Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکوست و عضو پیشین هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال تاکید دارد که مربیان ملی نباید در تیم‌های باشگاهی فعالیت کنند. او همچنین می‌گوید وظیفه فدراسیون است که بنگاه‌های اقتصادی را به حضور در بسکتبال و سرمایه‌گذاری در آن مجاب کند.

رضا مهندسی در گفت و گو با ایسنا، درباره فعالیت مربیان ملی در تیم‌های ملی اظهار کرد: این سوال‌ها تکراری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیان سال درباره آن صحبت شده و نمی‌دانم چرا ما امروز درگیر آن هستیم. در حالی که جامعه ما کاملا متوجه است. از روزی که تیم‌های ملی ایجاد شده این مساله بوده و همه بزرگان گفته‌اند که مربی ملی نباید در باشگاه باشد.

او افزود: در نگاه اول باید بگویم که من هم مخالف فعالیت مربیان ملی در باشگاه‌ها هستم. اگر هرچیزی به صورت تخصصی و ویژه رویش کار شود نتایج بهتری گرفته می‌شود. شرایط این چنینی مثل مدیر دو شغله می‌ماند. آدم دو شغله و سه شغله به همه کارهایش می‌رسد؟ آدمی که تمام انرژی‌اش برای یک موضوع باشد قطعا موفق خواهد بود نه اینکه فکرش چند جا باشد. فردی که در چندجا مشغول باشد نه فکرش یک جا است و نه جسمش.

پیشکوست بسکتبال ادامه داد: قطعا مربی ملی نیز نباید چنین شرایطی داشته باشد بلکه باید ۱۰۰ درصد تمرکزش بر روی یک کار باشد. نباید در اینجا به فکر جای دیگر باشد و در جای دیگر به فکر کار دیگرش باشد. اگر اینطور شود مثل برداشتن چند هندوانه با یک دست است.

عضو پیشین هیات رئیسه فدراسیون بسکتبال با اشاره به صدماتی که موازی کاری مربیان در تیم های ملی و باشگاهی به بسکتبال می‌زند بیان کرد: حرف و حدیث‌های زیادی این شرایط ایجاد می‌کند. در انتخاب بازیکنان و ترکیب تیم ملی همیشه حرف و حدیث پیش‌ می‌آید. البته باید تاکید کنم که این درد برای این روزها نیست. دردی کهنه است. ما همه این‌ها را سالیان سال بحث کرده‌ایم. همه به این نتیجه رسیده‌اند که کی‌روش باید در تیم ملی فوتبال باشد، والیبال به فردی مثل ولاسکو در آن زمان نیاز داشت تا رشد کند. فکر می‌کنید این افراد چرا آمدند؟ برای اینکه آنها تعصبی روی باشگاه و فرد خاص ندارند. قطعا برای کی‌روش بازیکنان فرق ندارند و نگاهش یکسان است.

مهندسی ادامه داد: مگر می‌شود من مربی تیم ملی باشم و هیچ حساسیستی روی بازیکنان باشگاهی‌ام نداشته باشم. باور پذیر نیست. به نظرم این‌ها مسائل ساده‌ای است و نباید درگیرش باشیم. نمی‌شود باور کرد مربی باشگاه باشم، مربی ملی باشم و نظراتم را در انتخاب بازیکنان دخیل نکنم و برعکس، از تیم ملی برای باشگاهم بازیکن انتخاب نکنم.

عضو پیشین کمیته فنی فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از این شرایط باید چه کاری انجام شود؟ تصریح کرد: این وظیفه فدراسیون است که مربی ملی‌اش را انقدر تامین بکند که نیازی به باشگاه نداشته باشد و تمام فکر و ذکرش را بر روی تیم ملی بگذارد. من نمی‌خواهم نفی کننده این موضوع باشم که یک مربی باید افتخار کند که سرمربی تیم ملی است و حتی باید بدون چشم‌داشت برای این افتخار بزرگ گام بردارد اما به هرحال زندگی حرفه‌ای است و ما باید در شرایط کنونی جامعه که نگاهی حرفه‌ای دارد تصمیمات حرفه‌ای بگیریم. قطعا نباید چون توانایی تامین نیازهای مالی مربی ملی را نداریم تصمیم‌هایی بگیریم که آینده بسکتبال را صدمه بزند و مشکل ساز شود. نمی‌توان زمانی که یک ملی‌پوش از باشگاهش درآمد خوب دارد نیازهای مالی مربی ملی را تامین نکنیم.

مهندسی در پاسخ به این سوال که اگر یک مربی کاربلد بدون چشم‌داشت مالی بخواهد برای تیم ملی کار کند چه؟ تصریح کرد: من فکر می‌کنم تداوم ندارد. حتی اگر پذیرش ایجاد شود برای مقطع کوتاهی است و تداوم ندارد. ما باید حرکت‌های ماندگار و مستمر برای بسکتبال از جمله تیم ملی انجام بدهیم که تداوم داشته باشد. نباید برای تیم ملی کوتاه مدت برنامه ریزی کنیم. اگر برنامه ریزی خوب داشته باشیم نگاهمان به یک مسابقه نیست و به دنبال یک تورنمنت نخواهیم بود.

پیشکسوت بسکتبال افزود: مگر ما در گذشته انتقاد نمی‌کردیم که چرا مقطعی کار می‌کنیم و فضای گلخانه‌ای داریم؟ اگر انتقاد می‌کردیم که چرا اکنون مثل گذشته کارها را انجام می‌دهیم. حرکت‌های ما باید بلندمدت باشد. نگاه ما به تیم ملی بلند مدت باشد. فعلا برویم این مسابقه بعدا، برویم به آن تورنمنت و بعدا تصمیم می‌گیریم. بعدا وجود ندارد و باید از امروز پی‌ریزی کنیم و زیرساخت خوب بسازیم.

عضو پیشین هیات رئیسه فدرسایون بسکتبال در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون اعلام کرده در جذب اسپانسر و فعالیت اقتصادی موفق نبوده؟ تصریح کرد: بازار آزاد و اقتصاد آزاد مبانی و ادبیات خاص خودش را دارد. اینجا صحبت سود و زیان است. فعالان اقتصادی برایشان مهم سود آوری تشکیلاتشان است. آنها در هر عملیات، رفتار و روابطی که منجر به سود شود وارد می‌شوند. در ورزش نیز به همین شکل است. شما باید این فعالان را به این نتیجه برسانید که ورودشان به ورزش این مزایا را دارد و در سود و منافعتشان تاثیر می‌گذارد.

مهندسی همچنین بیان کرد: طبیعی است که وضعیت اقتصادی کشور شرایط خاص خودش را دارد اما در همین شرایط هم فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌شود. آن افرادی که هوشمندتر، قوی‌تر، فنی‌تر و باهوش‌تر هستند فعالیتشان بیشتر است. اگر همه مسائل سر جایش باشد، چرخ اقتصاد به خوبی بچرخد و رونق باشد که هنر خاصی نمی‌خواهد تا اعتماد فعالان اقتصادی را جلب کنیم. با این حال شرایط کنونی به این معنا نیست که اگر با تنگنا مواجه هستیم نتوانیم کاری کنیم. راهش مذاکره، نشست و دعوت‌های پیاپی است.

او ادامه داد: شما باید بروید به طرف آنها و دست نیاز دراز کنید. آنها که نمی‌آیند به طرف ما که اجازه بدهید کار کنیم و پول بیاوریم. امکان ندارد. ما باید برویم، دست نیاز دراز بکنیم، مذاکره و خواهش بکنیم، استدلال بیاوریم و بنگاه‌های اقتصادی را مجاب کنیم که وارد شوند و قطعا سود می‌کنند. شک نکنید که ورزش ایران این پتانسیل را دارد که آنها بیایند و سود کنند.

کارشناس بسکتبال با اشاره به ظرفیت و توانایی ورزش برای سودآوری بنگاه‌های اقتصادی بیان کرد: ورزش این امکان را می‌دهد که بنگاه‌های اقتصادی بیایند و کارشان را با ویترین ورزش به کشور نشان بدهند. ویترین یک سازمان محدود به یک جغرافیای خاص است اما وقتی بنگاه‌ اقتصادی وارد ورزش می‌شود جغرافیای بزرگتری دارد. ویترین آنها به اندازه یک کشور وسعت پیدا می‌کند و حتی امکان بین‌المللی شدن هم دارد. از مرزهای هم خارج می‌شود. چه چیزی قدرت ورزش را دارد؟ هیچ. باید برویم و دست نیاز دراز کنیم و خواهش کنیم تا آنها مجاب شوند و بیایند. باید استدلال داشته باشیم. بله شرایط اقتصادی خاص است اما اکنون عیار و توانمندی‌ها مشخص می‌شود که تا چه اندازه قادر به کار هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با برنامه پیش برویم و در این استان تولید ثروت کنیم و این ثروت در تمام بخش‌های اقتصادی منطقه توزیع شود و همه مردم از آن بهرمند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی امروز در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وظیفه ستاد اقتصادی، طراحی بخش‌های مختلف اقتصادی است که به ما راه توسعه، توانمندسازی و روش‌های اقتصادی را نشان دهد و در این زمینه باید سیاست گذاری کند.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی باید نحوه مشارکت مردم و روش اجرا را سیاست گذاری و بر روی راهبردهای اصلی تمرکز داشته باشد، افزود: باید به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان کمک کنیم و آنها را پای کار پروژه‌های بزرگ این استان بیاوریم و با فروش سهام، مشارکت مردم را در طرح های اقتصادی افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان را باید در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی مشارکت دهیم و این امر باید به سرعت توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 54 درصد از دانشجویان استان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند و در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، تجارت، معادن و صنایع فرآوری با کمبود و فقدان طراح متخصص و نخبه مواجه هستیم. شرکت‌هایی داریم که تولیدات کم ولی ارزآوری زیاد برای سیستان و بلوچستان دارند و باید روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری ویژه شود.

کرمی ادامه داد: در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی کارخانه‌ای برای فرآوری داروهای گیاهی در سیستان و بلوچستان نداریم و این محصول به صورت خام در بازار عرضه می‌شود، باید این سرمایه در استان فرآوری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید جوانان و دانش آموزان را توانمند و ذهن‌های آنان را برای توسعه طرح‌های اقتصادی آماده کنیم، زیرا بخشی از ایده‌ها خیال پردازی است که توسط ذهن دانش آموزان صورت می‌گیرد و  به مرور زمان تبدیل به محصول می‌شود. به فضل الهی و توکل بر خداوند شرایط حال حاضر را تغییر می‌دهیم و یقین داریم با عنایت‌های الهی این امر شدنی است.

کرمی با تاکید بر اینکه کاری که با تلاش انجام می‌شود با دعا حل نمی‌شود، افزود: خداوند متعال راه حل را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل است که پیامبر گرامی می‌فرماید؛ «کار، تلاش و کوشش عبادت است» و کارمندان زمانی که به یاد و در راه خدا و مردم کار و تلاش می‌کنند در واقع عبادت و عمل صالح انجام دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران