Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@05:33:03 GMT

تندیس‌ها به مکث‌های فرهنگی شهر روح می‌بخشد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۷۲۶۵

تندیس‌ها به مکث‌های فرهنگی شهر روح می‌بخشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مجسمه‌ها می‌تواند روح فرهنگی شهر را ساماندهی کند، گفت: تندیس‌ها می‌تواند در نقاط مکث و توقف‌هایی که در پویایی فرهنگی شهر وجود دارد را پوشش دهد و نقاط مکث را روشن کند.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نصب مجسمه کاوه در میدان آزادی اظهار کرد: مجسمه کاوه اثر فاخر هنری است که به دست استاد ایرج محمدی در بیش از ۱۶ سال پیش ساخته شد و در سال ۸۱ در میدان آزادی نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از زمان آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو در میدان آزادی در اوایل سال ۸۴این مجسمه جابه‌جا شده و به دلیل تاخیر در بهره‌برداری از مترو سال‌ها در انبار خاک خورده است، افزود: با بهره برداری از ایستگاه مترو در میدان آزادی نصب مجدد مجسمه کاوه در میدان آزادی به مطالبه عمومی مردم اصفهان تبدیل شد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شب گذشته با دستور شهردار اصفهان و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر مجسمه کاوه به آزادی بازگشت، تصریح کرد: شهرداری وظیفه زیباسازی و حفاظت از داشته‌ها و سرمایه‌های فرهنگی شهر را دارد و از این رو به مطالبه فرهنگی عموم مردم اصفهان در خصوص نصب مجدد مجسمه کاوه پاسخ داد.

وی  با بیان اینکه کاوه نماد تلاشگری و آزادی خواهی است، افزود: بر اساس منابع باستانی موجود کاوه جزو پهلوانان دوره اساطیری ایران و از منطقه فریدن اصفهان بوده است که به عنوان یکی از اسطوره‌های شاهنامه نیز نام‌گرفته و ایستادگی و ستم ستزی مردمان اصفهان را نیز نشان می‌دهد.

محمدی با تاکید بر اینکه  نصب تندیس شخصیت‌ها گویای چند شاخصه مهم در شهر اصفهان است، افزود: در گام اول این تندیس‌ها معرف هنر هنرمندان ایران است و مجسمه کاوه نیز شاهکار استاد ایرج محمدی است که در سطح بین‌المللی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه مجسمه‌ها می‌تواند روح فرهنگی شهر را ساماندهی کند، گفت: تندیس‌ها می‌تواند در نقاط مکث و توقف‌هایی که در پویایی فرهنگی شهر وجود دارد را پوشش دهد و نقاط مکث را روشن کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تندیس‌ها به لحاظ زیبایی هم بر روح و روان شهروندان تاثیر دارند، افزود: این تندیس‌ها تبدیل به نمادهایی می‌شوند که برای شهر تاریخی، فرهنگی و باستانی مانند اصفهان می‌تواند بیانگر تاریخ شهر و به نوعی معرف نگاهی فرهنگی شهروندان نیز باشد.

وی همچنین از نصب مجسمه "سلمان فارسی" در آینده نزدیک در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور شهردار اصفهان این اقدام نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

دیگر خبرها

  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • هواداران سپاهان با شعارهای طلایی در ورزشگاه آزادی +فیلم
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رییس جمهور دریافت کرد
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن
  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • فیلم| چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت