Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-24@19:11:34 GMT

پرداخت نیمی از پول گندم کشاورزان تا پایان هفته

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۲۵۰۸

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کشاورزانی که گندم خود را تحویل مراکز خرید داده اند و اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت کرده اند می توانند نیمی از پول گندم را دریافت کنند.

یزدان سیف گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون کشاورزان استان های جنوبی و مرکزی یک میلیون تن گندم تحویل داده اند که اطلاعات 700هزار تن در سامانه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از عواملی سبب شده است، کشاورزان اطلاعات را در سامانه ثبت نکنند نگرانی از بابت برداشت پول گندم به جای بدهی توسط بانک هاست.

سیف افزود: بانک کشاورزی متعهد شده است ریالی از پول گندم کشاورزان را بابت مطالبات و بدهی‌های آنها کسر نکند.

وی با بیان این که کشاورزان مطمئن باشند که پول گندم ارتباطی به سایر بدهی‌های بانکی آنان ندارد از آنان خواست گندم را به نام خود  تحویل مراکز خرید دهند.

وی گفت: امسال شورای اقتصاد،  قیمت گندم را افزایش نداد برای همین باید از محل صرفه‌جویی در طول زنجیره، سهم کشاورزان را از تولید این بخش افزایش دهیم.

سیف افزود: امسال جدول پاکی گندم را به گونه‌ای اصلاح کردیم که به ازای هر کیلوگرم گندم پاک‌تر 134ریال پول بیشتر به گندمکاران می‌دهیم. این مبلغ سال گذشته 94ریال بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت:امسال در حوزه خرید گندم اولویت با سیلوهای دائمی است تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و هم اینکه حجم خرید در مراکز دائمی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پول گندمکاران به بهترین وجه پرداخت شود، گفت: تا اخر هفته کسانی که گندم خود را تحویل دادند، مغایریتی در سامانه نداشته باشند و اطلاعات‌ آنان به ثبت رسیده باشد، 50درصد اولیه پول محصول خود شامل دانه‌های روغنی و گندم را دریافت خواهند کرد.

سیف افزود: امروز کشور در شرایط خوبی قرار دارد و پارسال 17هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف اقتصاد کشاورزان در زمینه گندم تا قبل از آرد شد.

10درصد از گندم در گلستان تولید می شود و گلستان با تولید یک میلیون و 400هزار تن پارسال سومین تولید کننده گندم کشور بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زاراعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه