Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@04:41:42 GMT

ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ انجمن در سامانه انجمن‌های ادبی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۰۷۱۴

به گزارش ایلنا، از این میان ۱۲۰ انجمن با ارسال گزارش برنامه‌های سال ۹۶ و نیز طرح‌ها و ایده‌های خود برای سال ۹۷، متقاضی شرکت در دومین جشنواره ادبی بهار شده‌اند.

مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان درباره گستره‌ی جغرافیایی انجمن‌های ثبت شده در سامانه گفت: خوشبختانه همه استان‌های کشور(۳۱ استان) در این مجمع نماینده خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون نام ۱۸۴ شهرستان مختلف در این فهرست دیده می‌شود که استان‌های تهران،خوزستان و فارس با بیشترین تعداد انجمن ثبت‌نام شده در رتبه‌های نخست قرار دارند.

رئیس کارگروه اعطای شناسه انجمن‌های ادبی هم‌چنین خاطرنشان کرد: در میان انجمن‌های ثبت شده اسامی شاخصی که سابقه موثّر در عرصه شعر و داستان دارند نیز به چشم می‌خورد.

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با ابراز خرسندی از حضور برخی انجمن‌ها و چهره‌های نام‌دار ادبیات ایران در میان ثبت‌نام‌کنندگان گفت: بدون‌تردید حضور چهره‌های ادبی صاحب‌نام و نیز انجمن‌های دیرپا با پیشینه درخشان در زمینه مشارکت تشکل‌های مردم نهاد، موجب رونق فعالیت‌ انجمن‌های ثبت شده خواهد شد.

برپایه این گزارش در میان انجمن‌های ثبت‌نام کرده در سامانه انجمن‌های ادبی، تشکل‌ها و دبیران صاحب‌نام نیز حضور دارند. نام‌هایی چون:

انجمن استاد محمد قهرمان به دبیری دکتر محمدجعفری یاحقی «یک‌شنبه‌های شعر» به دبیری محمدعلی بهمنی انجمن صائب به دبیری استاد محمدعلی صاعد اصفهانی انجمن «کتابخانه وزیری یزد» به دبیری محمدرضا انتظاری انجمن غزل به دبیری قدس‌الملوک تاجبخش انجمن ترانه به دبیری عبدالجبار کاکایی انجمن ادبی «یک‌ماه، یک‌کتاب» (ویژه: نقد و بررسی آثار زنان شاعر) به دبیری فریبا یوسفی «سه‌شنبه‌های عزیز» به دبیری راضیه تجار انجمن نقد ادبی اهواز، به دبیری دکتر بهمن ساکی انجمن محیط به دبیری محمدعلی مجاهدی انجمن شعر و ادب میبد به دبیری زکریا اخلاقی انجمن شعر عاشورایی شیراز به دبیری عبدالحسین فرهنگ انجمن سه شنبه های نیاوران به دبیری محمد سلمانی انجمن شعر شهرستان ادب به دبیری علی‌محمد مودب انجمن اردیبهشت به دبیری غلامرضا طریقی انجمن شعر زمستان به دبیری سجاد عزیزی انجمن خانه شاعران بوشهر به دبیری علی هوشمند انجمن ادبیات آهنگین به دبیری ابراهیم اسماعیلی اراضی انجمن ادبی جمعِ جمعه به دبیری دکتر ارمغان بهداروند انجمن مثنوی‌پژوهی به دبیری دکتر قربان ولئیی انجمن جام جهان بین(برنده نخستین دوره جایزه بهار) از تربت جام به دبیری علی ایلنت

بر اساس اعلام دبیرخانه مجمع عمومی انجمن‌های ادبی، نخستین نشست مشترک انجمن‌های ادبی سراسر کشور با حضور وزیر ارشاد، ساعت ۱۸ شنبه ۲۲ اردیبهشت‌، همزمان با اختتامیه دومین دوره جایزه ملک‌الشعرای بهار در مجتمع فرهنگی آدینه تهران، برگزار خواهد شد و در آیین ویژه‌ای، پس از رای‌گیری، دبیرِ «خانه انجمن‌های ادبی» توسط دبیران حاضر در نشست، انتخاب و معرفی می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انجمن های ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران تا شنبه میزبان سامانه بارشی است

وضعیت جوی استان تهران با فعالیت سامانه بارشی تا ظهر شنبه نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و رخداد تگرگ در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل هواشناسی استان، وضعیت جوی استان با فعالیت سامانه بارشی تا ظهر شنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و رخداد تگرگ در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تا روز دوشنبه، به طور متناوب در سطح استان به‌ویژه در مناطق جنوب و غرب، افزایش سرعت باد و وزش باد شدید تا خیلی شدید و احتمال خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

منبع: فارس

کد خبر 750101

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • تهران تا شنبه میزبان سامانه بارشی است
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • استمرار بارندگی‌ها در لرستان
  • سامانه بارشی تا شنبه میهمان همدان ها
  • پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد
  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • عرضه خودروهای برقی از یک شنبه هفته آینده آغاز می‌شود
  • تاثیر سامانه بارشی تا روز شنبه در خوزستان