Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@21:03:42 GMT

17 اردیبهشت، سالروز عروج دو شهید

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۱۱۰۰۱

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، سردار شهید سیدفقیر حسینی از لشکر 14 امام حسین (ع) در 22 سالگی در عملیات بیت المقدس دراثر ترکش خمپاره در جنوب خرمشهر به شهادت رسید.
پیکر پاک این شهید 40 روز در محل شهادت بر زمین ماند و پس از پایان عملیات به زادگاهش روستای مناوند شهرستان درمیان برای خاک سپاری منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردارسیدفقیر حسینی مجرد بود و دیپلم الکتروتکنیک داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 شهید نوروزعلی مهدی پورمقدم در 19 سالگی در عملیات بیت المقدس، منطقه کرخه نور در اثر ترکش به سر به شهادت رسید و در روستای درخش درمیان به خاک سپرده شد.
این شهید در وصیت نامه خود نوشته است:

"مادر جان ، اگر در راه اسلام به شهادت رسيدم براى من گريه نكنيد، مرا به درخش بياوريد بجاى خرما و عزادارى، شيرينى سر قبرم بريزيد. گريه نكنيد كه روحم آزرده نشود."

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مراسم بزرگداشت شهید جانباز شهید سید محمد حسینی فهرجی با حضور حجت الاسلام مدرسی امام جمعه بخش مرکزی، جوکار نماینده مردم یزد ، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان، قشر‌های مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) فهرج برگزار شد. سخنرانان در این مراسم، به بیان جایگاه شهید و شهادت پرداختند.  شهید سید محمد حسینی فهرجی درفروردین ماه سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۴ بر اثر اصابت تیر به پای راست مجروج شد و به اسارت درآمد و چندین سال مفقودالاثر بود.  او پس از ۲ سال اسارت در شهریور ماه ۶۹ به میهن اسلامی بازگشت و تحمل جانبازی ۷۰ درصد و قطع پا، در ۴فروردین ۱۴۰۳ به خیل شهدا پیوست.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع)
  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • لحظه اعلام خبر شهادت شهید «بهروز واحدی» به خانواده وی
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان قربانی در اصفهان
  • فوری؛ خرید و فروش مسکن متوقف شد/ ترکش دلار ۶۰ هزار تومانی، بازار مسکن را فلج کرد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی