Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@03:45:20 GMT

علم و اخلاق دو بال انسان در جهت تعالی و پیشرفت است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۹۰۳۵

به گزارش ایکنا از قم؛ حجت السلام سید مصطفی علامه مهری شامگاه یکشنبه 16 اردیبهشت در آئین تجلیل از اساتید و مربیان جمعیت هلال احمر قم در خانه معلم عنوان کرد: معلمی شغل انبیای الهی و پیامبران است و جایگاه والایی در نزد خداوند دارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم افزود: کسب علم و دانش دارای ارزش فراوانی است و معلم نقش محوری در آموزش و تعلیم و تعلم انسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اولین معلم انسان خداوند است چرا که به انسان تفکر و بیان و استفاده از قلم را آموخت تا در کسب علم و دانش تلاش کند.
حجت السلام علامه مهری عنوان کرد: علم و اخلاق دو بال مهم برای انسان در جهت تعالی و رشد و پیشرفت است.
وی تصریح کرد: علمی که توام با ارزش های اخلاقی باشد انسان را به تعالی و کمال می رساند چنین علمی ارزش والایی دارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: علم نور است و این نور در قلب کسی قرار داده می شود که خدا بخواهد.
وی خاطرنشان کرد:اگر ظرف وجودی انسان مملو از تقوای الهی باشد دیگر از حسدها و کینه ها و پلیدی ها پاک می شود آن گاه علم تجلی و درخشش می یابد.
حجت السلام علامه مهری گفت: تقوای الهی در وجود انسان بسترسازی می کند؛ علمی که در بستر تقوا شکل بگیرد دارای ارزش والایی است.
وی تاکید کرد: افراد فرهیخته الگوی جامعه هستند و اخلاق فرهیختگی می آورد و علم بدون اخلاق جایگاهی ندارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: اساتید باید در انتقال تجربیات و میدان دادن به جوانان و بها دادن به آن ها در عرصه های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی افزود: در گذشته رابطه ای عمیق و پیوند عاطفی میان استاد و شاگرد وجود داشت و با هم انس می گرفتند این روحیه از میان رفته و رابطه تنها در درس دادن و آموزش گرفتن خلاصه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در میناب آغاز شد

احسان محسنی در گفت‌وگو با مهر، تبریک حلول ماه پر خیر و برکت رمضان، افزود: اجرای این طرح در جمعیت هلال احمر بسیار ارزشمند است چون برای «نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده ای» اجرا می‌شود.

وی ضمن قدردانی از داوطلبان، نجات گران، امدادگران و جوانان پرشور که در طرح نوروزی حضور دارند، اظهار داشت: ۴ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده‌ای در طرح نوروزی میناب فعال است.

وی افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲۴ اسفند ماه تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳، اجرا می شود، دراین طرح یک پست ثابت در دوراهی میناب، بندرعباس و ۳ پست سیار در کنار مسجد ابوالفضل (ع) دوراهی در نوجوان و دوراهی راونگ به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران نوروزی فعال هستند.

محسنی خاطرنشان کرد: همه کارکنان جمعیت هلال احمر شهرستان در آماده باش کامل هستند و پنج تیم ارزیابی هلال احمر شامل تیم‌های واکنش سریع، تیم توانا، امداد هوایی، آنست، تیم مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر شبانه روز در پایگاه‌های امدادی فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات امدادی و بشردوستانه، آموزش‌های هلال احمر، پویش هلال رحمت، داوطلب یار امداد و نجات، پویش ملی بشردوستی، مرهم برای زائر، نیابت (کمک به سالمندان)، مروجین سلامت، پایش و غربالگری سلامت در پست‌های ثابت امدادی مراکز بخش ها اجرا می‌شود.

کد خبر 6056751

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به حادثه دیدگان حادثه سقوط خودرو در بویراحمد
  • آماده باش امدادگران جمعیت هلال احمر خوزستان
  • آغاز طرح امداد و نجات نوروزی توسط هلال احمر خراسان شمالی
  • افتتاح طرح ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان
  • کمک‌های غیرنقدی هلال احمر قزوین به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • طرح ملی خدمات بشردوستانه هلال احمر در خراسان جنوبی آغاز شد
  • آغاز طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر کردستان
  • طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در میناب آغاز شد
  • جذب ۲۰۰ امدادگر جوان در جمعیت هلال احمر استان فارس