Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شهردار شهر جهانی یزد و رئیس شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور با حکم وزیر ارشاد به عنوان عضو ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، شهر یزد از دیرباز به عنوان دارالعباده شهره خاص و عام بوده و در دیماه 1386 که یزد افتخار میزبانی مقام معظم رهبری را داشت، معظم‌له لقب دارالعلم را هم به این شهر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لقب بر اساس ظرفیت‌ها و ارزش‌های بسیار والایی به یزد داده شده که شهره عام و خاص بوده و هست، برخورداری از مراجع عظام تقلید در گذشته‌هایی نه چندان دور به گونه‌ای که چندین دهه مرجعیت جهان تشیع در یزد حضور داشتند از جمله این عوامل بود که از جمله این مراجع تقلید می‌توان به حضرت آیت‌الله العظمی حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم اشاره کرد.

همچنین بهره‌مندی یزد از ظرفیت‌های بسیار زیاد علمی و فناوری و همچنین رتبه اول این استان برای 24 سال متوالی در کنکور سراسری از دیگر عللی است که یزد را دارالعلم کرد.

یزد همچنین در بحث کتاب و کتاب‌خوانی هم از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است و این استان در سرانه‌های بسیاری از جمله سرانه زیربنای کتابخانه هم رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

با وجود این ظرفیت‌های بسیار زیاد و همچنین اقدامات متعددی که هر ساله از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی یزد انجام می‌شود تا این استان به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود، در گام پایانی استان دیگری این عنوان را از آن خود می‌کند.

این موضوع در حالی است که سال گذشته با مدیریت مهدی جمالی‌نژاد در شهرداری یزد، اقدامات بسیار گسترده‌ای برای پایتختی کتاب یزد صورت گرفت و قدم بزرگی در این زمینه برداشته شد به گونه‌ای که تا لحظه آخر امید برای کسب این عنوان در استان یزد بسیار زیاد بود اما باز هم یزد پایتخت کتاب کشور نشد.

امسال اما در این روزها، اتفاقی افتاد که امید به پایتختی کتاب یزد برای دوره یک ساله آینده را بسیار زیاد کرد و آن حکمی بود که وزیر ارشاد به جمالی‌نژاد شهردار یزد داد.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم شهردار شهر جهانی یزد که رئیس و عضو شورای هماهنگی شبکه شهرهای دوستدار کتاب کشور است را به عنوان عضو ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب منصوب کرد.

به نظر می‌رسد این اقدام می‌توان نقش مهمی در انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران داشته باشد و عنوانی که چندسال مسئولان فرهنگی یزد در تلاش برای کسب آن بودند محقق شود.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مسجد برجام مساجد اقتصاد مقاومتی نیمه شعبان بیرجند مجلس جشن نیمه شعبان مصلی شهردار یزد شبستان یزد حکم انتصاب کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۷۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصرانه خبری شهرهای ایران در یکم اردیبهشت‌

در این بسته خبری از پتروشیمی‌ها حق ورزش و جوانان استان بوشهر را نادیده نگیرند تا صرف ۱۰ هزار میلیارد ریال برای خرید اتوبوس برقی در کرج و همکاری شهرداری تهران و وزارت بهداشت در هفته سلامت را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

خانواده ۳۳ هزار نفری بایدو ظرفیت بزرگ ورزشی برای شهر مشهد است

مجید طهوریان عسکری، رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در زمان تحویل مدیریت ششم در مرداد ۱۴۰۰ تعداد دوچرخه‌های فعال در سطح شهر ۳۰۰ دستگاه بود که امروز با نگاه ویژه شورای ششم و شهرداری، تعداد دوچرخه‌ها به ۱۷۰۰ دستگاه ارتقا یافته است.

ساماندهی دست‌فروشان در تنکابن

محمد ابراهیم لاریجانی، شهردار تنکابن گفت: دست‌فروشی یک پدیده چند وجهی است. از طرفی حضور دستفروشان موجب نارضایتی بازاریان و کسبه و آسیب به نظم و منظر شهری می‌شود و از سوی دیگر آن‌ها نیز امکان و سرمایه لازم برای در اختیار داشتن فضای تجاری را ندارد و تنها راه درآمد برای گذران زندگی‌شان دست‌فروشی است. مردم هم با این تصور که آن‌ها اجناس باکیفیت و ارزان‌تری ارائه می‌کنند، علاقه‌مند هستند که از دست‌فروشان خرید کنند.

۱۰ هزار میلیارد ریال صرف خرید اتوبوس برقی برای کرج شده است

مهرداد کیانی، شهردار کرج در آئین راه اندازی خط اتوبوس‌های برقی کرج گفت: ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی با صرف ۱۰ هزار میلیارد ریال برای کلانشهر کرج خریداری و وارد فعالیت ناوگان حمل ونقل عمومی این شهر شده است.

همکاری شهرداری تهران و وزارت بهداشت در هفته سلامت

حمید صائب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران از برگزاری رویدادی به نام مثبت ۱۰۰ همزمان با هفته سلامت خبر داد و گفت: در این رویداد افراد دارای اضافه وزن خود را در چالش ورزش و کاهش وزن قرار می‌دهند.

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

جمشید حسین‌خانی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از وقوع آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در یکی از جایگاه‌های عرضه این شهر خبر داد و اعلام کرد که یک نازل پمپ بنزین نیز سوخت که با حضور به‌موقع آتش نشانان از گسترش آتش جلوگیری به عمل آمد.

نجات ۳۲۴ نفر در حوادث کرج

محمد یساولی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد: ۳۲۴ نفر طی فروردین ماه امسال در حوادث مختلف کرج از مرگ نجات یافتند.

آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیر همسطح در شرق شیراز با ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز گفت: عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح شهید استوار-خلیج فارس و شهید استوار-نصر با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در شرق شیراز آغاز شد.

پتروشیمی‌ها حق ورزش و جوانان استان بوشهر را نادیده نگیرند

عبدالخالق برزگرزاده، رئیس شورای اسلامی استان بوشهر گفت: حق مسلم جوانان استان است که شرکت‌های پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی از حوزه ورزش حمایت‌های مالی کرده و آن را نادیده نگیرند.

سفیددشت زمین چمن مصنوعی ندارد

داریوش صادقی، رئیس شورای اسلامی شهر سفید دشت گفت: شهر سفید دشت علی رغم داشتن جوانان با روحیه ورزشی بسیار داری زمین چمن مصنوعی نیست.

تصویب تفکیک بوستان‌ها و فضای سبز از سازمان زیباسازی شهرداری کرج

جواد چپردار، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح اصلاح اساسنامه و تفکیک سازمان بوستان‌ها و فضای سبز از سازمان زیباسازی خبر داد.

ورود اتوبوس از بلوار شهید سلیمانی به سطح شهر قزوین ممنوع شد

مجتبی جانی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از ممنوعیت ورود اتوبوس از بلوار شهید سلیمانی به سطح شهر قزوین خبر داد.‌

کد خبر 746225

دیگر خبرها

  • محمد مخبر حکم جدید صادر کرد
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد + سوابق
  • «سید محمود حسینی پور» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • تقدیر مجمع کلان‌شهرهای ایران از خدمات ۲۰ ساله شهردار قم
  • از نمایشگاه کتاب تا راه‌اندازی رادیو بانوان
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در یکم اردیبهشت‌
  • تدارک ویژه رادیو برای نماشگاه کتاب از زبان معاونت صدا
  • شهردار یکی از شهرهای تهران بازداشت شد