Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اسماعیلی با بیان اینکه در مجموعه قضایی اهتمام جدی بر حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخل کشور وجود دارد، گفت: شعب ویژه‌ رسیدگی کننده به تخلفات در این حوزه در دادگاه‌های حقوقی و همچنین در دادسرا‌ها فراهم شده است. غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با بیان اینکه در مجموعه قضایی اهتمام جدی بر حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی کشور شده است، گفت: تشکیل شعب ویژه‌ رسیدگی کننده به موضوعات تخلفات در این حوزه در دادگاه‌های حقوقی و همچنین در دادسرا‌های کیفری فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان تهران انجام می‌شود لذا حمایت جدی از همه بخش‌ها و بویژه دستگاه قضایی را می‌طلبد.

اسماعیلی گفت: ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی و سرمایه گذاری در دادگستری استان تهران با حضور اعضای ذیربط در اجرای دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضاییه تشکیل و بر برگزاری منظم جلسات این ستاد تاکید شده است.

این مقام قضایی افزود: اولین جلسه این ستاد در سال ۹۷ با توجه به شعار سال تحت حمایت از کالای ایرانی در دادگستری استان برگزار و تاکید فراوانی بر استفاده از کالای ایرانی در داخل مجموعه قضایی انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده است، گفت: مجموعه قضایی اهتمام جدی بر حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخل کشور دارد و هرکجا تولید کنندگان به حمایت دستگاه قضایی چه در حوزه قضایی و چه در بخش‌های دیگر نیازمند باشند قوه قضاییه در شورای گفت‌وگوی دولت، در بخش‌های خصوصی و همچنین در ستاد اقتصاد مقاومتی که بسیاری از موضوعات در آنجا مطرح می‌شود از تولید کنندگان و سرمایه گذاران حمایت جدی می‌کند.

این مقام قضایی تصریح کرد: همچنین در بخش سلبی آن، چون با سوء استفاده‌هایی ممکن است مواجه باشد با تشکیل شعب ویژه‌ رسیدگی کننده به تخلفات در این حوزه چه در دادگاه‌های حقوقی و چه در دادسرا‌های کیفری این بستر فراهم شده استتا در دادگستری استان تهران بتوانیم با تخلفات به طور جدی برخورد کنیم.

اسماعیلی در ادامه به تولیدکنندگان داخلی هم توصیه کرد که کالای مرغوب، خوب و با کیفیت تولید کنند، تصریح کرد: اکنون که همگان مبلغ کالای ایرانی شده‌ایم باید تولیدکنندگان داخلی کیفیت را مدنظر قرار داده و از افزایش قیمت اجتناب نمایند.   وی با بیان اینکه این روز‌ها در اثر تبلیغات مثبت، تقاضا افزایش و قیمت‌ها بالا رفته است و به هیچ عنوان پذیرفته نیست با افزایش تقاضا قیمت کالای داخلی افزایش یابد، از سازمان تعزیرات حکومتی خواست تا عنایت ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه قاچاق کالا در زمره تخلفات است، ادامه داد: این موضوع می‌تواند به تولید داخل و کالای ایرانی آسیب برساند و درباره هریک از این موضوعات تهمیدات لازم در دادگستری استان تهران انجام شده است و بخش‌های تولیدی می‌دانند که دستگاه قضایی حامی فعالیت جدی و سالم آنان خواهد بود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی کشور گزارشی از اهم فعالیت‌های ستادهای پیشگیری در سراسر کشور را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در هشتمین جلسه ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی‌ که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور برگزار شد، گفت: در اجرای بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخابی کشور در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی از شهریور ماه سال گذشته فعال شد. ستاد مرکزی به ریاست دادستان محترم کل کشور با برگزاری هفت جلسه، ۵۸ بند مصوبه داشت که به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در این مصوبات بر پیش‌بینی‌های لازم با تعیین مسئول برای اجرای قانون در جلوگیری و سوء استفاده از امکانات و اموال دولتی و عمومی به نفع یا ضرر نامزدها تأکید شد.

جهانگیر ادامه داد: همچنین پیش‌بینی‌های لازم با تعیین مسئول برای جلوگیری از تخلفات کارکنان دستگاه‌های دولتی در رابطه با انتخابات تاکید گردید و با پیش‌بینی‌های لازم برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در انجام وظایف قانونی و جلوگیری از ترک فعل‌های احتمالی اتخاذ تصمیم شد. 

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی کشور خاطرنشان کرد: همچنین نسبت به رصد و پایش مستمر جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی با تشکیل کمیته‌های تخصصی و ابلاغ شرح وظایف آن‌ها تاکید گردید.

وی عنوان داشت: ستادهای استانی نیز با فعالیت شبانه‌روزی در طول ۶ ماه گذشته ۱۶۵ جلسه برگزار کردند که نتیجه آن ۱۱۵۰ بند مصوبه بود که لازم است در همینجا از زحمات روسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان مراکز استان‌ها و معاونت‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان‌ها صمیمانه تشکر شود. 

جهانگیر تصریح کرد: همچنین ستادهای شهرستانی نیز با برگزاری ۱۰۱۲ جلسه ، ۴۵۴۷ مصوبه داشته‌اند که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود. همه این مسائل کمک کرد که الحمدالله انتخابات در فضایی امن و توأم با آرامش و سالم و با مشارکت خوب مردم برگزار شود. 

جهانگیر اظهار کرد: براساس تصمیمات متخذه در ستاد مرکزی، ۵ دستورالعمل مهم با امضای ریاست محترم ستاد صادر گردید که از جمله آن‌ها دستورالعمل اجرایی بخشنامه ریاست محترم قوه قضائیه و دستورالعمل احصاء جرایم و تخلفات انتخاباتی قبل، حین و پس از انتخابات با احصاء بیش از ۱۰۰ عنوان و مصداق مجرمانه و راهکارهای پیشگیرانه آن تهیه و ابلاغ گردید. 

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی کشور افزود: همچنین دستورالعمل تشکیل کمیته‌های تخصصی و شرح وظایف آن‌ها و دستورالعمل تدابیر در ۱۸ حوزه انتخابیه حساس با راهکارهای پیشگیرانه از دستورالعمل‌هایی بود که با ابتکار دادستان محترم کل کشور تهیه و توسط دبیرخانه ستاد مرکزی به استان‌ها ابلاغ گردید. 

جهانگیر تصریح کرد: در نتیجه فعالیت‌های ستاد بیش از ۲۵ هزار گزارش به ستادهای پیشگیری واصل شد که پس از بررسی‌های لازم حدود ۵۰۰ گزارش جهت بررسی‌های تکمیلی و اقدامات لازم به دادگستری استان‌ها اعلام شد. اگرچه فعالیت ستادها با رویکرد اصلی ارشاد، انذار و پیشگیری از تخلفات و جرایم در انتخابات بوده است؛ ولیکن در خصوص مواردی که افراد یا ستادهای آن‌ها اصرار بر ادامه تخلف یا جرایم خود داشته‌اند پرونده‌هایی در دادگستری‌ استان‌ها تشکیل و با توجه به تاکید قانون مبنی بر رسیدگی فوری و خارج از نوبت این‌گونه پرونده‌ها بلافاصله رسیدگی‌ها در دادسراها آغاز شده که تاکنون منجر به صدور ۲۰ کیفرخواست در ارتباط با انتخابات شده است که عموما مربوط به ستادها و طرفداران نامزدها بوده است. 

وی گفت: در این دوره از انتخابات با هدف پیشگیری ۴۸ محتوای پیامکی در ارتباط با انتخابات به صورت هدفمند برای بیش از ۲۵۰ هزار شماره مرتبط ارسال گردید. همچنین ۲۸۳۰ نفر از مدیران و ادمین‌های صفحات و کانال‌های پرمخاطب دعوت و در ارتباط با انتخابات، ارشاد قانونی شده‌اند. کسانی که در فضای مجازی مبادرت به بارگذاری محتوای مجرمانه در انتخابات نیز نموده بودند، با تذکر و اخذ تعهد برای جلوگیری از تکرار بدون تشکیل پرونده نسبت به حذف محتوای مجرمانه خود اقدام نمودند.

این مقام قضایی ادامه داد: در روز انتخابات نیز مجموعا ۱۲۵۴ نفر به اتهاماتی نظیر خرید و فروش رأی، اختلال در شعبه، درگیری فیزیکی و مسلحانه، پرتاب ترقه به شعب اخذ رأی و نیز توزیع تراکت مضره توسط ضابطین دستگیر شدند. از مجموع افراد دستگیر شده حدود ۱۲۰۰ نفر آن‌ها با اقدامات پیشگیرانه در پایان روز اخذ رأی با اخذ تعهد یا وثیقه آزاد شدند. 

در عین حال کمتر از ۶۰ نفر از این افراد به دلیل درگیری مسلحانه و کشف سلاح و یا سایر اقدامات ضدامنیتی تحت نظر قرار دارند و پرونده‌ آن‌ها در حال رسیدگی است که تاکید می‌گردد تا حداکثر پایان فروردین ماه منجر به اخذ تصمیم و نتیجه گردد.

در ادامه نمایندگان دستگاه‌ها نیز گزارشی از فعالیت‌های خود در دوره انتخابات را به صورت مشروع به اطلاع رئیس و اعضای جلسه رساندند.

در پایان حجت الاسلام موحدی دادستان کل کشور با تأکید بر ادامه فعالیت ستادها برای آمادگی و برگزاری مرحله‌ دوم انتخابات که در ۱۵ استان به دور دوم کشیده شده است و قرار است در ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار گردد، دستورات لازم را صادر کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ستاد انتخابات کشور: در روز انتخابات ۱۲۵۴ نفر دستگیر شدند
  • انتخابات مجلس در فضایی امن و توأم با آرامش و با مشارکت خوب مردم برگزار شد
  • پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف اصفهان در ایام نوروز
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی
  • اقدامات دستگاه قضایی گلستان خوشحال کننده است