Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: تبادل دانشجو و تشویق تبادلات بازرگانی میان تجار ایرانی و اوکراینی با یکدیگر به ارتقاء سطح مراودات اقتصادی دو کشور منجر می‌شود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل ظهر امروز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت با سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین گفت: ظرفیت‌های مناسبی برای ارتقاء مناسبات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و پارلمانی میان دو کشور وجود دارد که می‌توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت توسعه مراودات دوستانه فی‌مابین حمایت می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل بر ضرورت تداوم برگزاری نشست کمیسیون‌های مشترک اقتصادی و کنسولی دو کشور تأکید کرد و افزود: افزایش تعداد پرواز‌های مستقیم هوایی میان تهران و کیِف، تبادل دانشجو و تشویق تبادلات بازرگانی میان تجار و بازرگانان ایرانی و اوکراینی با یکدیگر به ارتقاء سطح مراودات اقتصادی دو کشور منجر می‌شود.

وی با مهم برشمردن گفت‌وگو و رایزنی مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور تصریح کرد: تبادل هیئت‌های گروه دوستی پارلمانی دو کشور و دیدار‌های کمیسیون‌های تخصصی پارلمانی از جمله برنامه‌های پارلمانی دو کشور است.

امیرعبداللهیان در پایان ضمن قدردانی از دعوت به عمل آمده از رئیس مجلس شورای اسلامی جهت سفر به اوکراین، انجام آن را در زمان مناسب مورد تأکید قرار دارد.

سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران نیز با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور، گفت: افزایش حجم مروادات اقتصادی بین دو کشور نشان‌دهنده عزم مقامات دو کشور برای توسعه و گسترش مناسبات در عرصه‌های مختلف است.

سفیر اوکراین رفت و آمد‌های پارلمانی میان مجالس دو کشور را فرصتی برای پویایی و تقویت و تحکیم روابط فی‌مابین دانست.

بوردیلیاک در پایان با اشاره بر اشتراک نظرات دو کشور در موضوعات مختلف بر ضرورت تداوم گفت‌وگو‌ها تأکید کرد و گفت: روابط دو ملت و دو کشور دوستانه و توأم با احترام متقابل است.

سفیر اوکراین در تهران حضور دانشجویان ایرانی در کشور اوکراین و تبادل دانشجو را یک اقدام مهم فرهنگی خواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • رسالت معاونت پارلمانی تعامل گسترده، شفاف و سالم با مجلس است
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها مراودات اقتصادی را به سه روز کاهش می‌دهد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • اشتغال به تحصیل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی