Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@07:29:31 GMT

غیرنظامیان گرفتار جنگِ ارتش مصر با تروریست‌ها

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۰۷۳۶

غیرنظامیان گرفتار جنگِ ارتش مصر با تروریست‌ها

به گزارش جهان نيوز، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به اجرای عملیات ارتش مصر علیه گروه‌های تروریستی در شبه‌جزیره سیناء پرداخت و در این باره نوشت که جهنم جنگ در این منطقه تنها مختص طرف‌های درگیر نیست بلکه حدود ۴۲۰ هزار غیرنظامی را دربرمی‌گیرد.

به نوشته این روزنامه، عملیات نظامی در شمال سیناء با وجود وعده‌های «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر مبنی اینکه این عملیات ظرف مدت سه ماه به پایان می‌رسد، اما همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واشنگتن پست در گزارش خود با استناد به هشدارهای سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره وقوع فاجعه انسانی در سیناء، آورده است که ساکنان چهار شهر در شمال سیناء در محاصره قرار گرفته و از کمبود مایحتاج اساسی رنج می‌برند و از سوی دیگر با موانع امنیتی و دشواری در تردد مواجه هستند.

طبق این گزارش، بازارهای منطقه سیناء خالی، جایگاه‌های بنزین بسته و خطوط تلفن نیز قطع و بیماران منطقه نیز با کمبود دارو مواجه هستند.

در این گزارش از مسئولان مصر خواسته شده است تا این منطقه را به روی محموله‌های کمک‌های انساندوستانه باز کرده و دقت لازم را در اجرای عملیات مبذول دارند تا از هر گونه کشته شدن غیرنظامیان خودداری شود.

عملیات گسترده در شبه‌جزیره سیناء با نام «سیناء ۲۰۱۸» از بیش از سه ماه پیش بنا به دستور السیسی آغاز شده است.

شبه‌جزیره سینا طی سال‌های اخیر شاهد افزایش عملیات‌های تروریستی برخی گروه‌های مسلح از جمله گروه «ولایت سیناء» شاخه داعش علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر بوده است که تا کنون شمار زیادی از این نیروها نیز کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: فارس پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است

رسانه‌های صهیونیستی از تدارک ارتش رژیم صهیونیستی برای شروع عملیات نظامی در شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یسرائیل هیوم» امروز سه شنبه نوشت ارتش رژیم صهیونیستی برای شروع عملیات نظامی در شهر رفح در «آینده بسیار نزدیک» آماده می‌شود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد ارتش در حال آماده شدن برای ورود به رفح است و سازمان‌های بشردوستانه با همکاری تعدادی از کشورها در حال برپا کردن چادر هستند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نیز گزارش کرد ارتش رژیم در راستای آمادگی برای عملیات نظامی زمینی در رفح، به طور قابل توجهی در حال گسترش منطقه امن ایجاد شده در نوار غزه است.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، منطقه امن از المواصی تا اردوگاه النصیرات گسترش خواهد یافت و این منطقه می‌تواند حدود یک میلیون آواره را در خود جای دهد و ۵ بیمارستان صحرایی نیز در آنجا ایجاد شده است.

پیشتر «دنیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود رئیس ستاد کل ارتش طرح‌هایی برای ادامه عملیات در جبهه جنوبی نوار غزه را تایید کرده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر تهدید به حمله زمینی به شهر رفح در جنوب غزه کرده بود، جایی که بیش از ۱.۵ میلیون نفر در آن پناه گرفته‌اند.

پیرامون فرایند عملیات رژیم صهیونیستی در رفح، مقامات مصری که از برنامه‌های کابینه رژیم صهیونیستی مطلع هستند به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفتند دو تا سه هفته اول عملیات به تخلیه غیرنظامیان با همکاری آمریکا، مصر و دیگر کشورهای عربی اختصاص خواهد داشت.

قرار است غیرنظامیان به شهر «خان‌یونس‌» در مجاورت رفح و همچنین دیگر مناطق اطراف منتقل شوند. ادعا شده پناهگاه‌هایی که با چادر درست شده‌اند به همراه غذا و تجهیزات پزشکی در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

بعد از آن نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به تدریج وارد شهر رفح شده و «مناطقی که گمان می‌رود سران و نیروهای حماس در آنجا مخفی شده‌اند» را هدف قرار خواهد داد.

رژیم صهیونیستی که تا کنون در تحقق اهداف جنگی خود در غزه ناکام مانده ادعا می‌کند رفح اصلی‌ترین مقر گردان‌های باقی‌مانده حماس در غزه است. تل‌آویو ادعا می‌کند پیروزی در جنگ بدون رفح امکان‌پذیر نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر این معتقد است بسیاری از اسرای باقی‌مانده اسرائیلی که در روز ۷ اکتبر به اسارت گرفته شدند در رفح نگهداری می‌شوند.

مقام‌های مصری به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند انتظار می‌رود حمله به رفح ۶ هفته به طول بینجامد، اگرچه هنوز درباره زمان‌بندی این عملیات ابهام‌های فراوانی وجود دارد.

یک مقام امنیتی صهیونیستی که اشاره‌ای به نام او نشده گفت: ارتش اسرائیل «برنامه عملیاتی بسیار فشرده‌ای خواهد داشت چون شرایط در آنجا بسیار پیچیده است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عضو کابینه جنگ اسرائیل : وارد رفح خواهیم شد حملات رژیم اسرائیل به رفح (عکس)

دیگر خبرها

  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • در غزه گرفتار شدیم | جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • افشای جزئیاتی از طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • کشته شدن ۵۰ تروریست الشباب در سومالی
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه