Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-29@11:54:54 GMT

زخمی ناسور بر تن شهرها و روستاهای استان بوشهر +عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۴۷۵۷

زخمی ناسور بر تن شهرها و روستاهای استان بوشهر +عکس

بیشه زارهای عالیشهر یکی از نمونه های خطرناک افزایش فاضلاب هایی است که بدون تصفیه در طبیعت رها شده و محیطی به شدت خطرناک را برای تمام شهرها و روستاهای مجاور ایجاد کرده است. فاضلاب عبارت است از هر آبی که یرای مصرف خاصی تهیه شده باشد و به هر دلیلی کیفیت خود را برای آن مصرف از دست بدهد. بطور کلی می توان گفت که حدود 60 تا 85 درصد آب مصرفی به فاضلاب تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش جنوب نیوز، امروزه در پی رشد کنترل نشده ی جمعیت شهری که با رشد و گسترش صنایع نیز همراه بوده، منابع آب کشاورزی به نفع شهرها و صنایع تصرف شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و در نتیجه سبب افزایش چشمگیر فاضلاب هایی گشته که بدون طی فرآیند تصفیه، خطرات زیست محیطی فروانی را ایجاد کرده اند. فاضلاب ها اکنون به معضلی جدی برای اکثر شهرها و روستاهای کشور تبدیل شده اند.



معضل فاضلاب در استان بوشهر اما مرحله خطرناک را هم پشت سر گذاشته و به مرحله بحران رسیده است. این استان بیشترین مرز آبی با خلیج فارس را دارد و ناگفته پیداست که خطر ورود فاضلاب های شهری و صنعتی به دریا می تواند چه فاجعه ای را برای سلامتی آبزیان و به دنبال آن تمام انسان هایی که به هر نحوی از انحا از این آبزیان و یا آب دریا استفاده می کنند، به وجود آورد.



گرچه فاضلاب هایی که به دریا می ریزند کمتر در معرض دید شهروندان هستند اما بارها و بارها از طریق مراجع رسمی خطر ورود آنها به آب دریا اعلام شده و حتی بعضی از شناگاه های استان نیز خطرناک اعلام گردیده و شنا کردن در آنها ممنوع  شد تا هشداری باشد برای تمام کسانی که هنوز خوشبینانه فکر می کنند دریا هنوز هم آنقدر تمیز هست که بتوانند تن خود را در آن بشویند!

هر چقدر که ورود فاضلاب ها به دریا پنهانی است اما وجود نیزارهای انبوه در اطراف اکثر شهرهای استان خبر از وجود فاضلاب هایی به شدت خطرناک برای مردمی می دهد که در اطراف این نیزارها زندگی می کنند.

این بیشه زارها با بوی بد و مشمئز کننده خود تبدیل به زیستگاه مناسبی برای انواع جانوران موذی شده اند. جانورانی که ناقل بیمارهای خطرناکی برای مردمی هستند که در همسایگی آنان به سر می برند.


                                      فاضلاب عالیشهر/ تصویر بردار هوایی: شهرام محمدی

بیشه زارهای اطراف محور بزرگراه سیراف (بوشهر-دیر) در حدود 6 کیلومتری عالیشهر یکی از نمونه های خطرناک افزایش فاضلاب هایی است که بدون تصفیه در طبیعت رها شده و محیطی به شدت خطرناک را برای تمام شهرها و روستاهای مجاور ایجاد کرده است.

این معضل بارها و بارها رسانه ای شده و حتی نماینده اسبق بوشهر در مجلس شورای اسلامی در سال 94 وضعیت فاضلاب شهری عالیشهر را خطرناک توصیف کرده و وعده داده بود برای حل این معضل که البته دامنگیر شهرهای گناوه و دیلم نیز می باشد نهایت تلاش خود را به کار گرفت.


                                       فاضلاب عالیشهر/ تصویر بردار هوایی: شهرام محمدی

هر چند ایجاد سیستم های استاندارد فاضلاب و تصفیه آنها امری هزینه بر می باشد اما با توجه به اینکه با جان و سلامتی انسان ها در ارتباط است نمی توان تنها با این بهانه از آن غافل بود. سال هاست که مردم در قبوض آب خود مبلغی را به عنوان هزینه دریافتی فاضلاب پرداخت می کنند و حق دارند بپرسند این مبلغ دریافتی را دقیقا در کجا خرج می کنند که هیچ نشانی از آن در هیچ کجای شهرها و روستاهایشان نمی بینند.
 
فاضلاب ها اکنون به زخمی ناسور بر روح و جسم شهرهای استان بوشهر تبدیل شده اند که هر روز از روز دیگر وخیم تر می شوند اما گویا جز اعلام برخی هشدارها و وعده های تو خالی همت دیگری برای حل این بحران فراگیر وجود ندارد. بحرانی که دودش به چشم همه ساکنان آن می رود و راه گریزی از آن برای هیچ کسی نیست.


منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: فاضلاب عالیشهر گناوه دیلم دیر بوشهر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: تخصیص بودجه و اعتبار ساری با توجه به جمعیت شناوری در ایام سال جوابگو نیست و برای گرفتن حقش نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، پرویز شعبانی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها به مناسبت نهم اردیبهشت روز شورا که در تالار مرکزی ساری برگزار شد، با اشاره به تلاش امور عمرانی استانداری برای رسیدن به اهداف مدیریت شهری اظهار کرد: امیدواریم با روی کار آمدن استاندار جدید مازندران توجه بیشتری به پروژه‌های عمرانی و حوزه شهری مرکز استان شود.

وی با بیان اینکه ساری با توجه به جمعیت شناوری که در ایام سال دارد، باید در بحث تخصیص بودجه و اعتبار مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد تا به حق خود برسد، افزود: تشکیل شورای اسلامی شهرها و روستاها سبب تحکیم انقلاب و افزایش نقش نظارتی مردم بر شهرداری‌ها شده است.

رئیس شورای شهر ساری با تاکید بر اینکه شوراها بعد از گذشت ۲۵ سال به دوران بلوغ خود رسیده و ثمرات خوبی داشته است، اظهار داشت: البته کاستی‌ها و ضعف‌هایی هم دارند که باید بعد از بررسی‌های دقیق مرتفع شود.

شعبانی ادامه داد: امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از طرف مقام معظم رهبری معرفی شده که شورای اسلامی شهرها و روستاها با توجه به اینکه با مردم به صورت مستقیم ارتباط دارند، برای تحقق این امر می‌توانند نقش به‌سزایی ایفا کنند.

کد خبر 748546

دیگر خبرها

  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است