Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط یک و دو قطار شهری مشهد با حضور رئیس‌جمهور به یکدیگر متصل شد. ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مراسم اتصال خط یک و دو قطار شهری مشهد صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مدیران شهری و استانی خراسان رضوی حضور داشتند خطوط یک و دو قطار شهری مشهد پس از مدت‌ها انتظار به یکدیگر متصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط یک قطار شهری مشهد به طول 24 کیلومتر از 7 سال گذشته در حال بهره‌برداری است و از انتهای بلوار وکیل‌آباد تا فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به مسافران خدمات می‌دهد و برای اتصال خط یک و دو قطار شهری مشهد بیش از 500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

R1018188/P1357/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تاکنون در ۹۶ شهر استان، ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در قالب‌های بافت فرسوده، تاریخی، سکونتگاه و هم‌پوشانی‌ها شناسایی شده‌ است. - اخبار استانها -

وحید داعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: از ابتدای سال 1402 تاکنون برای اولین بار در کشور، درمجموع از 96 شهر دارای محلات هدف، طرح بسته‌های تشویقی بومی علاوه بر بسته تشویقی 19 بندی وزارت راه و شهرسازی برای 92 شهر به‌صورت خاص با محوریت اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل، شهرداری های سطح استان و معاونت شهرسازی و معماری اداره کل با راهبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، در کمیسیون ماده 5 استان به تصویب رسید و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان در حال اجراست.

داعی تصریح کرد: انتظار می‌رود نرخ نوسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهرها به‌دلیل وجود مشوق‌های کالبدی به‌همراه سایر مشوق‌های مالی و اداری، افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی تدقیق محدوده‌های هدف بازآفرینی را از دیگر اقدام‌های این اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده 5 استان، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد.

انتشار اینفوگرافی بسته‌های تشویقی بومی هر شهر از هفته آینده

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران به دلیل داشتن رویکرد مردمی‌سازی، تجربه مشارکت مردمی را دارد و در این مسیر نوپا نیست و می‌توانیم به عنوان پیشرو در این مسیر ثابت قدم باشیم.

نصراللهی با بیان اینکه مردمی‌سازی سه عنصر اصلی دارد افزود: ساکنان و مالکان واحدهای فرسوده، سازنده‌ها و حلقه‌های میانی سه رکن اصلی مردمی سازی هستند و این نکته را باید مد نظر داشت که در این رویکرد کار باید توسط خود مردم و برای مردم انجام شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر در 96شهر خراسان رضوی و بینالود محدوده‌های هدف بافت‌های فرسوده شناسایی و روی سامانه ستاد ملی بارگذاری شده است، گفت: امکان ساخت و ساز و استفاده از تسهیلات بازآفرینی شهری برای همه ساکنین و مالکین بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری فراهم است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی عنوان کرد: بسترسازی، تسهیلگری (تکمیل و تدوین بسته‌های تشویقی) رفع موانع و بهبود دهنده بودن چهار نقش مهم شرکت در راستای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود .

نصرالهی در پایان با تاکید بر اهمیت و تاثیر اطلاع رسانی مردمی، از همه فعالان محلات خواست تا هم راستا با ادارات و سازمان ها با اطلاع رسانی میدانی، تخفیفات و تسهیلات مصوب شده را به آگاهی ساکنان محلات هدف برسانند.

وی گفت: با توجه به تهیه اینفوگرافی تسهیلات مصوب ویژه هر شهر، داده‌ها در فضای مجازی از هفته آینده منتشر می‌شود.

انتهای پیام/282

 

 

دیگر خبرها

  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • سلامت خانواده؛ محور برنامه های هفته سلامت در خراسان رضوی
  • وزش باد گرد و غبار را وارد خراسان رضوی کرد
  • ساخت بیش از ۱۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی
  • مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد بی حضور رییس جمهور پیشین
  • قطار وعده‌ ها برای اتصال چهارمحال و بختیاری به خط ریلی!