Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@02:29:19 GMT

کامیون هیدروژنی ویژه نوشیدنی+ عکس

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۳۱۰۶

کامیون هیدروژنی ویژه نوشیدنی+ عکس

به گزارش پارس نیوز، 

گروه شرکت‌های ترابری انهایزر-بوش (Anheuser-Busch) فعالیت خود را در این بخش افزایش داده است و با پیش‌سفارش صدها دستگاه کامیون الکتریکی هیدروژنی متعلق به استارتاپ نیکولا موتورز (Nikola Motors)، نگاهی به آینده دارد. این شرکت آمریکایی که مالک برندهای تولید نوشیدنی مانند بادوایزر و استلا آرتیوس است، برای حمل‌ونقل محوله‌های خود به دنبال روش‌های هوشمندتر و اقتصادی‌تری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۶ این شرکت از کامیون‌های بزرگ اوبر برای حمل و عرضه ۵۰ هزار قوطی نوشیدنی استفاده کرد و سال گذشته نیز ۴۰ کامیون الکتریکی تسلا سمی‌را برای حضور در ناوگان حمل‌ونقل خود سفارش داد.

این هفته نیکولا موتورز دادخواستی علیه تسلا مطرح و ادعا کرد که طراحی کامیون این شرکت توسط تسلا دزدیده شده است؛ نیکولا موتورز در این دادخواست زیان خود را حدود ۲ میلیارد دلار ارزیابی کرده است. در عین حال انهایزر-بوش در حال همکاری با نیکولا موتورز در زمینه توسعه پیشرانه کامیون‌‌های هیدروژنی است که برای اهداف این شرکت مناسب هستند. این همکاری اکنون با توافق برای خرید ۸۰۰ کامیون هیدروژنی از استارتاپ نیکولا در ایالت یوتا به دست آمده است. مقاله‌های مرتبط: برنامه نیکولا برای توسعه ماشین‌‌های سنگین الکتریکی با الهام از تسلا کامیون الکتریکی با پیل سوختی هیدروژنی نیکولا با شعاع حرکتی بیشتر نیکولا موتورز در سال ۲۰۱۶ از کامیون هیدروژنی نیکولا وان (Nikola One) رونمایی کرد، که به عنوان یک کامیون بزرگ حمل‌ونقل مجهز به سوخت پاک به بازار معرفی شد. شعاع حرکتی کامیون هیدروژنی نیکولا وان با یک بار سوخت‌گیری بین ۱،۲۸۷ تا ۱۹۳۱ کیلومتر برآورد شده است، در حالی که پیشرانه قدرتمند این کامیون می‌تواند در مجموع ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱،۴۷۵نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. دیگر اطلاعات مربوط به پیشرانه و مشخصات کارکردی کامیون نیکولا فعلا نامشخص است. در ماه ژانویه ویدئویی از کامیون هیدروژنی نیکولا وان در حال کار منتشر شد و این شرکت اعلام کرد که دستگاه‌های پیش‌تولید این کامیون از سال ۲۰۱۹ برای آزمایش در دسترس خواهند بود.انهایزر-بوش انتظار دارد که از سال ۲۰۲۰ به بعد در ناوگان خود از کامیون‌های نیکولا موتورز بهره بگیرد، که به گفته سازنده می‌توانند مخزن خود را ظرف مدت ۲۰ دقیقه کاملا پر کنند.

انهایزر-بوش برآورد می‌کند که با استفاده از این ۸۰۰ کامیون هیدروژنی برای حمل‌ونقل در شرکت‌های زیرمجموعه‌، میزان انتشار آلاینده‌های کربنی در میان ناوگان این شرکت بیش از ۱۸ درصد کاهش می‌یابد. این میزان معادل استفاده از ۱۳،۰۰۰ خودروی مسافربری در سال است و رقم بسیار قابل توجهی برای چنین شرکتی محسوب می‌شود. انهایزر-بوش همچنین جاه‌طلبی‌هایی برای جایگزینی تمام ناوگان خود با استفاده از کامیون‌های مصرف‌کننده انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵ دارد. در این صورت میزان انتشار آلاینده‌های کربنی ناشی از عملیات حمل‌ونقل در کل ناوگان این شرکت تا ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت. میشل دوکریس ، مدیر عامل شرکت انهایزر-بوش در این زمینه گفت: ما در انهایزر-بوش به طور مداوم در جستجوی راه‌هایی برای بهبود پایداری در کل زنجیره ارزشمان هستیم و می‌خواهیم کسب‌وکار این صنعت را به جلو ببریم. صنعت حمل‌ونقل در حال حاضر به راه‌حل‌های نوآورانه‌ای دست یافته است و نیکولا با استفاده از قابلیت‌های انتشار آلایندگی صفر کامیون‌ الکتریکی-هیدروژنی، در این زمینه پیشتاز خواهد بود. ما از همکاری با این استارتاپ بسیار هیجان‌زده هستیم.

البته هنوز خبرهای دیگری نیز در حیطه کامیون‌های سلول سوختی هیدروژنی وجود دارد؛ فدرال اکسپرس (FedEx) برای اولین بار از ون مجهز به فناوری پیل سوختی برای استفاده در جاده‌های شمال آمریکا بهره‌برداری می‌کند. این ون با همکاری ورک‌هورس گروپ (Workhorse Group) و پلاگ‌ پاور (Plug Power) و بر پایه ون الکتریکی ورک‌هورس ساخته شده است، که از پیل سوختی هیدروژن پلاگ پاور برای شارژ استفاده می‌کند. در حال حاضر از ون الکتریکی برای خدمت در مقر فدکس در مناندز نیویورک برای تحویل بسته‌های پستی معمولی استفاده می‌شود. ون ایجن (EGEN) ورک‌هورس برای انجام تمام ماموریت‌ها در مسیرهای کوتاه و مشخص طراحی شده است. پیل سوختی افزوده شده توسط پلاگ پاور، شعاع حرکتی ون ایجن را با ۱۶۶ درصد افزایش به ۲۵۷ کیلومتر در هر چرخه‌ می‌رساند.

واحد پیل سوختی مورد استفاده در کامیون ایجن پیش از این در آزمایش‌های اولیه جاده‌ای حدود ۴۸۲۸ کیلومتر را طی کرده است و انتظار می‌رود که در طول ۶ ماه آینده نیز مسافتی بالغ بر ۴۳،۴۵۲ کیلومتر را در جاده‌های ایالات متحده بپیماید. فدرال اکسپرس انتظار دارد که از ون الکتریکی-هیدروژنی ایجن در وضعیت‌های کاری مختلف از جمله تمام انواع شرایط آب‌وهوایی و رانندگی استفاده کند. سوخت گیری ون الکتریکی مجهز به پیل سوختی هیدروژنی ایجن در لتهام (Latham) نیویورک در یکی از ایستگاه‌های هیدروژن پاور پلاگ انجام می‌شود. این ایستگاه یکی اولین تاسیسات هیدروژنی به شمار می‌رود که در سال شرقی ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دلار مدیر عامل شرکت صنعت فناوری نیویورک ایالات متحده ایالات متحده آمریکا ایالات متحده ایالات متحده آمریکا صنعت مدیر عامل شرکت نیویورک پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها

ایتنا - شیر شتر به‌دلیل مزایای درمانی گسترده‌ای که دارد، توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.
سازمان ملل متحد سال ۲۰۲۴ را به عنوان سال جهانی شتر نامگذاری کرده و مقصود از این نامگذاری نشان دادن این واقعیت است که چرا این موجودات می‌توانند بخش مهمی از زنجیره غذایی آینده ما باشند.

عشایر و قبایل بیابان گرد از شیر شتر استفاده می‌کنند. آنها از این شیر برای تهیه ماست به عنوان غذای اصلی استفاده می‌کردند. علاوه بر این، آنها می‌توانند تا یک ماه فقط با شیر شتر زنده بمانند.

شیر شتر یک شیر غیر گاوی فوق‌العاده مقوی است که منبع غنی از پتاسیم، کلسیم، روی، پروتئین، ویتامین C، A و E محسوب می‌شود و بیشتر در مناطق بیابانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند پس از مشورت با متخصصان تغذیه این شیر را نوش جان کنند و لاغر شوند، بیماری دیابت و فشار خون خود را کنترل کرده و از دیگر مزایای مصرف این شیر برخوردار گردند.

شیر شتر یک شیر مقوی و سرشار از پروتیئن‌ها، آمینو اسید‌ها، مواد مغذی و معدنی است. این شیر فوق‌العاده می‌تواند نقش بسیاری در تامین ویتامین‌های ضروری بدن مانند ویتامین‌های گروه B، C، A و E داشته باشد. در این ماده غذایی مقدار کمی اسید چرب با زنجیره کوتاه وجود دارد.

به عبارت دیگر بیشتر اسید‌های چرب موجود دارای زنجیره بلند هستند به همین دلیل نیز ارزش غذایی این شیر بسیار بالا است. پروتئین‌های شیر شتر را به طور کلی می‌توان به دو دسته پروتئین‌های وی یا آب پنیر و همچنین کازئین‌ها تقسیم‌بندی کرد.

طبق گزارش سازمان ملل، شتر در حال حاضر حدود ۸ درصد از کل تولید شیر در جنوب صحرای آفریقا را تشکیل می‌دهد. در همین حال، تحقیقات بازار تخمین می‌زند که تجارت جهانی شیر شتر تا پایان دهه جاری میلادی می‌تواند از ۱.۳ میلیارد دلار در سال به بیش از ۱۳ میلیارد دلار برسد.

در کشورهایی مانند عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قزاقستان، مغولستان و کشورهای آفریقا، شیر شتر در حال حاضر در یخچال‌های فروشگاه های مواد غذایی رایج است.

دکتر آریل آهرن، مدرس دپارتمان جغرافیای انسانی در دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «تا سال ۲۰۵۰، این امکان وجود دارد که انتخاب بین شیر گاو و شیر شتر در بریتانیا به یک انتخاب عادی و روزمره تبدیل شود».

در واقع، مزارع شتر در کشورهای غربی نیز شروع به رشد کرده‌اند. بزرگترین مزرعه در ایالات متحده اکنون با بیش از یک هزار هکتار وسعت در منطقه میسوری قرار دارد و میزبان بیش از ۲۰۰ شتر است.

صنعت پرورش لبنیات شتر در ایالات متحده و استرالیا با استفاده از گونه‌هایی که به خوبی با مناطق خشک سازگار شده‌اند، به عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست برای پرورش گاو، رشد کرده است.

تغییرات اقلیمی باعث افزایش دمای کره زمین شده و زیستگاه‌ها در سرتاسر سیاره به طور فزاینده‌ای برای زندگی نامناسب می‌شوند. بنابراین گاوها ممکن است نتوانند در برخی از نقاط جهان که انتظار می‌رود درجه حرارت افزایش بیشتری پیدا کند دوام بیاورند؛ این امر فشار بر امنیت را افزایش خواهد داد. اما شترها حیواناتی هستند که می‌توانند این افزایش دمای جهانی را تاب بیاورند و همچنان پرمحصول باقی بمانند.

در زیر برخی از مزایای این شیر آورده شده‌اند:

۱- سلامت قلب را افزایش می‌دهد

۲- ایمنی بدن را تقویت می‌کند

۳- استحکام استخوان را افزایش می‌دهد

۴- باعث رشد کودکان می‌شود

۵- گردش خون را بهبود می‌بخشد

۶- به بهبود دیابت کمک می‌کند

۷- به بهبود مشکلات پوستی کمک می‌کند

۸- جایگزین کم کالری برای شیر است

۹- برای بیماری‌های عصبی منفعت فراوانی دارد

۱۰- قند خون را کاهش می‌دهد

 

دیگر خبرها

  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی