Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:06:23 GMT

خط یک و دو قطار شهری مشهد به یکدیگر متصل شد

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۷۷۱۴

خط یک و دو قطار شهری مشهد به یکدیگر متصل شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛در   مراسم افتتاح خط قطار شهری که جمعی از مدیران شهری و استانی خراسان رضوی حضور داشتند خطوط یک و دو قطار شهری مشهد به یکدیگر متصل شد.

خط یک قطار شهری مشهد به طول ۲۴ کیلومتر از ۷ سال گذشته در حال بهره‌برداری است و از انتهای بلوار وکیل‌آباد تا فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به مسافران خدمات می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برای اتصال خط یک و دو قطار شهری مشهد بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ف.ح   افتتاح خط قطار شهری مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۴۰ دوربین کنترل ترافیک در مشهد نصب می‌شود

نصب دوربین در معابر شهری و به‌ویژه معابر بزرگراهی علاوه براینکه در کنترل سرعت لحظه‌ای رانندگان نقش بسزایی دارد، سبب ثبت تخلفات رانندگی به صورت هوشمند هم می‌شود. یکی از موضوع‌هایی که در سال‌های گذشته در شبکه بزرگراهی مشهد به شدت مورد نیاز بود، نصب همین دوربین‌ها برای نظارت بیشتر بر ترافیک شهر بود که این اتفاق از سال گذشته شدت گرفت و با نصب چهل دوربین ثبت تخلف و نظارت تصویری در معابر مختلف شهری به ویژه در معابر بزرگراهی شهرمان شاهد کاهش تخلفات رانندگی در مشهد هستیم.

نمونه آن را می‌توانیم در بزرگراه وکیل‌آباد و کاهش تصادفات حادثه‌ساز شاهد باشیم، از همین‌رو امسال نیز تمرکز مدیریت شهری در حوزه ترافیک بر گسترش نصب این دوربین‌ها در معابر مختلف است. با این اقدام مدیریت شهری، وسعت بیشتری از معابر بزرگراهی در رصد نظارت تصویری قرار می‌گیرد و ثبت تخلفات در مناطقی که مجهز به دوربین هستند به صورت هوشمند می‌شود.

در همین‌باره مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد با بیان اینکه امسال بخش درخورتوجهی از بودجه خود را به سمت حوزه‌های دارای اولویت برده‌ایم، اظهار کرد: ثبت تخلفات به صورت هوشمند یکی از موضوع‌های دارای اولویت امسال است. در این راستا تعداد دوربین‌های بیشتری در معابر شهری نصب خواهد شد تا نظارت بیشتری بر ترافیک شهری و رفتار ترافیکی شهروندان داشته باشیم.

علی سمیعی افزود: سال گذشته چهل دوربین ثبت تخلف و نظارت تصویری در معابر شهری، به ویژه معابر بزرگراهی مشهد نصب شد که با افزوده شدن این تعداد دوربین، تعداد دوربین‌های نصب شده در شهر به عدد ۱۷۶ رسید. امسال نیز در تلاش هستیم که سی تا چهل دوربین دیگر در معابر نصب کنیم.

آرام‌سازی در معابر شهری

وی با تأکید بر افزایش ایمنی معابر با اجرای اقدامات مناسب برای آرام‌سازی معابر در سال جاری ادامه داد: یکی از اقدامات برای آرام‌سازی در معابر بزرگراهی؛ نصب دوربین است، اما در دیگر معابر در سال جاری روش‌های آرام‌سازی و ایمن‌سازی را با هدف کاهش تصادف‌ها به ویژه تصادف خودرو‌ها با عابران پیاده خواهیم داشت و اجرای عملیات آرام‌سازی معابر به طور قطع در کاهش سرعت نقش بسزایی خواهد داشت.

نصب ۱۰ آسانسور در پل‌های هوایی عابر پیاده

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد همچنین درباره نصب آسانسور در پل‌های هوایی با هدف افزایش ایمنی رفت‌وآمد عابران پیاده گفت: سال گذشته تعداد بیست آسانسور در پل‌های هوایی عابر پیاده شهر مشهد نصب شد و امسال نیز حدود ۱۰ آسانسور دیگر را نصب خواهیم کرد. همچنین امسال به سمت تعمیر و نگهداری از این آسانسور‌ها خواهیم رفت.

اصلاح هندسی معابر در ۴۳ نقطه شهر

سمیعی همچنین اظهار کرد: یکی از موضوع‌هایی که سال‌های گذشته از سوی مدیریت شهری پیگیری می‌شد، اصلاح هندسی معابر است. در این راستا سال گذشته ۴۳ نقطه از معابر شهر مشهد برای اصلاح هندسی شناسایی و این نقاط در شورای حمل‌ونقل نیز مطرح و تصویب شد و در بودجه سال ۱۴۰۳ مناطق اصلاح هندسی این معابر لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اصلاح هندسی معابری که مصوبه دارند امسال اجرایی خواهد شد، گفت: اصلاح هندسی بزرگراه آزادی، حدفاصل میدان آزادی تا میدان استقلال، بزرگراه شهید کلانتری، حدفاصل میدان آزادی تا میدان جمهوری، اصلاح هندسی محدوده پل جهاد، اصلاح هندسی توس ۹۷، اصلاح هندسی صدمتری در محدوده بزرگراه شهید بابانظر و اصلاح هندسی در محدوده دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی مهم‌ترین عملیات‌های اصلاح هندسی معابر در سال جاری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد در ادامه سخنان خود گفت: یکی دیگر از اقدامات در حوزه ترافیک، در بخش فرهنگی است. در این راستا پارک ترافیک امسال فعال‌تر خواهد شد. در حال حاضر و با مشارکت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و پلیس راهور به صورت هفته‌ای ۵۰۰ راننده پر خطر در این پارک آموزش‌های لازم را می‌بینند. همچنین آموزش برای کودکان، آموزش‌های تخصصی رانندگان حرفه‌ای مانند رانندگان اتوبوس و تاکسی را داریم و امسال این برنامه‌های فرهنگی گسترش خواهد یافت.

کاهش تصادف حادثه‌ساز در بولوار وکیل‌آباد

یکی از اقدامات بین‌دستگاهی سال گذشته؛ موضوع ایمن‌سازی در بولوار وکیل‌آباد بود که سمیعی درباره اثرات اجرای این طرح گفت: خوشبختانه از زمان اجرای این طرح در بولوار وکیل‌آباد و افزایش دوربین‌ها در این بولوار و اجرای دیگر اقدامات، شاهد کاهش قابل توجه تصادف در این محور بوده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۶۰ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران ساخته شد
  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • فاز یک خط ۳ تا مرداد بهره‌برداری شود
  • فاز یک خط ۳ تا مردادماه بهره‌برداری شود
  • اتصال پایتخت‌های اروپایی به یکدیگر با قطار شبانه دوستدار محیط زیست
  • آماده باش نیرو‌های خدمات شهری مشهد تا دوشنبه ۲۷ فروردین
  • امسال ۴۰ دوربین کنترل ترافیک در مشهد نصب می‌شود