Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دوره مسابقات ایده شو با شرکت جمع کثیری از دانش‌آموزان دختر و پسر سال یازدهم مدارس فنی و حرفه‌ای شهرستان علی‌آباد کتول و با همکاری مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرهاد سنچولی ، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در نخستین دوره مسابقات ایده شو با شرکت جمع کثیری از دانش‌آموزان دختر و پسر سال یازدهم مدارس فنی و حرفه‌ای شهرستان علی‌آباد کتول و با همکاری مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد انگیزه و شور و نشاط میان دانش آموزان و نیز ارتباط بیشتر آن‌ها با صنعت عنوان کرد و گفت: امیدواریم برگزاری این نوع مسابقات بتواند درجهت تجاری سازی ایده‌ها مثمر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   سنچولی با اشاره به این مطلب که ایده شو اولین گام در تولید یک محصول است، افزود: تبدیل ایده به علم و کاربردی کردن آن همراه با افزایش بهره وری و کارآیی از جمله مزایای برگزاری چنین مسابقاتی است.   مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در خصوص نحوه برگزاری کارگاه گفت: دانشجویان در چهار کارگاه با عنوان‌های ایده تا نوآوری، شیوه راه اندازی کسب و کار، روش‌های تامین مالی و بازاریابی و تجاری سازی با مفاهیم و شیوه‌های ایده پردازی و تجاری سازی ایده‌ها آشنا شده و بعد از آن ایده‌های خود را در قالب فرم‌هایی جهت داوری اولیه ارائه دادند.   وی افزود: به صاحبان طرح‌ها و ایده‌های انتخاب شده، سه دقیقه فرصت داده شد تا ایده خود را معرفی کرده و در مورد بازار کار، هدف، مزیت‌های رقابتی و شیوه عرضه آن توضیحاتی ارائه کنند.   سنچولی با بیان اینکه در فاز اول دختران ۵۹ طرح و پسران ۳۰ طرح ارائه شده، اظهار کرد: پس از داوری اولیه، در مجموع ۱۲ طرح در گروه دختران و ۱۶ طرح در گروه پسران به مرحله نهایی مسابقه راه یافتند و از این تعداد پنج طرح در هر گروه برگزیده شد.   در پایان این مراسم که با حضور دکتر روح الله سمیعی معاون پژوهش و فناوری واحد علی آباد کتول، صالح آلوستانی رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان برگزار شد، به ایده‌های برتر، گواهی حضور همراه با جوایز ارزنده از سوی اداره آموزش و پرورش شهرستان اهدا شد و همچنین این طرح‌ها در اولویت پذیرش مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم

ایسنا/هرمزگان سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران با حضور بیش از ۳۰ تن از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش ایسنا؛ مجید فرهادی سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی ایجاد آمادگی برای مدیران سازمان جهت کاهش آسیب‌های ناشی وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی و بروز خطرات و سوانح و بحران‌های مختلف بود.

وی ادامه داد: مبانی و مفاهیم مدیریت بحران، لجستیک، ارزیابی سانحه، مدیریت و فرماندهی، آشنایی با مخاطرات مختلف، حمایت‌های روانی، مدیریت جست و جو و نجات، مدیریت عملیات امداد و آشنایی با قوانین حوزه امداد و نجات با رویکرد عملیاتی از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرهادی گفت: مدیریت بحران مفهومی است که سازمان‌ها بیش از هر زمانی به آن می پردازند و دولت‌ها نیز برای کاهش شدت و اثر مخاطرات خود، از مباحث مربوط به مدیریت بحران بهره می‌گیرند.

بنا بر این گزارش، بهزاد پورمحمد، معاون مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به عنوان مدرس در نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استخر تورال قهرمان نخستین دوره رقابت‌های هندپلوی ارومیه شد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • صعود تیم والیبال دانشجویان واحد کاشان به نیمه‌نهایی مسابقات دانشگاه آزاد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی