Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سررويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين؛ وزير کشور لبنان با تشکر از همه کساني که در برگزاري انتخابات پارلماني مشارکت داشتند؛ گفت برگزاري اين انتخابات يک دستاورد بزرگ و روز دموکراسي براي لبنان بود.
نهاد المشنوق در يک نشست خبري جزئيات برگزاري انتخابات پارلماني لبنان، نتايج اوليه آرا و ميزان مشارکت مردم در اين انتخابات را تشريح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المشنوق در اين باره گفت کساني که در انتخابات شرکت نکردند بايد مسئوليت اين اقدام خود را برعهده بگيرند و در آينده اعتراضي به نحوه عملکرد سياستمداران نداشته باشند.
وي افزود ارتش و نيروهاي امنيتي نقش مهمي در موفقيت روند برگزاري انتخابات در لبنان ايفا کردند. آمار غير رسمي از مشارکت 49.2 درصدي مردم در اين انتخابات خبر مي دهد که در مقايسه با آخرين انتخابات که در سال 2009 برگزار شد و 54 درصد مردم در آن مشارکت داشتند، کاهش يافته است. کمترين ميزان حضور مردم در حوزه دوم بيروت به ميزان 31 درصد و بيشترين ميزان حضور در حوزه دوم شمال بود. اکثر شکايت هايي که درباره روند برگزاري انتخابات از سوي برخي از جريان ها و احزاب به وزارت کشور فرستاده شده است، مربوط به نقض محدود قوانين از سوي هواداران شماري از نامزدها و تيراندازي هوايي بوده است.
وزير کشور لبنان تأکيد کرد اين انتخابات يک دستآورد بزرگ و روز دموکراسي براي لبنان بود، هر چند هنوز زود است درباره نتايج نهايي و احتمالا غافلگير کننده انتخابات سخن بگوييم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» جهت شناسایی طرح‌های برتر اجرا شده شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در ایجاد مشارکت‌های مردمی، توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد حکمرانی مردم در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران برگزار می‌شود.

این رویداد با هدف معرفی نمونه‌های موفق با موضوعات مشارکت مردمی در اقتصاد دانش بنیان، معرفی نمونه‌های موفق در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه و گفتمان سازی پیرامون شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

در این طرح، شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور، گروه‌های مردمی و جهادی که توانسته‌اند مشارکت‌های مختلف مردمی اعم از مشارکت مالی، اجرایی، فکری، علمی را ایجاد کنند، تجربیات، خاطرات و الگوی خود از این مشارکت را روایت می‌کنند.

در همین راستا، فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه می‌توانند طرح‌های اجرا شده با موضوع مشارکت مردم در اقتصاد دانش بنیان و حل چالش‌ها و نیاز‌های فناورانه را جهت ارزیابی به دبیرخانه برنامه ملی آبادیران ارسال کنند.

متقاضیان پس از ارزیابی و انتخاب طرح‌های برتر، می‌توانند برای حضور در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران و برپایی غرفه به روایت فعالیت‌های انجام شده خود بپردازند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارزیابی طرح‌های دریافت شده تا ۱۰ خرداد ماه انجام خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۳۱ اردیبهشت ماه برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود