Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@14:09:04 GMT

موانع اداري طرح هاي کشاورزي و دامي اردکان رفع شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۰۹۷۰۶

موانع اداري طرح هاي کشاورزي و دامي اردکان رفع شود

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - فرماندار اردکان خواهان رفع موانع اداري اجراي طرح هاي اشتغالزاي کشاورزي و دامي شهرستان شد و گفت: شناسايي و اجراي طرح‌هاي زودبازده در اين حوزه از جمله عوامل دستيابي به توسعه پايدار به شمار مي‌رود.

هادي مقيمي روز دوشنبه در نشست بررسي وضعيت طرح‌هاي دامپروري و کشاورزي شهرستان با اشاره به موقعيت جغرافيايي و پراکندگي روستاها، توجه به مولفه‌ هاي توسعه و پرهيز از نگاه صنعتي به شهرستان را ضروري دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اردکان ظرفيت توسعه همه‌ جانبه در حوزه‌هاي مختلف به‌ ويژه دامپروري را داراست که شروع ساخت 2مجتمع پرورش بز سانن در بخش مرکزي و گوسفند رومانوف در بخش خرانق با توجه به سابقه پرورش دام در اين دو منطقه از جمله اقدام شايسته اي به شمار مي‌رود.
فرماندار اردکان تاکيد کرد: حمايت ‌هاي صورت گرفته از ساخت مجتمع پرورش بز سانن از سوي سازمان جهاد کشاورزي استان يزد و شهرستان قابل‌ توجه است که با توجه به پيش بيني 2سال ساخت بايد هرچه سريع‌تر ساخت اين مجتمع به نتيجه برسد.
مقيمي با اشاره به سفر هفته قبل خود و اعضاي شوراي روستاهاي بخش عقدا به قلعه گنج استان کرمان گفت: در اين سفر از پروژه پرورش بز « مورسيا» که با شرايط آب و هوايي بخش عقدا بسيار مطابقت دارد، بازديد شد که با توجه به مهيا بودن شرايط مي ‌توان با نگاه اقتصادي و اشتغالزايي به اجرا درآيد.
وي بيان کرد: موانع اداري در مسير مشارکت مردم در بخش توليد به‌ ويژه دامداري با توجه به شرايط مناسب شهرستان در اين حوزه بايد تجديدنظر اساسي صورت پذيرد تا مردم بتوانند با شرايط بهتري در اين مسير فعاليت کنند.
همچنين رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان يزد گفت: پرورش دام در منطقه عقدا، خرانق و بخش مرکزي اردکان براي سرمايه‌ گذاري مردم و با مشارکت دولت در دست انجام است.
سيد جمال سجادي‌پور با اشاره به اينکه، توجه بر دام‌هاي پر بازده در راستاي اشتغال پايدار روستايي است، افزود: بعد از حضور وزير جهاد کشاورزي در اردکان، طرح ساخت مجتمع بز سانن به عنوان طرح ملي با تشکيل کارگروه در استان و شهرستان در دست پيگيري است.
وي تصريح کرد: اين سازمان آمادگي دارد، مجتمع‌ هاي توليد کشاورزي و دامپروري را که به ‌صورت پهنه ‌بندي معرفي مي‌ شوند در قالب تشکل‌ هاي قابل توجيه در زمينه تامين آب و تسهيلات مصوب، حمايت کند .
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان افزود: توجه به اجراط طرح پرورش گوسفند رومانوف در بخش خرانق و بز مورسيا در بخش عقدا با توجه به موقعيت مناسب طبيعي و آب و هوايي آن از ديگر دغدغه‌هاي سازمان در راستاي جلوگيري از مهاجرت به شهرها به شمار مي‌رود.
سجادي پور در ادامه به نگاه حمايتي جهاد کشاورزي به مشارکت مردمي در بخش دامپروري اشاره کرد و يادآور شد: توجه به زنجيره توليد و فرآوري دام که در بخش هاي خرانق، عقدا و مرکزي اردکان در حال پيش‌بيني است، در توسعه پايدار، ايجاد اشتغال و عاملي براي جلوگيري از تخليه روستاها و کاهش مهاجرت به شهر بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفري اردکان در 60 کيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۰۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نادر گرامی در نشست شورای اداری باشت گفت: در همین راستا هر گونه مرخصی اداری تا پایان اجلاسیه ممنوع می‌باشد و مدیران و کارکنان مربوطه موظف به همکاری تا پایان اجلاسیه هستند.
وی اضافه کرد: اجلاسیه شهدای این شهرستان در راستای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند