Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:40:39 GMT

دولت 400 میلیارد ریال به حوزه درمان تربت حیدریه اختصاص داد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۴۱۲۷

دولت 400 میلیارد ریال به حوزه درمان تربت حیدریه اختصاص داد

به گزارش ایرنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری تربت حیدریه افزود: اهمیت این مبالغ زمانی بیشتر مشخص می شود که ما شرایط خاصی را که دولت در آن قرار گرفته است را، در نظر بگیریم.
وی با اشاره به دریافت 75 فقره نامه از سوی فرماندار و نماینده مردم مجلس در خصوص نیازهای منطقه گفت: مفاد برخی نامه ها مربوط به وزارت خانه بهداشت و درمان و برخی به هیات دولت و شخص رییس جمهوری باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاضی زاده در خصوص بیمارستان زاوه نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این بیمارستان 20 درصد است و بیمارستان امام حسین(ع) توسط وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است که امیدواریم اگر همه چیز خوب پیش برود، ظرف یک سال آینده به بهره برداری برسند.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: 60 سال قبل بیمارستانی در زاوه ساخته شده که متاسفانه هنوز با همان امکانات قبلی به ارایه خدمات می پردازد و این شایسته مردم منطقه نیست .
سعید باستانی افزود: از سوی دیگر موضوع بدهی های بیمارستان تربت حیدریه با توجه به میزان بودجه پایین، تاثیرات خود را در حوزه بهداشت و درمان منطقه گذاشته است.
وی همچنین به کمبود تجهیزات نظیر ام آر آی، مسکوت گذاشته شدن اورژانس هوایی که از پارسال مکاتبات آن انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است، اشاره کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز به طرح تحول نظام سلامت اشاره و اظهار کرد: این طرح یکی از مهم ترین برنامه های سلامت کشور در چند سال اخیر است که با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی و با شعار 'پرداخت کمتر از جیب مردم'، از 15 اردیبهشت سال 93 در کشور به اجرا درآمد.
احمدعلی موهبتی افزود: اهمیت اجرای موفق طرح زمانی برای ما بیشتر مشخص می شود که بدانیم تا زمان اجرای طرح، زیربنای ساختمان های بهداشت و درمان ما فقط 15 هزار مترمربع بود، اما امروز این رقم به 68 هزار متر مربع پروژه درمانی ساخته شده یا در دست ساخت در این منطقه می رسد.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز وارد تربت حیدریه شده و در بدو ورود مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شبانه روزی کدکن را افتتاح کرد.
امروز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزشی پزشکی 26 پروژه در حوزه بهداشت و درمان افتتاح شد که برای ساخت، تکمیل و تجهیز این پروژه ها 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
در سفر یکروزه سید حسن قاضی زاده هاشمی سفر چند ساعته به شهرستان زاوه، نشست خبری با اصحاب رسانه و شرکت در شورای اداری گنجانده شده بود.
وی امشب تربت حیدریه را به قصد مشهد ترک کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه 162 تخت در دو بیمارستان شهرهای مه ولات و زاوه دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 32 نفر عضو هیات علمی و 766 نفر دانشجو است که دانشجویان در 9 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به 39 دستگاه می رسد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اصحاب رسانه حوزه بهداشت و درمان دانشجو درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش در راستای بازدید از زیرساخت‌های بهداشت و درمان کوهدشت و رومشکان در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از اتفاقات خوب در شهرستان کوهدشت تعیین تکلیف و اتمام طرح‌های درمانی شهرستان است، دو طرح اصلی شامل ستاد شبکه و هم‌زمان درمانگاه شماره یک شهری و آزمایشگاه اصلی شهرستان است، امروز تصمیم گرفته شد تا پایان سال به اتمام برسد.

بهروز رحیمی افزود: طرح مرکز جامع سلامت تا یک ماه آینده پس از تجهیز و افتتاح خواهد شد و یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی رازی است که یکی از طرح‌های اولویت‌دار است و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور قرار دارد و خوشبختانه طرح فعال است.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان رازی کوهدشت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: بیمارستان رومشکان بایستی مالکیت زمین آن تعیین تکلیف شود، قبلاً نیز در زمینه ماده ۲۳ و حصار کشی آن اقداماتی انجام‌شده است، اختلاف نظرات را امروز حل می‌کنیم که طرح فعال شود و تا پایان دولت سیزدهم همه طرح‌های بهداشتی به اتمام خواهند رسید.

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه