Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:07:01 GMT

مربی تیم ملی تفنگ: سقوط رنکینگ تیراندازان طبیعی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۹۰۸۴

مربی تیم ملی تفنگ: سقوط رنکینگ تیراندازان طبیعی است

تهران – ایرنا- مربی تیم ملی تفنگ معتقد است، رکوردهای تیراندازان ایران در مسابقات جام جهانی کره جنوبی قابل پیش بینی و رضایت بخش بوده و سقوط رنکینگ آنان نیز در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی امری طبیعی است.

ابراهیم اینانلو که به تازگی و بدون راهیابی تیراندازانش به مرحله فینال جام جهانی کره جنوبی به ایران بازگشته است، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته تیراندازان کمتر در مسابقات و رویدادهای بزرگ و مهم شرکت کردند و این نخستین بار در یک سال گذشته است که تیم به صورت کامل در سطح جام جهانی حضور می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس طبیعی است که سطح رنکینگ آنان سقوط جدی را تجربه کند.
این مربی ادامه داد: اسفند ماه سال گذشته تیم کاملی در جام جهانی هند شرکت نکرد و در مونیخ هم تیراندازان جوان شرکت کردند واین مساله بر سطح رنکینگ تیراندازان اثر می گذارد.
اینانلو در خصوص نتایج ضعیف ملی پوشان و راه نیافتن آنان به فینال دو ماده تفنگ گفت: هدف اصلی ما از اعزام تیم به جام جهانی کره جنوبی کسب مدال نبود، بلکه قرار گرفتن در شرایط مسابقه و بازگشت دوباره به تمرینات بود تا تیم سریع تر به شرایط ایداه آل نزدیک شود.
وی با بیان اینکه قصد دفاع از عملکرد خود یا بازیکنانش را ندارد، افزود: در برخی رشته ها به اوج رساندن معنی خاصی دارد، مثلا یک دونده 6 ماه تمرین می کند تا به اوج آمادگی رسیده و فقط 10 ثانیه یا یک دقیقه بدود. تیراندازی هم همین طور است.
این مربی ادامه داد: تیراندازان باید مدت ها تمرین کنند و مسابقه بدهند تا در اوج آمادگی در رویدادهای مهمی چون بازی های آسیایی و توزیع سهمیه شرکت کنند.
اینانلو با بیان اینکه با تیم کامل تفنگ در جام جهانی کره جنوبی شرکت کردیم، گفت: نتایج تیراندازان برای من و گوران ماکسیموویچ سرمربی خارجی تیم ملی تفنگ قابل پیش بینی بود و همان طور که گوران در گزارش خود برای فدراسیون نوشته است، رکوردهای تیراندازان همان رکوردهایی بود که ما انتظار داشتیم و اگرچه ما مدال نگرفتیم، اما اختلاف ما با نفر اول حداکثر دو نمره بود.
به گفته اینانلو، نفر اول تیراندازی با تفنگ المپیک در جام جهانی کره جنوبی به عنوان هشتاد و چهارم رسید و این درحالی بود که تیراندازان ایرانی، رتبه 14، 16 یا 20 را بدست آوردند.
**موفقیت های المپیک ریو قابل تکرار است
مربی تیم ملی تفنگ کشورمان گفت: هدف اصلی ما بازی های آسیایی و مسابقات انتخابی المپیک به میزبانی کره جنوبی است. بنابراین، اینجا بحث آمادگی با توجه به زمان باقی مانده مطرح می شود.
اینانلو اضافه کرد: اگر بتوانیم در این مدت خوب تمرین کنیم و شرایط و امکانات مناسب و کافی در اختیار تیم باشد، می توانیم به آمادگی کافی رسیده و موفقیت های قبلی را تکرار کنیم.
وی با تاکید براینکه شانس تکرار موفقیت تیم در بازی های آسیایی 2014 اینچئون وجود دارد، گفت: قوانین و مقررات تغییر کرده و از سوی دیگر رقابت های تیمی این رشته حذف شده است و این مساله تاثیر بسزایی بر تعداد مدال های این رشته دارد؛ زیرا بیشترین مدال های ما در بخش تیمی بود.
وی ادامه داد: از طرفی کشور هند در سال های اخیر سرمایه گذاری جدی در رشته تیراندازی کرده است؛ به گونه ای که امروز جزو یکی از قدرت های اصلی این رشته در جهان شده است. هند رقیب جدی برای مدعیانی چون چین محسوب می شود، تیمی که بالای 15 مدال در سال 2018 بدست آورده است.
این مربی با بیان اینکه پیشرفت تیراندازی هند، نتیجه برنامه ریزی و هزینه بالای این کشور در این رشته است، گفت: اگر تمرینات خوب و با کیفیتی داشته باشیم می توانیم موفقیت هایمان را دوباره تکرار کنیم.
تیم ملی تفنگ ایران اوایل اردیبهشت ماه امسال با هشت تیرانداز زن و مرد در رقابت های جام جهانی کره جنوبی شرکت کرد، اما هیچ یک از این تیراندازان به فینال رقابت های بادی و خفیف راه نیافت.
تیم ملی کشورمان قرار است اواخر اردیبهشت راهی آلمان شود تا در رقابت جام جهانی مونیخ دوباره به مصاف حریفان جهانی برود.
ورزشی **1828**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش تيراندازي تيم ملي ابراهيم اينانلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم

دریاچه زریبار با وسعت ۸۵۰ هکتار بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است، که در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران نیز به ثبت رسید.

زریبار همچنین در سال ۹۷ همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در کنوانسیون بین المللی رامسر، به عنوان بیست و پنجمین تالاب با ارزش جهانی به ثبت رسید.

آب این دریاچه از چشمه‌های خود جوش کف دریاچه، بارندگی و آب شدن برف کوه‌های اطراف تأمین می‌شود، و هیچ رودی به آن جاری نمی‌شود.

اطراف زریوار(زریبار) را نیز روستا‌هایی بکر و دیدنی، چشم انداز کوه و جنگل زاگرس احاطه کرده است.

این دریاچه زیستگاه پرندگان کمیاب و زیبای بومی و مهاجر است که هرساله از مناطق شمالی کره زمین به این دریاچه مهاجرت می‌کنند، است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این دریاچه هر ساله، مقصد صد‌ها هزار مسافر داخلی و خارجی است. گردشگران می‌توانند برای عبور از میان جزیره‌های زیبای زریوار از قایق‌های پدالی اجاره‌ای دریاچه استفاده کنند.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، مسافران برای خوردن کباب ماهی بسیار لذیذ که در رستوران‌های اطراف دریاچه سرو می‌شود، سفر می‌کنند.

 از دیگر جا‌های دیدنی در اطراف دریاچه زریوار، شهر لک لک‌ها در روستای ساحلی دره تفی است، که روستاییان با ساخت لانه‌های مخصوص، از ده‌ها لک لک مهاجرمیزبانی می‌کنند و فرهنگ بالای زیست محیطی خود را به نمایش گذاشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • رقیه شجاعی از راهیابی به فینال تفنگ سه وضعیت بازماند
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی