Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نشریه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در سلسله گزارش‌های خود درباره توان نظامی نیروهای مسلح جهان، ایران را بین پانزده کشور از حیث «میزان آمادگی نیروهای نظامی برای عملیات رزمی» قرار داد.

این نشریه که داده‌های آماری این گزارش را با استناد بر گزارش سال 2017 وبگاه «گلوبال فایر پاور » تهیه کرده ، عنوان داشت که قیاس نیروهای مسلح جهان با توجه به تنوع و قابلیت‌های مختلف موردی دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال این نشریه شمار نیروها و پرسنل در دسترس برای رزم را نقطه محوری قدرت نظامی یک کشور برشمرد.

در این فهرست کشورهای چین، هند، آمریکا، روسیه، کره شمالی، پاکستان، کره جنوبی، ایران، الجزایر، مصر، ویتنام، اندونزی، میانمار، کلمیبا و سرانجام ترکیه قرار دارند.

در این فهرست درباره «ایران» آمده است : «این کشور با دارا بودن 82 میلیون جمعیت، دارای47 میلیون نفر نیروی انسانی مشمول است.»

در این گزارش آمده است، مجموع پرسنل نظامی ایران 934 هزار نفر، پرسنل فعال نظامی 534 هزار نفر، 400 هزار نیروی ذخیره و دارای یک میلیون و 400 هزار نفر سن مناسب خدمت میباشد.

این نشریه هفته گذشته نیز در گزارشی مشابه از «ایران» به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی قاره آسیا نام برده و نوشته بود: «در این رده بندی میزان تسلیحات نظامی، کمیت نیروهای مسلح، وضعیت جغرافیایی، ظرفیت تدارکات، منابع طبیعی در دسترس و وضعیت صنایع نظامی بومی لحاظ شده است.»

در این فهرست نیروهای مسلح روسیه در رتبه نخست قرار گرفته و بعد از آن به ترتیب چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، ترکیه، ایران، اندونزی، رژیم صهیونیستی و سرانجام پاکستان قرار دارند.

از نکات قابل توجه در این رده بندی وبگاه گلوبال فایر پاور برتری نیروهای مسلح ایران بر رژیم صهیونیستی است.

این نشریه به ارائه آماری این رده‌بندی ضمن اشاره به جمعیت 82 میلیون نفری ایران، تعداد کل نیروهای مسلح ایران را 934 هزار نفر، تعداد کل هواپیماهای ترابری نظامی را 505 فروند، تعداد جنگنده‌ها را 150 فروند، تانک‌های رزمی را 1650 دستگاه و مجموع تجهیزات دریایی را 398 فروند که شامل انواع قایق، ناو و ناوچه و موارد دیگر می‌شوند،برشمرد و در آخر نیز به بودجه دفاعی کشور با رقم 6.3 میلیارد دلار اشاره کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» مبدأ تاریخ جدیدی برای جهان است
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند