل شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیر کلالی اظهار کرد: در راستای تکالیف مأموریتی و ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی مشهد مقدس، با پیگیری صورت پذیرفته و تنظیم لیست متقاضیان جدید بیمه تأمین اجتماعی در حوزه صنایع دستی، تعداد ۱۰۹ نفر متقاضی جدید از هنرمندان فعال صنایع دستی مشهد مقدس به افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اضافه شده و در مجموع بیش از ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در مشهد از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد ادامه داد: نظر به ابلاغ دستورالعمل وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ و با عنایت به دستور ریاست جمهوری و موافقت سازمان برنامه و بودجه در خصوص بیمه کردن افراد جدید از شاغلان صنایع دستی شناسه دار و در اجرای قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب ۹۶/۱۱/۱۸، تعداد ۲۸۶ نفر متقاضی جدید در استان خراسان رضوی مورد تأیید وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد ۱۰۹ نفر از هنرمندان مشهد مقدس هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری و اطلاع رسانی خوبی که در مشهد مقدس انجام شد، شاهد افزایش تعداد هنرمندان بیمه شده در سطح شهرستان بودیم.

امیرکلالی یادآور شد: متقاضیان معرفی شده پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه کارت مهارت فنی و حرفه‌ای، معتبر بودن پروانه فعالیت و سایر شرایط ابلاغ شده قانونی می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در قالب بیمه قالیبافان و شاغلان صنایع دستی قرار گیرند.

کد خبر 6098187

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر