Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:10:58 GMT

1000 میلیارد ریال در بخش کشاورزی مرکزی سرمایه گذاری شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۵۴۴۹

1000 میلیارد ریال در بخش کشاورزی مرکزی سرمایه گذاری شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: پارسال هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف بخش کشاورزی این استان از محل منابع دولتی و خصوصی سرمایه گذاری شده است.

مجید آنجفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 798 هزار و 809 میلیون ریال این مبلغ در قالب هزار و 119 فقره تسهیلات در راستای حمایت دولت از بخش کشاورزی پرداخت شده است و 20 درصد نیز آورده شخصی متقاضیان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با تزریق این منابع مالی به بخش کشاورزی استان مرکزی برای هزار و 161 نفر در استان به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 145 هزار میلیون ریال این تسهیلات در قالب 25 پرونده در حوزه صنایع تبدیلی پرداخت شده است که با تزریق این منابع 55 هزار تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان افزوده می شود و توان فرآوری محصولات کشاورزی از 2 هزار و 300 تن به 238 هزار تن رسیده است.
آنجفی افزود: 175 هزار و 169 میلیون ریال در قالب یک هزار و 430 فقره تسهیلات نیز در این مدت در زمینه پرورش دام پرداخت شده که با پرداخت این تسهیلات چهار هزار تن ظرفیت به پرورش دام استان افزوده شده است.
وی ادامه داد: 84 هزار و 229 میلیون ریال نیز در قالب 17 فقره تسهیلات در زمینه پرورش طیور و 35 هزار میلیون ریال در قالب 13 فقره تسهیلات در حوزه شیلات و آبزیان استان مرکزی پرداخت شده که با پرداخت آن 6 تن به تولیدات آبزی پروری استان افزوده شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 11 هزار و 608 میلیون ریال در قالب هفت فقره تسهیلات در حوزه تجهیز اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری تحت فشار در سال گذشته به متقاضیان اعطا شدکه با پرداخت این تسهیلات 135 هکتار از اراضی استان به این سامانه تجهیز و و زمینه صرفه جویی سالانه 644 هزار و 625 متر مکعب در مصرف آب کشاورزی فراهم شد.
آنجفی افزود: 318 هزار و 800 میلیون ریال نیز در این مدت در قالب 891 فقره تسهیلات در حوزه افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاوری استان مرکزی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: هشت هزار و 700 میلیون ریال در قالب پنج پرداختی در بخش باغبانی، 13 هزار و 800 میلیون ریال در قالب 13 فقره تسهیلات در بخش گلخانه و 6 هزار و 500 میلیون ریال در قالب پنج فقره تسهیلات در زمینه زراعت اعطا شده است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي سرمايه گذاري استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبار مربوط به جز سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است پرداخت ۷۰ درصدی است که امیدواریم باتوجه‌به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیم، ی گفت: در جز چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به‌خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

کد خبر 6094995

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • شارژ ۱۹ میلیارد دلاری صندوق توسعه/ تزریق ۱۰۰ همت به مسکن در ۱۴۰۳
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد