Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@23:41:50 GMT

ساخت پهپاد خورشیدی برای جاسوسی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۲۹۳۲

ساخت پهپاد خورشیدی برای جاسوسی

ارتش انگلیس قصد دارد پهپاد خورشیدی با هدف جاسوسی بسازد که یک سال بدون نیاز به سوخت یا عملیات نگهداری در آسمان پرواز کند

ایران آنلاین /به گزارش تلگراف،  این پهپاد که قرار است BAE Systems با همکاری شرکت پریسماتیک  بسازد، می تواند یک سال به طور مداوم پرواز کرده و  برق لازم را از انرژی خورشید تامین کند از این رو جایگزین ارزانی برای ماهواره های فعلی  خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی این هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از خورشید برق مورد نیاز برای به حرکت درآوردن موتورهایش در روز را جمع آوری و همزمان باتری هایش را برای عملیات شبانه نیز شارژ می کند.

پهپاد Phasa-35 نام گرفته است و می توان آن را برای عملیات های نظارتی استفاده کرد. همچنین پهپاد قابلیت برقراری ارتباط با مناطق دورفتاده در ارتفاع ۲۱ هزار متری زمین را دارد.

این هواپیمای High Altitude Low Energy(که در ارتفاع بالا و با انرژی کم مصرف می کند) یک جایگزین ارزانتر برای فناوری ماهواره های فعلی است.

  Phasa-35 با کمک فناوری باتری هایی با عمر طوفانی و سلول های خورشیدی بسیار سبک می تواند ۱۲ ماه به طور مدام پرواز کند.

 از این پهپاد می توان در حوزه های نظامی، امنیتی، نظراتی و حتی تصویربرداری از محیط زیست نیز استفاده کرد. پروازهای آزمایشی آن نیز در ۲۰۱۹ میلادی انجام خواهد شد.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت

 
به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، سیروس کهوری نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در ساخت فیلم سینمایی تاپ‌گان ماوریک از عملیات‌های ما استفاده شده است؛ صورت عملیات‌های هوایی ما در جایی که حتی تام کروز برای خلبان‌های آمریکایی تدریس می‌کند، عملیات‌های خلبان‌های ایرانی است. این عملیات‌ها نام و متد دارد و این هم متد یک خلبان ایرانی بوده، اما هیچ اسمی از آن برده نمی‌شود.

کهوری‌نژاد افزود: در ساخت آثاری، چون تاپ‌گان خیلی فنی روی نیاز‌های مخاطبان به ویژه مخاطبان ایرانی مطالعه کردند و کاری می‌سازند که وقتی نام جنگ می‌آید رعب و وحشت در دل ما ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این یک ابزار بسیار قدرتمند در سینماست، اما ما هنوز به خوبی متوجه قدرت آن نشده‌ایم و نیاز است که نهاد‌های دفاعی و امنیتی در ساخت چنین آثاری در داخل کشور بیشتر همکاری کنند.

دیگر خبرها

  • اوکراین: در ساخت پهپاد‌های تهاجمی با برد بالا به تولیدی برابر با روسیه دست یافته‌ایم
  • پرواز بالن جاسوسی رژیم صهیونیستی در بخش غربی مرز با لبنان+فیلم
  • ساخت پهپادهای چندطیفی برای تشخیص آفات محصولات کشاورزی
  • هزار و 920 زائر از آذربایجان غربی ۱۸ خرداد عازم حج ‌می شوند
  • ۱۹۲۰ زائر از آذربایجان غربی عازم حج‌می شوند/نخستین پرواز ۱۸ خرداد
  • تام کروز از خلبانان ایرانی الهام گرفت
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • ظاهر عجیب و غریب پهپاد نظامی ساخت هند! (عکس)