Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@14:22:52 GMT

خسارت ۷۰۰ میلیارد ریالی سیل در کاشان و آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۸۴۷۸

خسارت ۷۰۰ میلیارد ریالی سیل در کاشان و آران و بیدگل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: سیل هفته گذشته در کاشان و آران و بیدگل منجر به خسارت نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریالی به این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان در نشست مشترک شورای مدیریت بحران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل گفت: بارش های هفته گذشته در منطقه شمال استان اصفهان سبب آب گرفتگی برخی واحدهای مسکونی ، تخریب تاسیسات زیربنایی، زمین های کشاورزی و طغیان رودخانه های فصلی از جمله رودخانه گازرگاه کاشان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین ۳۰ دهنه پل در این دو شهرستان دچار خسارت کلی و جزئی شد و برخی مسیرهای ارتباطی شهری و روستایی به شدت تخریب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان خاطر نشان کرد: سیل هفته گذشته در کاشان و آران و بیدگل منجر به خسارت نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریالی به این منطقه شد، البته مسؤولان در حال ارزیابی و جمع بندی دقیق خسارات این سیل هستند.

شیشه فروش افزود: بیشتر آسیب های سیل به جاده های ارتباطی، مراتع و زمین های کشاورزی کاشان و آران و بیدگل بوده است.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مسجد برجام مساجد کتاب مجلس اقتصاد مقاومتی نمایشگاه کتاب روز ملی خلیج فارس ۱۰ اردیبهشت شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان شهرستان آران و بیدگل خسارت سیل آران و بیدگل کاشان سیل کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اعلام آماده‌باش به تیم‌های امدادی و خدمات‌رسانی در پی صدور  هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، منصور شیشه‌فروش از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی و خدمات‌رسانی در پی صدور  هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داده و اظهار داشت: سامانه هم‌رفتی بارشی از بعد از ظهر امروز، دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه وارد استان شده و تا اواخر وقت چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه در سطح استان فعال خواهد بود و بر همین اساس در این مدت برای همه مناطق استان بارش باران، وزش تندباد، توفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی شدت بارش‌های رگباری باران و تندباد در مناطق شمال شرق و مرکز استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود که از روز سه‌شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه در شهرستان‌های نائین، اردستان، خوروبیابانک، ورزنه، نطنز، اصفهان، لنجان، فلاورجان، شهرضا، دهاقان، ورزنه، انارک، بادرود و چوپانان شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود و بر همین اساس ستاد مدیریت بحران استان تشکیل و مصوبات آن به مدیریت بحران شهرستان‌‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این راستا و به منظور پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها مصوب کردیم که  نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی تقویت شده و اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس‌راه، اورژانس، شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز، برق، آب منطقه‌ای و جمعیت هلال احمر در حالت آماده‌باش هستند.

شیشه‌فروش ادامه داد: علاوه بر این با توجه به پیش‌بینی وزش تندبادهای موقتی، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش میدان دید ضروری است که تجهیزات امدادی و کنترل سیل مستقر شده و ماشین‌آلات در معابر شهری و روستایی و جاده‌ها راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امدادی شهری و روستایی آماده به کار باشند، همچنین باید تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تأمین اقلام تقویت شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیش‌بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری و پرهیز از سفرهای غیرضروری در محورهای سیل‌گیر ضروری دانسته و گفت: توصیه می‌شود با توجه به اعلام شرایط اضطراری هواشناسی اجرای طرح‌های کاهش خطر با استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار، تابلوها، داربست‌ها در برابر تندبادهای موقتی در دستور کار قرار گرفته و شهروندان در این مدت از صعود به ارتفاعات، توقف و تردد در مسیر رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به حفاظت محصولات سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران تصریح کرد: همچنین صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات و توقف در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ممنوع است

انتهای پیام/170/

دیگر خبرها

  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد