Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@09:46:15 GMT

ايکس ري کاميوني گمرک مرز دوغارون افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۷۲۸۰

ايکس ري کاميوني گمرک مرز دوغارون افتتاح شد

خبرگزاري آريا - تايباد - ايرنا - سامانه بازرسي ايکس ري کاميوني گمرک مرزي دوغارون شهرستان تايباد، در مرز بين ايران و افغانستان، روز دوشنبه با حضور رئيس کل گمرک راه اندازي شد.

رئيس کل گمرک ايران در حاشيه بهره برداري از اين دستگاه به خبرنگار ايرنا گفت: اين سامانه از پيشرفته ترين تجهيزات براي بازرسي کاميوني برخوردار است که براي تامين و نصب آن 300 ميليارد ريال هزينه شده و توانايي بررسي روزانه تا هزار و 500 کاميون را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرود عسکري اظهار کرد: ايکس ري کاميوني مي تواند کاميون را به صورت پيشرفته و با جزئيات کامل اسکن کرده و اطلاعات آن را در اختيار بخش فني قرار دهد، همچنين اين سامانه توانايي کنترل کاميون هاي ترانزيتي در 2 حالت ثابت و در حال حرکت را در سرعت بين پنج تا 15 کيلومتر دارد.
وي اظهار اميدواري کرد که با تقويت و نصب دستگاه هاي ايکس ري و کنترلي بتوان ورود کالاي قاچاق را از مبادي رسمي کشور به صورت کامل کنترل کرد.
رئيس کل گمرک ايران گفت: گمرک دروغارون دروازه ورود و صدور کالا بين ايران و افغانستان و کشورهاي آسياي ميانه است و از اين منظر جزو پنج گمرک برتر کشور به شمار مي رود.
سالانه بيش از يک ميليون تن انواع کالا از طريق گمرک دوغارون به افغانستان صادر مي شود.
شهرستان تايباد در 225 کيلومتري جنوب شرقي مشهد قرار دارد.
7494/7489/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند بطوریکه در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد  خدا دوست مدیر گمرک رازی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: دریکسال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واکن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است  وی خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالا‌های ترانزیتی دراین مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشور‌های مقصد ترانزیت ریلی کالا ازگمرک رازی بودند  مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: دریکسال گذشته ۱۷۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک بصورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالا‌های صادراتی بود ند جنگجو ناظر گمرکات استان هم در بااشاره به نقش گمرک و پایانه رازی در تحقق اهداف مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار گفت: تجاری سازی زمینی این مرز در نشست اخیر مقامات ارشد گمرکات دو طرف بصورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت تا این تجاری سازی مرز رازی -کاپی کوی بصورت زمینی امسال عملیاتی شود  از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفرمسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است  این پایانه سالانه میزبان بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

دیگر خبرها

  • گزارشی از تولد رادیو در ایران؛ از هیاهوی مردم در میدان توپخانه تا نخستین آوازخوانان
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)
  • ابراز همدردی رئیس هلال احمر ایران با مردم افغانستان
  • نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه از مسیر ایران
  • افتتاح لیگ برتر سبک تاکرا با حضور پریچهره