Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- وزير کشور لبنان جزئيات برگزاري انتخابات پارلماني لبنان، نتايج اوليه آرا و ميزان مشارکت مردم در اين انتخابات را تشريح کرد.
به گزارش سررويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين؛ وزير کشور لبنان با تشکر از همه کساني که در برگزاري انتخابات پارلماني مشارکت داشتند؛ گفت برگزاري اين انتخابات يک دستاورد بزرگ و روز دموکراسي براي لبنان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نهاد المشنوق در اين باره گفت کساني که در انتخابات شرکت نکردند بايد مسئوليت اين اقدام خود را برعهده بگيرند و در آينده اعتراضي به نحوه عملکرد سياستمداران نداشته باشند.
وي افزود ارتش و نيروهاي امنيتي نقش مهمي در موفقيت روند برگزاري انتخابات در لبنان ايفا کردند. آمار غير رسمي از مشارکت 49.2 درصدي مردم در اين انتخابات خبر مي دهد که در مقايسه با آخرين انتخابات که در سال 2009 برگزار شد و 54 درصد مردم در آن مشارکت داشتند، کاهش يافته است. کمترين ميزان حضور مردم در حوزه دوم بيروت به ميزان 31 درصد و بيشترين ميزان حضور در حوزه دوم شمال بود. اکثر شکايت هايي که درباره روند برگزاري انتخابات از سوي برخي از جريان ها و احزاب به وزارت کشور فرستاده شده است، مربوط به نقض محدود قوانين از سوي هواداران شماري از نامزدها و تيراندازي هوايي بوده است.
وزير کشور لبنان تأکيد کرد اين انتخابات يک دستآورد بزرگ و روز دموکراسي براي لبنان بود، هر چند هنوز زود است درباره نتايج نهايي و احتمالا غافلگير کننده انتخابات سخن بگوييم.
به گزارش پايگاه روسيا اليوم، نهاد المشنوق وزير کشور لبنان گفت کسي که در راي گيري شرکت نکرده است، درآينده حق اعتراض ندارد، زيرا فرصت مشارکت در انتخابات را داشته، اما از اين فرصت استفاده نکرده است.
وي افزود: راي گيري در لبنان روز يکشنبه به پايان رسيد و شمارش آرا در اولين انتخابات پارلماني از حدود يک دهه پيش آغاز شد.
نهاد المشنوق ادامه داد: شهروندان لبناني ديروز براي انتخاب 128 نماينده مجلس اين کشور بر اساس قانون انتخابات جديد به پاي صندوق هاي راي رفتند.
وزير کشور لبنان خاطرنشان کرد: دراين انتخابات، 597 نامزد از جمله 86 زن در قالب 77 فهرست، براي کسب راي سه ميليون و 700 هزار نفر از راي دهندگان شرکت کردند.

نتايج اوليه انتخابات لبنان
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين؛ منابع آگاه اعلام کردند شمارش اوليه آرا حاکي از آن است که همه نامزدهاي انتخاباتي وابسته به فهرست امل و وفا (فهرست مشترک حزب الله و جنبش امل) در حوزه هاي سه گانه جنوب لبنان در صدر قرار دارند.
همچنين اين فهرست در حوزه بعبدا پيشتاز است.
با انتشار خبر پيروزي فهرست مقاومت و هم پيمانانش در حوزه هاي انتخاباتي جنوب لبنان، مردم در خيابان ها به شادي و سرور پرداختند.
همزمان با انتشار نتايج اوليه شمارش آراي انتخابات پارلماني لبنان، مردم در مناطق مختلف اين کشور از جمله صور، بعلبک، هرمل و ضاحيه جنوبي بيروت، پيروزي فهرست هاي مورد حمايت مقاومت را جشن گرفتند و با حمل پرچم هاي حزب الله در خيابان ها به شادي پرداختند.
منابع ديگر خبري نيز گزارش دادند نتايج اوليه و غيررسمي انتخابات پارلماني لبنان نشان مي دهد که حزب الله و متحدانش توانسته اند راي بالايي را کسب کنند.
در حوزه «جنوب 3» شامل شهرهاي شامل شهرهاي نبطيه، بنت جبيل، مرجعيون و حاصبيا ائتلاف حزب الله و متحدانش در فهرست موسوم به «اميد و وفاداري» موفق به کسب 11 کرسي اين حوزه شده است.
در اين حوزه 46 نامزد در 6 ليست براي کسب 11 کرسي مجلس رقابت کردند.
از اين حوزه 8 نفر شيعه، 1 سني، 1 دروزي و 1 ارتدکس راهي پارلمان مي شوند.
حزب الله در انتخابات پارلماني لبنان 13 کانديدا را معرفي کرده که با کانديداهاي جنبش امل و احزاب و شخصيت هاي نزديک به اين دو حزب در قالب ليست هاي مشترک در حوزه هاي مختلف ائتلاف کرده بود.
بر اساس آمار اوليه فهرست «اميد و وفاداري» همچنين موفق به کسب تمامي 7 کرسي حوزه «جنوب 2» يعني شهرهاي صور و الزهراني شده است.
از اين حوزه 6 نفر شيعه و 1 کاتوليک را به مجلس مي روند.
در حوزه «جبل 3» يا بعبدا از 6 کرسي، 4 کرسي به فهرست مشترک حزب الله و حزب مسيحي «جريان ملي آزاد» رسيد. 2 شيعه و 2 مسيحي ماروني از اين فهرست به مجلس راه مي يابند.
بر اساس گزارش ها، ائتلاف حزب الله و همپيمانانش در حوزه «بقاع 3» شامل شهرهاي بعلبک و الهرمل نيز پيشتاز است و دست کم 8 کرسي را بدست آورده است.
در اين حوزه 47 نامزد در قالب 5 ليست براي رسيدن به 10 کرسي اختصاص يافته رقابت کردند تا 6 شيعي، 2 سني، 1 ماروني و 1 کاتوليک به مجلس بروند.
همچنين گزارش شده، «جريان المرده» از احزاب مسيحي همپيمان حزب الله در حوزه انتخابي «شمال 3» موفق به کسب 4 کرسي از مجموع 10 کرسي هاي اين حوزه شده است.
در حوزه انتخابي «بيروت 2» نيز فهرست «وحدت بيروت» متشکل از ائتلاف حزب الله، جنبش امل، جريان ملي آزاد و «جمعيت خيريه اسلامي»، موفق به کسب 4 کرسي از 11 کرسي پارلمان شده است. اين در حالي است که بيروت 2 يکي از حوزه هاي نفوذ جريان المستقبل به رهبري «سعد الحريري» محسوب مي شد.
همچنين گزارش شده فهرست جريان المستقبل در حوزه «جنوب 1» که شامل صيدا و جزين مي شوند تنها موفق به کسب يک کرسي از پنج کرسي مرتبط با اين حوزه شده است.
آمارهاي اوليه همچنين نشان مي دهد که در حوزه «شمال 2» شامل طرابلس و شهرهاي اطراف، فهرست وابسته به «نجيب ميقاتي» رقيب سعد الحريري 4 کرسي از 11 کرسي را بدست آورده است. جريان المستقبل نيز 4 کرسي و ليست وابسته به «رشيد کرامي» نيز 3 کرسي را کسب کرده است.
به دنبال انتشار خبرهاي اوليه از راي بالاي حزب الله و متحدانش هواداران آنها در حومه جنوبي بيروت و شهرهاي جنوب لبنان به خيابان ها ريختند و شادماني کردند.
انتخابات پارلماني لبنان روز يکشنبه 16 ارديبهشت برگزار شد.
583 نامزد در قالب 77 ليست در 15 حوزه انتخاباتي براي تصاحب 128 کرسي پارلمان لبنان با هم رقابت کردند.
سه ميليون و 764 هزار و 483 لبناني واجد شرايط براي شرکت در انتخابات پارلماني اين کشور بودند.

سخنراني سيدحسن نصرالله و سعد حريري درباره انتخابات
حريري درباره انتخابات لبنان سخنراني خواهد کرد.
به گزارش پايگاه خبري العهد ؛ پس از برگزاري انتخابات پارلماني لبنان قرار است نخست وزير اين کشور ساعت يک بعد از ظهر امروز (دوشنبه) درباره فضاي انتخابات اين کشور سخنراني مي کند.  حريري نخست وزير لبنان فضاي انتخاباتي امروز را مثبت خواند.
سعد حريري اعلام کرد، در ساعت يک بعد از ظهر امروز (دوشنبه) درباره اين موضوع سخنراني خواهد کرد.
سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان، هم امروز ساعت 17:30 به وقت بيروت درباره انتخابات لبنان و آخرين تحولات سياسي سخنراني مي کند.

نگراني صهيونيستها از نتايج انتخابات لبنان
واکنش اوليه صهيونيستها به نتايج انتخابات لبنان از ابراز نگراني رسانه هاي رژيم صهيونيستي از نتايج انتخابات پارلماني اين کشور حکايت دارد.
 به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين رسانه هاي رژيم صهيونيستي اعلام کردند: انتخابات لبنان، تسلط حزب الله بر اين کشور را تقويت مي کند و در مقابل آمريکا را در تنگنا قرار مي دهد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت

جنبش حزب‌الله لبنان، بامداد امروز (جمعه)، اعلام کرد در یک کمین ترکیبی کاروانی زرهی از نیرو‌های ارتش اسرائیل را حدود ساعت ۲۳:۱۰ به وقت محلی هدف قرار داده است.

مقاومت لبنان اعلام کرد این عملیات ترکیبی با استفاده از راکت‌های هدایت‌شونده، توپخانه و موشک انجام شده است.

حزب‌الله در ادامه اشاره کرد بعد از رسیدن کاروان به نقطه موردنظر، رزمندگان مقاومت آنها را مورد حمله قرار دادند و دست‌کم ۲ خودروی زرهی در این عملیات منهدم شده است.

در این بیانیه اشاره شده است که ارتش اسرائیل بعد از عملیات حزب‌الله، با استفاده از بمب‌های دودزا شعاع دید را کور کرده تا تلفات را از کمینگاه به محل دیگری منتقل کند.

شبکه «المیادین» به نقل از منابع خود گزارش داد یک کامیون متعلق به گردان ۱۲ تیپ گولانی ارتش اسرائیل در این کمین هدف قرار گرفته و «به طور کامل منهدم شده است.»

رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند سازمان نظارت نظامی این رژیم انتشار جزئیات بیشتر درباره این عملیات را ممنوع کرده است.
با این حال، منابع اسرائیلی صبح امروز (جمعه) بدون اشاره به جزئیات بیشتر گزارش دادند یک نفر در این عملیات کشته شده است.

حزب‌الله همچنین در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که یک گروه از نیرو‌های ارتش اسرائیل را در مقر نظامی المالکیه در شمال فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داده‌اند.

این گروه که تحت رصد نیرو‌های مقاومت لبنان بوده، هنگام ورود به مقر المالکیه با گلوله توپ مورد تهاجم قرار می‌گیرد. حزب‌الله تاکنون صد‌ها بار مواضع ارتش اسرائیل را در حمایت از مردم فلسطین مورد حمله قرار داده است.

مقاومت لبنان تاکید کرده است که تا زمان تداوم حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • حزب‌الله یک کاروان ارتش اسرائیل را به کمین انداخت
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم