Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز، سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید ضمن پرداختن به برخی موضوعات بحث‌برانگیز درباره جلسات تائیدیه جینا هاسپل، نامزد تصدی ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، در پیامی توئیتری دموکرات‌ها را که از هاسپل حمایت نمی‌کنند اما خود را طرفدار به قدرت رسیدن زنان می‌دانند مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرز اعلام کرد دموکرات‌هایی که ادعای حمایت از قدرتمند شدن زنان را دارند و خود را حامی امنیت ملی آمریکا می‌دانند اما مخالف نامزدی هاسپل برای ریاست سازمان سیا هستند، انسان‌های ریاکاری هستند.

هاسپل در حال حاضر معاون سازمان سیا است. در جلسات تایید صلاحیت او که قرار است هفته جاری برگزار شود ممکن است توجه همگان را به نقش گزارش شده او  در بخش‌های تاریک سازمان سیا، یعنی زندان‌های مخفی خارج از آمریکا که برای نگهداری از تروریست‌های ارشد گروه القاعده مورد استفاده قرار می‌گرفت، جلب نماید.

بنابر گزارش کمیته اطلاعاتی سنا درباره برنامه اجرایی سازمان سیا،  هاسپل سرپرستی این بخش‌ها را در تایلند برعهده داشته است که دو تن از سران القاعده در آنجا نگهداری می‌شدند. نقش هاسپل در تکنیک‌های ویژه بازجویی در آن زندان‎‌ها هنوز مشخص نیست.

داین فاینستاین از سناتورهای ایالت کالیفرنیا درباره نامزدی هاسپل از سوی ترامپ گفته بود: ترفیع رتبه کسی که به طور جدی در برنامه‌های شکنجه نقش داشته است و اعطای بالاترین پست در سازمان سیا به فردی که در یکی از تاریک‌ترین بخش‌های تاریخ آمریکا نقش پر رنگی داشته اقدامی است که من بسیار درباره آن هشدار می‌دهم. سناتور مک‌کین نیز پیشتر درباره نامزدی هاسپل گفته بود او باید موضع خود را نسبت به شکنجه مشخص کند.

جینا هاسپل که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای تصدی پست ریاست سازمان سیا نامزد شده است، در صورت موفقیت، اولین زنی خواهد بود که طی هفتاد سال گذشته ریاست این سازمان رابرعهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/

انتقاد کاخ سفید از عدم حمایت دموکرات‌ها از نامزد پیشنهادی ریاست سازمان سیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا سازمان سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند