Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

زیر دریایی فوق هوشمند انسان نما ساخته شد+تصاویر
امکان انتقال اجسام، جابه‌جایی، تصویر برداری و نفوذ به اعماق آب با ساخت نوعی زیر دریایی با قابلیت‌های ویژه امکان پذیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع بالای پوسیدگی دندان در ایران/ ۹۰ درصد کودکان ۶ ساله دچار پوسیدگی دندان هستند
خوشنویسان گفت: حدود ۹۰ درصد کودکان ۶ ساله ایرانی دچار پوسیدگی دندان هستند و فقط ۴/۰ درصد از نوجوانان ۱۵ ساله پوسیدگی ندارند.

پای بی‌قرار با رانندگی‌ بی‌حساب
یک متخصص فلوشیپ خواب گفت: ابتلا به بیماری سندرم پای بی‌قرار افسردگی و استرس را افزایش می‌دهد، ترک دخانیات در درمان این عارضه مؤثر است.

خواص شگفت انگیز نان، پنیر و سبزی برای درمان پوکی استخوان
یک محقق و پژوشگر طب سنتی مصرف خوراک نان، پنیر و سبزی را برای مبتلایان به پوکی استخوان مفید دانست.

افزایش تعرفه ها مطابق تورم نیست/ بسته های خدمتی طرح تحول کوچک نخواهند شد
جان بابایى با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها مطابق تورم نیست، گفت: افزایش پنج درصدی تعرفه‌ها مصوب شده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

8 مزیت روغن آووکادو برای پوست
روغن آووکادو به دلیل داشتن انواع ویتامین برای مراقبت از پوست مفید است.

مهاجرتی که همه سردرد‌ها زیر سر آن است/ میگرن چگونه به وجود آمده است؟
یکی از بیماری‌های شایع که بیشتر افراد آن را تجربه کرده اند، میگرن است که این بیماری محصول قرن‌های اخیر نیست و قدمتی طولانی هم گام با انسان‌های اولیه دارد.

دستورالعمل تجویز و مصرف ۸ قلم آنتی بیوتیک پر هزینه تدوین شد
جان بابایی گفت: وزارت با همکاری سازمان غذا و دارو دستورالعمل تجویز و مصرف ۸ قلم آنتی بیوتیک پر هزینه را تدوین کرده است.

اگر این شغل را دارید، هوش مصنوعی شما را بیکار می‌کند
پیشرفت سریع هوش مصنوعی و استفاده از ربات‌های انسان نمای باهوش، آینده‌ای مبهم برای اشتغال میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به دنبال دارد.

با کدام مواد غذایی می‌توان از سرطان روده جلوگیری کرد؟
برای جلوگیری از ابتلا به سرطان روده در کنار انجام ورزش، مصرف برخی مواد غذایی بسیار اثربخش است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار دانشگاهی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رونیت فریمن، محقق در دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، به کمک همکارانش مراحلی را برای دستکاری «DNA» و پروتئین‌ها برای ایجاد سلول‌هایی شبیه به سلول‌های طی کردند؛ برای اولین بار است که چنین تلاشی در زمینه پزشکی رخ داده‌است. دستاورد آن‌ها می‌تواند در پزشکی ترمیمی موثر واقع شود و به عنوان ابزاری برای تشخیص دارو استفاده شود.

آزمایشگاه فریمن در دانشگاه کارولینای شمالی واقع شده‌است؛ این محقق می‌گوید:« با کشفی که اتفاق افتاد، حتی می‌توان با کمک علم مهندسی به سمت بافت‌ها حرکت کرد؛ بافت‌هایی که به تغییرات محیطی حساس باشند و به شکل داینامیک رفتار کنند.»

سلول‌ها و بافت‌ها از پروتئین‌هایی ساخته شده‌اند که برای انجام وظایف و شکل‌دهی به ساختارها با یکدیگر پیوند می‌خورند. پروتئین‌ها برای تشکیل چارچوب یک سلول به نام اسکلت سلولی ضروری هستند. بدون آن، سلول‌ها نمی‌توانند کار کنند. اسکلت سلولی به سلول‌ها اجازه می‌دهد که هم از نظر شکل و هم در پاسخ به محیط خود انعطاف پذیر باشند.

برای انجام این کار، این تیم از روش پیتید DNA استفاده کردند؛ از روی DNA و اطلاعات موجود در آن، پلی پپتید (پروتئین) ساخته می‌شود. در این روش پپتیدها، بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها و مواد ژنتیکی را هدایت می‌کنند تا با یکدیگر کار کنند و یک اسکلت سلولی را تشکیل دهند.

بنابر گفته فریمن «DNA» به طور معمول در اسکلت سلولی ظاهر نمی‌شود. ما توالی‌هایی از DNA را دوباره برنامه‌ریزی کردیم تا به عنوان یک ماده پیونددهنده پپتیدها عمل کند. زمانی که این ماده برنامه‌ریزی شده در قطره‌ای آب قرار گرفت، ساختار آن شکل گرفت.

توانایی برنامه‌ریزی «DNA» به این روش، به این معنی است که دانشمندان می‌توانند سلول‌هایی ایجاد کنند تا عملکردهای خاصی را انجام دهند و حتی واکنش سلول را به عوامل استرس‌زای خارجی تنظیم کنند. در حالی که سلول‌های زنده پیچیده‌تر از سلول‌های مصنوعی ساخته‌شده توسط آزمایشگاه فریمن هستند، اما غیرقابل پیش‌بینی‌تر هستند و در برابر محیط‌های متخاصم مانند دماهای شدید حساس‌تر هستند.

فریمن می‌گوید: «سلول‌های مصنوعی حتی در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد پایدار بودند و امکان ساخت سلول‌هایی با قابلیت‌های خارق‌العاده را در محیط‌هایی که معمولاً برای زندگی انسان‌ها نامناسب هستند، باز می‌کند».

فریمن می‌گوید، مواد آن‌ها برای کار ساخته شده‌است. عملکرد خاصی دارد و سپس خود را تغییر می‌دهد تا عملکرد جدیدی داشته باشد. کاربرد آنها را می‌توان با افزودن طرح‌های مختلف پپتید یا «DNA» برای برنامه‌ریزی سلول‌ها در موادی مانند پارچه یا بافت سفارشی کرد. این مواد جدید می‌توانند با سایر فناوری‌های سلول مصنوعی ادغام شوند، همگی با کاربردهای بالقوه‌ای که می‌توانند زمینه‌هایی مانند بیوتکنولوژی و پزشکی را متحول کنند.

فریمن می گوید: «این تحقیق به ما کمک می‌کند بفهمیم چه چیزی زندگی را می‌سازد. این فناوری سلول مصنوعی نه تنها ما را قادر می‌سازد تا آنچه را که طبیعت انجام می‌دهد، بازتولید کنیم، بلکه موادی را نیز می‌سازد که از زیست شناسی پیشی می‌گیرند.»

این گزارش در sciencedaily منتشر شده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898917

دیگر خبرها

  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات