Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@11:55:48 GMT

2 هزار رقم گندم در اسلام آبادغرب کشت می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۰۸۲۲

2 هزار رقم گندم در اسلام آبادغرب کشت می شود

به گزارش ایرنا، خسرو شهبازی روز دوشنبه در جریان بازدید از ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی اسلام آباد غرب به مناسبت روز ملی مزرعه افزود: ارقام کاشته شده در ایستگاه تحقیقات اسلام آبادغرب از ارقامی هستند که از سایر نقاط دنیا به اینجا آورده و کشت می شوند.
وی اظهار کرد: 11 سال برای معرفی یک رقم زمان لازم است تا آزمایش های تحقیقاتی لازم بر روی آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه گفت: با هدف آشنایی کشاورزان و کارشناسان با آخرین یافته های تحقیقاتی بخش کشاورزی، هرساله روز ملی مزرعه از 15 اردیبهشت شروع و در پنج روز کشاورزان و کارشناسان با حضور در ایستگاه های تحقیقاتی از نزدیک با آخرین یافته های تحقیقاتی آشنا می شوند.
شهبازی با اشاره به اینکه روز ملی مزرعه یکی از اقدام های سازمان جهاد کشاورزی در راستای افزایش تولید و بهره وری است، افزود: سیاست ما استفاده کشاورزان از دستاوردهای تحقیقاتی در کشت محصولات است.
شهبازی تصریح کرد: در این روز علاوه بر معرفی ارقام گندم، جو، کلزا و محصولات دامی، ادوات مکانیزه بخصوص ادوات خاک ورزی حفاظتی نیز به نمایش گذاشته می شود.
گفتنی است کشاورزان در روز ملی مزرعه سوالات خود را در خصوص زراعت محصولات از محققان و کارشناسان می پرسند و برآگاهی آنان افزوده می شود.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی 96-95 بیش از 841 هزار تن بود که از این میزان بیش از 646 هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
همچنین 261 هزار و 880 تن جو آبی و دیم در سال زراعی 96-95 در استان کرمانشاه تولید شد.
سال زراعی گذشته با برداشت 9 هزار و 271 کیلوگرم در هکتار رکورد عملکرد کلزا در کشور توسط استان کرمانشاه شکسته شد.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 بخش کشاورزی بهره وری جهاد کشاورزی زمین محصولات کشاورزی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پورهاید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

دراستان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزارهکتار گندم علیه سن سمپاشی و مبارزه شده است و قراراست ۱۵۰ هزارهکتار دیگرصورت گیرد.

دیگر خبرها

  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند