Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از سال ۱۳۶۳ که ماموریت حفاظت از هواپیما‌ها به سپاه واگذار شد، ۱۵ مورد اقدام به هواپیماربایی صورت گرفت که ۱۱ مورد آن با اقدامات عملیاتی و ۴ مورد هم بدون اقدامات فیزیکی خنثی شد. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، پس از ترور برخی چهره‌ها و شخصیت‌های نظام در سال ۵۸ نظیر ترور شهیدان مطهری و مفتح و برخی چهره های دیگر که از سوی دشمنان و ضدانقلاب صورت می‌گرفت، امام خمینی (ره) طی دستوری به مجموعه سپاه ابلاغ کردند که مسئولیت حفاظت از شخصیت‌های نظام را بر عهده بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از زمان واگذاری مسئولیت حفاظت از شخصیت‌ها و مراکز نظام به سپاه انصارالمهدی (عج) در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب، حفاظت از اماکن حیاتی مانند نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت ملی و شورای نگهبان بر عهده این مجموعه قرار گرفت؛ این مسئولیت‌ها سبب شد تا سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) اقدام به کسب توانایی‌های لازم و جذب نیرو‌های متخصص کند.  
اولین نیرو‌ها
در ابتدای تشکیل سپاه انصارالمهدی (عج) با توجه به آغاز جنگ تحمیلی، نیرو‌ها از بین رزمندگان انتخاب می‌شدند. رزمندگانی که در صحنه‌های نبرد جبهه از خود رشادت نشان می‌دادند و از لحاظ آمادگی جسمانی در خور توجه بودند به عضویت این مجموعه درمی‌آمدند.

آموزش‌ها
نیرو‌ها برای استخدام و پذیرفتن مسئولیت حفاظت از مسئولان نیاز به آموزش‌های ویژه‌ای دارند. از جمله آموزش‌های تخصصی که در طول دوره‌های مختلف آموزش داده می‌شود می‌توان به «اسلحه شناسی و تیراندازی»، «تاکتیک ترور و ضد ترور»، «خنثی‌سازی بمب و مقابله با عملیات انتحاری و بمب‌های کوچک جاسازی شده در خودرو و کیف دستی»، «آموزش تخصصی رانندگی»، «حفاظت فیزیکی»، «حفاظت شخصیت»، «روانشناسی» و ... اشاره کرد.  
یگان‌ها
نیرو‌های آموزش دیده سپاه انصارالمهدی (عج) در یگان‌های مختلف بکارگیری می‌شوند؛ این یگان‌ها عبارتند از:

۱_ یگان مجلس شورای اسلامی: حفاظت از رئیس و نواب مجلس و همچنین محیط داخلی و پیرامونی مجلس شورای اسلامی.
۲_ یگان ریاست‌جمهوری: حفاظت از رئیس جمهور و خانواده رئیس جمهور؛ حفاظت از رئیس دفتر رئیس جمهور و هیئت دولت در مجموعه شهید مطهری و همچنین حفاظت از دفتر دوم رئیس جمهور در سعدآباد و منزل وی.
۳_ یگان مجمع تشخیص مصلحت نظام: حفاظت از رئیس و دبیر مجمع و همچنین محیط داخل مجمع تشخیص مصلحت نظام.
۴_ یگان قوه قضاییه: حفاظت از رئیس قوه قضاییه و محیط قوه قضاییه.
۵_ یگان حفاظت ویژه: حفاظت از امنیت معاونان و وزرای رئیس جمهور و برخی از نخبگان.
۶_ یگان شهید مطهری: حفاظت فیزیکی از محیط پیرامونی شهید مطهری و اماکن حیاتی و حساس.
۷_ یگان چک و خنثی: شناسایی و چک کردن اماکن حیاتی و حساس به ویژه مکان‌هایی که شخصیت‌های تحت حفاظت سپاه انصار قصد سفر یا سخنرانی در آنجا را دارند و خنثی‌سازی خطرات.  
۸_ یگان حَرم مطهر امام خمینی (ره) و جماران: حفاظت از امنیت محیط داخلی و پیرامونی حرم مطهر امام خمینی (ره) و جماران و همچنین شخصیت‌های منسوب به امام خمینی (ره).
۹_ یگان عملیات ویژه: پشتیبانی تخصصی و ویژه در بخش حفاظت فیزیکی و حفاظت شخصیت‌ها.
از تامین امنیت مراسم‌های رژه تا همراهی شخصیت‌های نظام در سفرهای خارجی
تامین حفاظت از مراسم‎های رژه ۲۹ فروردین و ۳۱ شهریور، مراسم رحلت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد هر سال، مراسم ۲۲ بهمن و محل سخنرانی رئیس جمهور، اجلاس‌های مختلف بین‌المللی در کشور و حتی نظارت بر ساخت‌وساز‌های محل اجلاس‌ها، از دیگر ماموریت‌های محول شده به سپاه انصارالمهدی (عج) است. نیرو‌های زبده سپاه انصارالمهدی (عج) علاوه بر حفاظت از شخصیت‌های عالی‌رتبه خارجی که به کشورمان سفر می‌کنند، با همراهی شخصیت‌ها و نخبگان نظام در سفر به کشور‌های خارجی، امنیت آن‌ها را تامین می‌کند.

دانشمندان هسته‌ای
پس از شهادت شهیدان علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی روشن در حدفاصل سال‌های ۸۸ تا ۹۰، شورای عالی امنیت ملی مسئولیت حفاظت از دانشمندان هسته‌ای را بر عهده سپاه انصارالمهدی (عج) گذاشت و از آن زمان تا کنون، هیچکدام از اقدامات تروریستی دشمنان علیه دانشمندان هسته‌ای کشورمان با موفقیت مواجه نبوده است.

حفاظت هواپیما
از سال ۱۳۶۳ که ماموریت حفاظت از هواپیما‌ها به سپاه واگذار شد، ۱۵ مورد اقدام به هواپیماربایی صورت گرفت که ۱۱ مورد آن با اقدامات عملیاتی و ۴ مورد هم بدون اقدامات فیزیکی خنثی شد.  
کاملا به روز هستیم
سردار «علی نصیری» فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه سیر تکاملی طرح‌های حفاظتی سپاه انصارالمهدی (عج) به روز است، اظهار کرد: از نظر جسمی و تجهیزات کاملا به روز هستیم.

سردار نصیری ادامه داد: اعتقاد به ارزش‌های دینی و انقلابی و همچنین آمادگی بالای جسمی و بدنی، فاکتور‌های مورد نیاز افرادی هستند که در سپاه انصارالمهدی (عج) حضور دارند.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج)  تاکید کرد: از سال ۵۸ که سپاه مسئولیت حفاظت از شخصیت‌های نظام را بر عهده گرفت تا کنون ترور موفق شخصیتی نداشتیم و شهدای هسته‌ای و شهید صیاد شیرازی، محافظی نداشتند که ترور شدند.

وی با بیان اینکه ما باید در مقابل تهدیدات آینده آماده باشیم، گفت: سپاه وظیفه پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن را برعهده دارد و کسانی که در سپاه حفاظت مشغول به فعالیت هستند، نگاه تکلیف‌محوری نسبت به ماموریت‌هایشان دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی پیامی عنوان کرد: ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام را از کارگران سختکوش ایران در منظر همگان قرار داده است.

به گزارش ایسنا، متن پیام حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی به شرح زیر است:

فرارسیدن یکم ماه می میلادی روز جهانی کارگر که امسال با ۱۲ اردیبهشت، سالروز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عجین گردیده، را به همه تلاشگران متعهد و سختکوش عرصه آبادانی و پیشرفت کشور تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده جامعه کارگری در مقاطع سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، از حضور تکلیف مدارانه در دوران دفاع مقدس و تقدیم ۱۴ هزار شهید والامقام گرفته، تا مجاهدت خستگی‌ناپذیر و ایستادگی در مسیر خنثی‌سازی راهبردهای خصمانه دشمن در اعمال تحریم‌های اقتصادی و ایجاد اختلال در روند تولید، تصویر قشری انقلابی، ولایی و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از کارگران سختکوش ایران اسلامی در منظر همگان قرار داده است.

در این برهه حساس کنونی که با تدبیر و دوراندیشی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «ادام الله ظله الوارف» باورِ توان و ظرفیت‌های بی‌بدیل داخلی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف در برابر فتنه‌های اقتصادی دشمن، به عنوان اولویتی مهم قرار گرفته، کارگران خدوم و زحمت‌کش ایران اسلامی به عنوان سنگرنشینان خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی بیشترین نقش را در به حرکت درآوردن چرخه تولید، توسعه و پیشرفت کشور ایفا می‌نماید.

اینجانب ضمن قدردانی و پاسداشت مجاهدت و تلاش های ارزنده کارگران عزیز و خانواده های محترمشان که با همدلی، ایثار و تحمل سختی‌ها سهم برجسته ای در پیمودن مسیر عزت و استقلال ایران اسلامی بر دوش دارند، انتظار می‌رود در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، کارگران به عنوان رکن اصلی جهش تولید، کماکان با تکیه بر مبانی اعتقادی و ارزش های اسلامی و با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و خلق آثار ماندگار، زمینه رشد و بالندگی کشورمان را در تحقق حماسه عظیم اقتصادی فراهم سازند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر