Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران ناز»
2024-05-05@23:58:55 GMT

حکم شرعی ارضا نکردن زن توسط شوهر

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۵۲۹۵

حکم شرعی ارضا نکردن زن توسط شوهر

حکم شرعی ارضا نکردن زن توسط شوهر

 

ارضا نشدن زن توسط شوهر در صورتی که باعث شکایت زوجه شود , میتواند برای مرد دردسرهای قانونی داشته باشد . همچنین از نظر شرعی احکام خاصی دارد که در ادامه این مطلب از ایران ناز برای شما این احکام شرعی را گردآوری کرده ایم.,حکم ارضا نشدن زن توسط شوهر و دوری از مقاربت و نزدیکی جنسی چیست؟

 

سوال: چنانچه مردی به مدت طولانی بدون عذر شرعی با همسرش نزدیکی نکند آیازن می تواند به این دلیل طلاق بگیرد؟

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

 

پاسخ: مرد حق ندارد زن دائمي خود را طوري ترک کند که نه مانند زن شوهردار باشد نه بي شوهر، همچنين نمي تواند بيش از چهار ماه، نزديکي با او را ترک کند، بلکه اگر زن جوان باشد و در اين مدت بيم آن مي رود که به گناه بيفتد احتياط واجب آن است که طوري رفتار کند که او به گناه نيفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

و هر گاه برای حاکم شرع، يا کسي که از سوي حاکم شرع وکالت دارد، ثابت شود که زن در عسر و حرج شديد است، به شوهر او اتمام حجت مي کند که يا به خوبي با وي زندگي کند، و حق و حقوق او را بپردازد، و يا وی را طلاق دهد. و چنانچه به هيچ کدام عمل نکرد، يا دسترسي به او نيست، حاکم شرع مي تواند زن را طلاق دهد، و پس از عده مي تواند ازدواج کند. و اگر مطلقا آميزشي صورت نگرفته عده لازم نيست.

 

مطابق نظر آيت الله سيستاني

 

پاسخ: جایز نیست ترک نزدیکی با همسر جوان بیش از چهار ماه مگر بخاطر عذری مانند مشقت یا ضرر یا اینکه همسر به آن راضی باشد یا اینکه ناشزه باشد یا اینکه شرط کرده باشد که در مدت عقد دخول نکند و به احتیاط لازم این حکم شامل همسر موقت هم میگردد.

 

پس شوهر حق ندارد بدون عذر شرعی سفر را طولانی کند در صورتی که حق زوجه از بین برود. واگر زن نتواند که تا چهار ماه صبر کند به طوری که شوهر بترسد چنانچه با همسرش نزدیکی نکند در حرام بیافتد پس بنابر احتیاط واجب باید با همسر قبل از این مدت همبستر شود یا اینکه او را طلاق دهد.

 

 

 

 

منبع: ایران ناز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irannaz.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران ناز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رهبری، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902386

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • تفاوت طلاق رجعی و بائن چیست؟
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان