Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران از افتتاح اولین مدرسه اوتیسم برای دختران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران که صبح امروز در محل آموزش و پرورش استثنایی تهران برگزار شد، اظهار کرد: دو هزار نیروی انسانی در ۵۸ مدرسه و مرکز یادگیری اختلالات یادگیری فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۲مدرسه استثنایی و پنج مرکز وجود دارد؛ همچنین کانون فرهنگی و تربیتی در پاسداران برای دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۵۵۰۰ دانش آموز در مدارس ویژه تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۱۰۰ دانش‌آموزان به صورت تلفیقی هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران درباره دانش آموزان با مشکلات یادگیری اظهار کرد: این دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز به درجه عالی نرسیده ایم، گفت: با توجه به بودجه، امکانات و زمان، کار رضایت‌بخشی داشتیم اما هنوز به مرحله عالی نرسیده ایم.

نیروی انسانی، سرمایه آموزش و پرورش است

کریمی درباره توانمندسازی معلمان در مقاطع تحصیلی مختلف و حوزه ها بیان کرد: این کار جزو سیاست های اصلی ماست که در کف مدرسه آن را اجرایی می کنیم، چرا که نیروی انسانی، سرمایه آموزش و پرورش است، بنابراین باید آن را تقویت کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران درباره تامین نیروی انسانی تصریح کرد: در این موضوع کمبود نداریم اما در نیروی توانبخشی چون استخدامی نداشتیم از نیروهای طرحی استفاده کردیم، اما به معاونت پژوهش سفارش دادیم تا سهمیه ای برای این منظور در نظر بگیرند.

کریمی درباره رسیدگی به وضعیت دانش آموزان دارای مشکل اوتیسم بیان کرد: آمار در کشور از این دانش آموزان، ۲هزار نفر برآورد شده است که از این تعداد یک چهارم در شهر تهران تحصیل می کنند که شش مدرسه برای پسران داریم.

وی افزود: آمار دانش آموزان دختر اوتیسم یک چهارم پسران است که در مدارس استثنایی کلاس ضمیمه تحصیل می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تهران گفت: با توجه به افزایش دانش آموزان اوتیسم، آنها را جدا کردیم و برای سال تحصیلی جدید مدرسه ای برای دانش آموزان دختر اوتیسم راه اندازی می کنیم.

وی درباره آغاز اجرای طرح سنجش گفت: دستورالعمل مالی سنجش هنوز به دست ما نرسیده است، اما چون سنجش ما در مدرسه اجرایی می شود، زیر ساخت ها را آماده کردیم و نیروی انسانی آماده است و بعد از تعطیلی مدارس کار را آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس

کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

او افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

او افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی
  • علم در دست فردی تأثیرگذار است که با امید حرکت کند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها