Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@14:44:47 GMT

قرائت سرود تکفیری‌ها در مراسم عقد!

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۵۸۲۰

قرائت سرود تکفیری‌ها در مراسم عقد!

متهم «م. م» همچنین در پاسخ به اینکه در روز عقد خود سرود تکفیری‌ها را قرائت کرده است، گفت که من تکفیری نیستم، ما سرود مذهبی خواندیم!

ایران آنلاین /  پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل، دیروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه اتهامات «م. م» متهم ردیف چهارم پرونده، دایر بر معاونت در افساد فی الارض مستوجب اعدام، تفهیم و قرائت شد. متهم در واکنش به مستندات و شواهد دادگاه، این مستندات و ارتباط خود با اعضای گروهگ را تأیید، اما هرگونه تعهد و وابستگی به تشکیلات را رد کرد. به گزارش میزان، متهم «م. م» در دفاعیات خود با بیان اینکه با آقای «ق. ح» در خانقاه و برای ۸ ماه آشنا شدم و این آشنایی در سال ۹۵ اتفاق افتاد، اظهار کرد: پس از مدتی او ناپدید شد و یکبار گفتند که به عراق رفته و بار دیگر گفتند که کشته شده است و در نهایت شنیدم که در کرمانشاه زندانی است. مدتی بعد فردی نامه‌ای برای من آورد که مطابق آن متوجه شدم نویسنده نامه همان «ق. ح» است. بنابر این با فردی که حامل نامه بود تا یکی از شهرهای غرب کشور رفتم و «ق. ح» را ملاقات کردم.

وی با تشریح اقدامات خود برای بازگشت «ق. ح» به کشور، اضافه کرد: در آن ملاقات «ق. ح» به «س. ص» گفت افرادی را جمع‌آوری کند که بخواهند عملیات تروریستی انجام دهند و از من نیز خواست که در عملیات انتحاری شرکت کنم، اما از نیت او اطلاعی نداشتم. بعد از مدتی «س. ص» به او گفت که جست وجو کرده و کسی را پیدا نکرده است که قرار شد دوباره جست وجو کند، در جلسه بعدی ملاقات «ق. ح» از من اسلحه، نارنجک و دینامیت خواست، از او پرسیدم که برای چه اینها را می‌خواهی؟ «ق. ح» گفت می‌خواهم ماهیگیری کنم.
متهم با بیان اینکه به او اسلحه ندادم و در دو جلسه آخر نیزاز من خواست خانه‌ای تهیه کنم که با او همکاری نکردم، افزود: در جلسه آخر «ق. ح» موبایلی را به «س. ص» تحویل داد و از او خواست که خانه، تجهیزات، مهمات، اسلحه و نفرات برای عملیات فراهم کند که «س. ص» موفق به این کار نشد و در نهایت به «ق. ح» گفت اگر پول باشد من خودم حاضرم شرکت کنم که «ق. ح» مقداری پول برای او فراهم کرد.
متهم در پاسخ به این پرسش قاضی که گرایشات وابسته به داعش از چه زمانی در شما شروع شد و با چه کسانی بیعت کردید، اظهار کرد: دقیقاً به خاطر ندارم، اما حدود ۷ ماه با «ق. ح» آشنا شدم اخلاق خوبی داشت و من وابسته این فرد شدم.
قاضی صلواتی با بیان اینکه پس چرا «ق. ح» شما را احضار کرد؟ شما در سال ۹۴ با یکی از سرتیم‌های داعش بیعت کردید. «ق. ح» امیر تیم ترور بود و با شما تماس گرفت. چرا در جلسات تشکیلاتی با «ق. ح» شرکت می‌کردید؟ «ق. ح» در اولین جلسه و اولین ملاقات در جلسه تشکیلاتی طرح حمله تروریستی به تهران را برای شما تشریح کرد.
متهم با بیان اینکه من نیت «ق. ح» را نمی‌دانستم که قاضی گفت: مطابق اقاریر شما، به لحاظ رعایت مسائل حفاظتی شما «س. ص» را نزد «ق. ح» می‌بردی که متهم پاسخ داد «س. ص» از من می‌خواست و از من استفاده کرد.
متهم در ادامه جلسه، ضمن تأیید شواهد دادگاه مبنی بر همکاری با گروهک داعش، اتهام خود مبنی بر مسئولیت جذب نفرات برای تیم ترور را رد کرد و در پاسخ به قاضی که گفت آنها وقتی مطمئن می‌شوند که شما انتحاری نمی‌شوید مسئولیت پشتیبانی را به شما سپردند، اظهار کرد: من نیت آنها را نمی‌دانستم حتی خواستند به من پولی بدهند ولی من نگرفتم!
وی همچنین در پاسخ به اینکه در روز عقد خود سرود تکفیری‌ها را قرائت کرده است، گفت که من تکفیری نیستم، ما سرود مذهبی خواندیم! «م. م» در آخرین دفاعیات خود، اظهار کرد: خود را داعشی نمی‌دانم این کار را محکوم می‌کنم از کار‌هایی که انجام داده‌ام خیلی متأسفم و پشیمانم از شما می‌خواهم با من با رأفت اسلامی برخورد کنید.
جلسه بعدی رسیدگی به امروز، دوشنبه هفدهم اردیبهشت موکول شد./ روزنامه ایران 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌خوانی سرود در ابتدای دیدار معلمان

هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078233 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن
  • هم‌خوانی سرود در ابتدای دیدار معلمان
  • فیلم| هم‌خوانی سرود در ابتدای دیدار رهبر با معلمان
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند