Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم اکبری یکی از شهروندان معلول سمنانی است که می گوید : نبودن پل های مکانیزه مناسب ، جوی های پهن که گاهی افراد سالم نیز برای رد شدن از آنها با دردسر مواجه می شوند و نبود وسایل حمل و نقل عمومی مناسب سازی شده برای معلولان ، از مشکلات ماست.
دسترسی نداشتن به عابر بانک ها و برخی از ساختمان های اداری، خدماتی و نبود رمپ مخصوص تردد معلولان  از دیگر مشکلاتی است که خانم اکبری مطرح می کند و معتقد است  : بخاطر این مشکلات بسیاری از معلولان از اشتغال  تحصیل و امور رفاهی دیگر باز می مانند و شرایط مساوی زندگی نداریم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقای رضایی هم که یکی از توانخواهان است ، معتقد است : اگر امکانات را در جامعه به گونه ای برای معلولان مهیا کنند که کمتر به کمک دیگران نیاز باشد ،نگاه ترحم آمیز نسبت به آنها کمتر می شود .
وی می گوید:  وقتی جایی رمپ مخصوص معلولان وجود دارد اما شیب مناسبی ندارد که معلول بتواند خودش به راحتی و بدون کمک دیگران از آن عبور کند، این رمپ به چه کاری می آید؟
وی اضافه کرد : از مشکلات دیگر نبود آسانسور در برخی اداره ها و مراکز خدماتی است ، یا در صورت وجود آسانسور، درهای باریکی دارد که با ویلچر نمی شود ، حتی حضور در پارک برای ما شبیه یه رویا است.


در ماده 2 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان آمده است: وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسه ها ، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان ها ، اماکن عمومی ، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آن ها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.
علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اینکه 13 هزار معلول از خدمات این نهاد حمایتی بهره می برند گفت: بیش از 1500 نفر از جمعیت استان سمنان را افراد نابینا یا کم بینا تشکیل می دهند.
وی افزود : از این تعداد بیش از یک هزار و 500 نفر نقص بینایی، پنج هزار و 250 نفر حسی- حرکتی، دو هزار و 984 نفر ذهنی و در حوزه روانی یک هزار و 411 نفر، شنوایی یک هزار و 747 نفر و صوت و گفتار 54 نفر هستند.
ایزدپور با بیان اینکه سازمان بهزیستی خدمات متنوعی به معلولان ارائه می دهد گفت: در مجموع بر اساس اعتبارات در دسترس انواع مختلف نیازهای معلولان را برطرف می کنیم.
وی بر رفع مشکلات حضور معلولان در جامعه، مسکن، ازدواج، اشتغال و مناسب سازی معابر تاکید کرد و گفت: سه درصد سهمیه استخدامی دستگاه های اداری باید از آن معلولین باشد.

معلولان جسمی-حرکتی ذهنی سالم و پویا دارند و ضایعات جسمی در برخی مواقع سبب شده انگیزه  آنها برای پیشرفت و علم اندوزی دوچندان شود و اگر مثل تمامی شهروندان امکان حضورشان در شهر و شرایط استفاده شان از امکانات جامعه فراهم باشد نیروهای بالقوه ای هستند که می توانند بالفعل در آیند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ریحانه اخلاقی کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه تهران با حضور در خبرگزاری مهر در خصوص این مرحله از انتخابات، گفت: از عزیزانی که در دور اول انتخابات به این جمع‌بندی نرسیدند که در آن شرکت کنند، می‌خواهم که حتماً در دور دوم انتخابات مجلس شرکت کنند.

وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم این کشور متعلق به ماست و ما وظیفه داریم در انتخاب آینده و سرنوشت کشورمان شرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در عین حال که می‌دانم که مردم گلایه‌مندی و ناراحتی‌هایی دارند، زیرا مشکلات وجود دارد اما با عدم شرکت در انتخابات هیچکدام از مشکلاتمان حل نخواهد شد، زیرا برای حل مشکلات پیشنهاد می‌کنم که مردم در انتخابات شرکت کنند و افرادی که بر اساس شاخص‌های انقلاب وجود دارند را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند و پس از آن از آنها مطالبه‌گر باشید.

وی‌ادامه داد: موضوع مطالبه‌گر بودن مردم از مسؤولین بسیار مهم است که باید پیگیر آن باشند.

اخلاقی با اشاره به دور اول انتخابات اذعان کرد: باید گفت نیمه راه را آمده‌ایم و باید تا همین جا از مردمی که در مرحله اول انتخاب با شرکت کردن تشکر کنیم. مردمی که علی رغم وجود همه مشکلات و گلایه‌بندی‌ها پای کار آمده‌اند و در انتخابات شرکت کردند.

اخلاقی اذعان کرد: در خصوص تهران باید بگویم که ۱۴ نفر به دور در دور اول به مجلس راه یافتند و ۱۶ نفر باقی مانده است که امیدوارم با همان پرشوری که در مرحله اول برگزار شد مرحله دوم نیز برگزار شود. زیرا بحث مشارکت مسئله بسیار مهمی است. هرچند بحث رقابت با حضور فهرست‌های متعدد وجود دارد و البته موضوع امنیت و سلامت توسط سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر در حال انجام است و این چهار اصلی هست که رهبری انقلاب بر آن تاکید کردند.

کد خبر 6098337

دیگر خبرها

  • فیلم| حل مشکلات اصناف در میز خدمت
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • اطلاعیه جدید درباره دلایل ردصلاحیت روحانی
  • دفتر حسن روحانی : موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیتش
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد