Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ياسوج- ايرنا- استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: مديران واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال اين استان که داراي اراده و انگيزه لازم براي راه اندازي مجدد واحد خود هستند حمايت خواهند شد.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز يکشنبه در نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد کهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: مسئولان اجرايي حوزه هاي مختلف اين استان از جمله بخش اقتصادي مصمم به راه اندازي مجدد واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال استان در راستاي کمک به ايجاد اشتغال، رونق توليد و بهبود فضاي کسب و کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: عزم مديران اجرايي کهگيلويه و بويراحمد براي توسعه و پيشرفت روزافزون اين استان راسخ است و به همين دليل نيز حمايت همه جانبه اي از سرمايه گذاران بومي و غيربومي و امر مهم سرمايه گذاري براي تحقق اقتصاد مقاومتي و شعار حمايت از کالاي ايراني مي شود.
استاندار کهگيلويه و بويراحمد بيان کرد: صاحبان واحدهاي توليدي اين استان بايد در تمامي زمينه ها مديريت صحيح و کارشناسي داشته باشند تا در آينده دچار رکود و ديگر مشکلات نشوند.
احمدي بر لزوم نظارت هر چه بيشتر متوليان امر بر اعطاي تسهيلات رونق توليد و نحوه هزينه شدن آن در کهگيلويه و بويراحمد تأکيد کرد.
وي عنوان کرد: چنانچه تسهيلات پرداختي به يک واحد توليدي راکد و نيمه فعال کهگيلويه و بويراحمد در امر ديگري هزينه شود به منزله تضييع حق الناس بوده و متوليان امر بايد پاسخگو باشند.
احمدي ابراز داشت: آن عده از مديران اجرايي کهگيلويه و بويراحمد که با تأخير در نشست هاي اين استان از جمله ستاد تسهيل و رفع موانع توليد حضور يابند اسامي آنها به رسانه هاي ارتباط جمعي استان اعلام مي شود.
مسائل و مشکلات 6 واحد توليدي و صنعتي کهگيلويه و بويراحمد از جمله کارخانه قند ياسوج در اين نشست بررسي و در مورد آنها تصميم گيري شد.
مقرر شد که سرمايه گذار جديد کارخانه قند ياسوج تا 2 هفته آينده يک طرح جامع و همراه با برنامه زمان بندي در مورد نحوه تأمين شکر و چغندرقند مورد نياز و بازسازي و نوسازي تجهيزات اين کارخانه به استانداري و سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگيلويه و بويراحمد ارائه دهد تا پيگيري هاي لازم و تصميم گيري نهايي انجام شود.
کارخانه قند ياسوج در سال 1344 ساخته شد و به عنوان نخستين واحد صنعتي کهگيلويه و بويراحمد تاکنون در دوره هاي مختلف راکد و دوباره فعال شده است.
سال گذشته 2 هزار و 100 ميليارد ريال تسهيلات رونق به واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال کهگيلويه و بويراحمد در بخش ‌هاي صنعت، معدن و کشاورزي پرداخت شد.
حدود نيمي از واحدهاي توليدي راکد و نيمه فعال کهگيلويه و بويراحمد در سه سال گذشته با پرداخت تسهيلات رونق و ساير کمک‌ هاي فني و اعتباري به چرخه توليد بازگشته‌ اند.
حدود 50 درصد از واحدهاي صنعتي و توليدي کهگيلويه و بويراحمد در سال‌ هاي 1392 و 1393 راکد يا نيمه فعال بودند.
هم اينک کمتر از 35 درصد اين واحدها راکد هستند و در سه سال گذشته نيز 125 طرح صنعتي، توليدي و کشاورزي در کهگيلويه و بويراحمد با کمک تسهيلات رونق به چرخه توليد بازگشتند.
444 طرح صنعتي با سرمايه گذاري افزون بر 270 هزار ميليارد ريال در کهگيلويه و بويراحمد در حال اجراست.
تعداد واحدهاي صنعتي داراي پروانه بهره برداري در کهگيلويه و بويراحمد 643 واحد است که 572 مورد از آنها فعال هستند.
ميزان سرمايه گذاري واحدهاي صنعتي به بهره برداري رسيده کهگيلويه و بويراحمد افزون بر 6 هزار و 64 ميليارد ريال است.
کهگيلويه و بويراحمد داراي 13 شهرک و ناحيه صنعتي فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت 36 درصد سهم اشتغال کهگيلويه و بويراحمد را به خود اختصاص داده است.
7535/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲

 به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، از مجموع 609 فقره طرح غیرفعال یا راکد شناسایی شده در پایان سال 1401، تعداد 449 فقره طرح طی سال 1402 از طریق تامین مالی به مبلغ 30 هزار و 747 میلیارد ریال، با اقداماتی نظیر تمدید، رفع مشکل پرداخت اقساط، تخصیص تسهیلات تکمیلی و سایر اقدامات قانونی، تعیین تکلیف و به چرخه تولید بازگردانده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر