Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@06:22:37 GMT

علم و اخلاق دو بال انسان در جهت تعالی و پیشرفت است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۹۰۳۵

به گزارش ایکنا از قم؛ حجت السلام سید مصطفی علامه مهری شامگاه یکشنبه 16 اردیبهشت در آئین تجلیل از اساتید و مربیان جمعیت هلال احمر قم در خانه معلم عنوان کرد: معلمی شغل انبیای الهی و پیامبران است و جایگاه والایی در نزد خداوند دارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم افزود: کسب علم و دانش دارای ارزش فراوانی است و معلم نقش محوری در آموزش و تعلیم و تعلم انسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اولین معلم انسان خداوند است چرا که به انسان تفکر و بیان و استفاده از قلم را آموخت تا در کسب علم و دانش تلاش کند.
حجت السلام علامه مهری عنوان کرد: علم و اخلاق دو بال مهم برای انسان در جهت تعالی و رشد و پیشرفت است.
وی تصریح کرد: علمی که توام با ارزش های اخلاقی باشد انسان را به تعالی و کمال می رساند چنین علمی ارزش والایی دارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: علم نور است و این نور در قلب کسی قرار داده می شود که خدا بخواهد.
وی خاطرنشان کرد:اگر ظرف وجودی انسان مملو از تقوای الهی باشد دیگر از حسدها و کینه ها و پلیدی ها پاک می شود آن گاه علم تجلی و درخشش می یابد.
حجت السلام علامه مهری گفت: تقوای الهی در وجود انسان بسترسازی می کند؛ علمی که در بستر تقوا شکل بگیرد دارای ارزش والایی است.
وی تاکید کرد: افراد فرهیخته الگوی جامعه هستند و اخلاق فرهیختگی می آورد و علم بدون اخلاق جایگاهی ندارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: اساتید باید در انتقال تجربیات و میدان دادن به جوانان و بها دادن به آن ها در عرصه های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: در گذشته رابطه ای عمیق و پیوند عاطفی میان استاد و شاگرد وجود داشت و با هم انس می گرفتند این روحیه از میان رفته و رابطه تنها در درس دادن و آموزش گرفتن خلاصه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل در ۵۳ شهر و روستای متاثر از سیل در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رضا فلاح اعلام کرد: در پی وقوع باران‌های شدید، سیل آسا و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان کرمان نیرو‌های امدادی هلال احمر از روز‌های اخیر تا کنون یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در ۵۵ شهر و روستا افزود: ۱۱۱ نفر توسط هلال احمر نیز اسکان داده شدند.

وی به حضور ١۳۳ نیروی امدادی در قالب ٢۹ تیم در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تا کنون بسته‌های غذایی، پتو، چادر و موکت به مقدار لازم در مناطق متاثر از سیل توسط هلال احمر توزیع شده است.

لازم به ذکر است تا کنون شهرستان‌های رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیرجان، رابر، ریگان و بافت تحت تاثیر حوادث جوی قرار گرفته اند.

دیگر خبرها

  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ۲ مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان