Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ ۹ میلیون و ۴۵۱ هزار تن کالا از مبدأ استان گیلان به سایر نقاط کشور حمل شد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ استانها گیلان نظرات

محمدرضا نازک‌کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ سال گذشته جمعاً به میزان 9 میلیون و 451 هزار تن انواع کالا از مبدأ استان گیلان توسط 672 هزار دستگاه سفر کامیون به اقصی نقاط مختلف کشور حمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اعلام اینکه میزان حمل کالا از گیلان رشد داشته است عنوان کرد:‌ این میزان جابه‌جایی کالا از مبدأ استان گیلان در مقایسه با آمارهای سال گذشته حدود 5.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

نازک‌کار تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالا و وسائط نقلیه باری استان گیلان را برشمرد و گفت:‌ هم‌اکنون در گیلان تعداد 170 شرکت حمل و نقل کالا و بیش از 5 هزار و 300 وسیله نقلیه باری در زمینه توزیع کالاها به اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنند.

وی به عمده‌ترین کالاهای حمل شده از مبدأ گیلان به نقاط مختلف کشور اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در سال گذشته عمده ترین کالاهایی که توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا توزیع شده شامل انواع آهن آلات ،چوب ، سوخت،سیمان وگندم بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان میزان کالاهای حمل شده از مرکز استان را ذکر کرد و اظهار داشت:‌ میزان جابه‌جایی کالا از مرکز استان گیلان سال گذشته 3 میلیون و 130 هزار و 631 تن بوده است.

نازک‌کار به میزان حمل کالا از مبدأ برخی شهرستان‌های گیلان اشاره کرد و افزود:‌ بندرانزلی با 2 میلیون و 499 هزار و 126 تن کالا، رودبار 898 هزار و 615 تن، سیاهکل 735 هزار و 172 تن و آستارا ‌با 331 هزار و 230 تن بیشترین میزان حمل کالا را داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد:‌ تالش با جابه‌جایی 315 هزار و 738 تن کالا، صومعه سرا 244 هزار و 329 تن، لنگرود 142 هزار و 881 تن و لاهیجان با حمل 121 هزار و 372 تن ‌کالا به نقاط مختلف کشور در رده‌های بعدی قرار دارند.

نازک‌کار با بیان اینکه میزان حمل و نقل کالا از مبدأ گیلان امسال رشد خواهد داشت تصریح کرد:‌ با توجه به نامگذاری امسال به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی و پیش بینی کاهش واردات و سایر عوامل تاثیرگذار، برای سال 97 رشد 5 درصدی پیش بینی می‌شود.

وی رسیدگی به تخلفات مربوط به شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل جاده‌ای برون شهری را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ در سال گذشته رسیدگی به تخلفات 100 پرونده شرکت حمل و نقل جاده‌ای و رانندگان متخلف در کمیسیون‌های مربوطه انجام شد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اعلام این مطلب تصریح کرد:‌ از این تعداد پرونده 67 فقره مربوط به شرکت‌های متخلف حمل‌و‌نقل کالا است که تخلفاتی نظیر عدم مهار مناسب بار،‌ عدم درج صحیح مشخصات بارنامه،‌ اخذ کمیسیون اضافی و مواردی این‌چنین را شامل می‌شود.

نازک‌کار با بیان اینکه تعداد 33فقره پرونده مربوط به شرکت‌های مسافربری است بیان داشت:‌ عدم پرداخت به موقع دیون دولتی، حمل بار تجاری با ناوگان عمومی مسافربر‌ی، برخورد نامناسب متصدیان شرکت با مسافران و مواردی نظیر این بود که درکمیسیون‌ها مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه تعداد 174 فقره پرونده مربوط به رانندگان بخش مسافر و کالا بوده است اظهار داشت:‌ عمده تخلف آنها ایجاد درگیری در محیط پایانه، عدم صدور بلیط بین راهی برای مسافران و حمل بار با وسائط نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی مناسب بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ‌استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو کمیسیون جداگانه و تخصصی 11 و 12 در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان جهت رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و رانندگان حمل و نقل برون شهری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه لقمانی گفت: در فروردین سال 1403 هزار و 358 پرونده تخلف اقتصادی وارد شعب این اداره کل و رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد پرونده وارده هزار و 44 فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات، 217 فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و تعداد97 فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت دارو و درمان بوده است.

لقمانی گفت: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، 218 میلیارد و 147 میلیون ریال بوده است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228376 برچسب‌ها تعزیرات حکومتی

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود