Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:یکی از نامزدهای شهرداری تهران با اشاره به اولویت‌های برنامه‌ای خود در مجموعه شهرداری تهران گفت: بازآفرینی شهری با رویکرد محله‌ای، اقتصاد شهری و کاهش ترافیک سه محور اصلی برنامه‌های بنده است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، سیدمحمود حسینی، یکی از نامزدهای شهرداری تهران در شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران با ارایه برنامه‌هایش در این بخش گفت: تهران برای همه با مشارکت همه شعاری است که برای حضور در مجموعه شهرداری انتخاب کرده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه تهران به یک ابرشهر تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: زمانی که از ابرشهر صحبت می کنیم به معنای آن نیست که باید یک ابرمرد نیز مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

 

حسینی با بیان اینکه با استفاده از مدیریت راهبردی، مشارکتی و مشورت‌پذیر و استفاده از تجربه دنیا می توان مشکلات شهر تهران را حل کرد، خاطرنشان کرد: کیفیت زندگی شهروندان تهرانی به شدت پایین آمده است و این در حالی است که نمی توان این پیچیدگی را با سنت و شیوه گذشته انجام داد.

 

حسینی با اشاره به انتخاب مردم با رویکرد اصلاح طلبانه در شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر تهران تلاش می کنند تا پاسخگوی این رویکرد و انتظار مردم باشند، بنابراین شهردار نیز باید این انتظارات را تامین کند.

 

حسینی با اشاره به برنامه‌های خود در عرصه مدیریت شهری گفت: عدالت، مشارکت، امنیت، چابک‌سازی و تخصصی‌سازی از برنامه هایی است که برای مجموعه شهرداری تهران در نظر گرفته ایم و همچنین باید نظام ارزیابی و عملکرد مالی را در مجموعه شهرداری تهران مستقر کنیم.

 

نامزد شهرداری تهران با بیان اینکه باید نقش سازمان ها و شرکت ها در شهرداری شفاف شود، تاکید کرد: استفاده از شهر هوشمند یکی از ابزارهای این کار است.

 

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری های روز و ابزارهای فنی به افزایش کیفیت زندگی مردم در شهر هوشمند کمک می کند، افزود: داده ها یکی از سرمایه های شهرداری است که کمتر به آن توجه شده بنابراین باید الگوی سلیقه ای مدیران به استفاده از داده ها تغییر کند.

 

حسینی با اشاره به سه محور اصلی برنامه های خود در شهرداری تهران گفت: بازآفرینی شهری با رویکرد محله محوری، اقتصاد شهری و منابع پایدار، کاهش مسئله ترافیک و آلودگی هوا و توجه به مسایل زیست محیطی سه رویکرد با برنامه اصلی بنده در مجموعه شهرداری خواهد بود.

 

حسینی ادامه داد: رویکرد محله محوری در بحث بازآفرینی شهری باید مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت در اداره شهر تهران باید استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید رویه احداث بزرگراه و سازه های سنگین را تغییر دهیم، اظهار داشت: در حال حاضر دوره احداث بزرگراه و سازه های سنگین تغییر کرده است.

 

وی ادامه داد: ایمنی و تاب آوری، عدالت در دسترسی به اطلاعات، توسعه متوازن مناطق و محلات، احیای هویت محله، تدوین سند همکاری بین تشکل های مدنی و شهرداری، تشکیل شورای اجتماعی شهر تهران، ایجاد امید و ارتقای سلامت اجتماعی شهروندان، سیاستگذاری اجتماعی برای کاهش مسایل اجتماعی، کودکان کار و متکدیان و احیای فرهنگ تفریح و شادی از محورهای مورد توجه در حوزه بازآفرینی شهری می باشد.

 

وی آگاه‌سازی و آموزش شهروندان برای مواجهه با آسیب های اجتماعی و تربیت مراکز مشاوره و روانشناسی برای شهروندان را از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد و افزود: باید از مشارکت مردمی و نهادهای اجتماعی در شرایط تصمیم گیری و امور شهری استفاده کنیم.

 

حسینی توسعه پایدار اقتصاد شهری را از دیگر محورهای اصلی برنامه‌هایش در شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: مدیریت منابع و مصارف با هدف رونق اقتصادی شهر بر پایه ظرفیت های محلی، منطقه ای و ملی در این بخش مورد توجه قرار می گیرد و همچنین تلاش می کنیم تا از داده‌های اقتصادی شهر استفاده کنیم.

 

وی ادامه داد: تشویق توسعه فعالیت های اقتصادی، ایجاد مرکزی برای فعالیت های اقتصادی شهر تهران، افزایش سهم درآمدهای شهرداری از ارزش افزوده شهر، ساماندهی مشاغل مزاحم و گردشگری درون شهری شهروندان از دیگر اقداماتی است که در توسعه پایدار اقتصاد شهری از آن استفاده می کنیم.

 

وی در خصوص کاهش ترافیک و آلودگی هوا و مسایل زیست محیطی گفت: روان‌سازی حمل و نقل عمومی، افزایش بهره‌وری، توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت حمل و نقل ریلی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، گسترش زیرساخت ها و فرهنگسازی در استفاده از حمل و نقل عمومی از مواردی است که در این بخش به آنها توجه خواهیم کرد.

 

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مساجد برجام مصلی مسجد مجلس جشن نیمه شعبان کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تهران انتخاب شهردار تهران حسینی شورای شهر تهران کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد

درخصوص افزایش موش‌های موذی در پایتخت و راه‌های مقابله با آن، افزود: نمی‌توان موش‌های موذی را به طور کامل ریشه کن کرد چرا که این حیوان زاد و ولد زیادی دارد، بسیار باهوش است و از سوی دیگر خود را با هر نوع شرایط محیطی به سرعت خود وفق می‌دهد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،گودرزی ادامه داد: موش‌ها هیچگاه به نقطه صفر زاد و ولد نمی‌رسند و هیچ کجای دنیا هم نتوانسته ادعا کند که زاد و ولد را به طور کامل متوقف و وجود موش را ریشه کن کرده است، اما می‌توان تعداد و زاد و ولد آنها را کنترل کنیم تا زیادتر نشوند.

گودرزی درخصوص نحوه کنترل موش‌های شهری تهران هم گفت: در قرارداد‌های جدید از موادغیرسمی دانش بنیان تولید داخل استفاده می‌کنیم و طی سه ماه آینده امیدواریم نتیجه آن را در سطح شهر مشاهده کنیم.

وی با تقدیر از همکاری مردم برای تماس با سامانه ۱۳۷ برای موضوع موش و طرح شکایت در این مورد تاکید کرد: نتیجه کار ما در تعداد تماس و شکایات مردم درخصوص موش‌ها با سامانه ۱۳۷ مشخص می‌شود.

گودرزی در عین حال از شهروندان درخواست کرد که از ریختن پسماند‌های خانگی و پسماند غذا‌ها برای حیوانات شهری خودداری کنند تا تعداد موش‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران نداریم، گفت: از مرکز مطالعات شهرداری تهران و ۲ دانشگاه خواسته ایم این کار را انجام دهند و قراردادی هم در این مورد منعقد شده است گو اینکه قبلا این کار انجام شده بود، اما نتوانسته بودند، تعداد دقیق را مشخص کنند.

مدیرکنترل حیوانات مضر شهری تاکید کرد: استفاده از تفنگ بادی و تله‌های انفجاری برای از بین بردن موش‌ها منسوخ شده است و حتی برخی شهروندان برای استفاده از اسلحه به منظور از بین موش‌ها به ما انتقاد می‌کردند که دیگر ما از این روش استفاده نمی‌کنیم.

گودرزی گفت: ما از ۲ راهکار فیزیکی و شیمیایی برای کنترل موش‌ها استفاده می‌کنیم که در روش فیزیکی تفنگ را حذف کردیم و بجای آن از تله‌های چسبی، بستن منافذ شهری و سرپوش‌های یک طرفه روی راه آب‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در روش شیمیایی نیز استفاده از مواد غیر سمی دانش بنیان تولید داخل در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم تا سه ماه آینده نتایج آن را ببینیم.

دیگر خبرها

  • قانون‌گذاری هوش مصنوعی اولویت مجلس نیست/ باید خط قرمزها روشن شود
  • تسویه ۲۰ همتی با بانک‌ها از طریق واریز و برداشت/ کارنامه موفق مدیریت شهری در اداره پایتخت
  • شهرداری قم در مسیر تغییر ریل / کیفی‌سازی فضای شهری در اولویت قرار گرفت
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع