Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس‌جمهور ضرورت وارد کردن بذر را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی می‌گویند تعامل سازنده با دنیا خوب نیست.

 حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح اقتصادی و زیربنایی در خراسان رضوی، با تشکر از تلاش های وزیر جهاد کشاورزی و کشاورزان اظهارداشت: در این ایامی که به نام روزهای کارگر و معلم مزین است انصافاً باید دست همه کشاورزان را بوسید که برای خودکفایی کشور در مواد غذایی تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی، تصریح‌کرد: اولین نکته مهمی که وجود دارد این است که امروز 123 طرح و پروژه در کشاورزی افتتاح می‌شود که ارزش آن را هم 313 میلیارد تومان با بیش از 9 میلیون یورو اعلام کردند. نکته مهمّ دیگر این بود که تلاشی که وزارت کشاورزی و کشاوران برای سامانه‌های نوین آبیاری انجام می‌دهند که بسیار مهم است.

روحانی مشکل کم آبی کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از راه حل‌های مشکل کم آبی صرفه‌جویی در آب در بخش کشاورزی است که مهم‌ترین قدم است. آقای حجتی اشاره کرد که در دولت یازدهم تا کنون 56 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خراسان رضوی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

وی ادامه داد: کل زمین‌هایی که در همه دولت‌ها از اول انقلاب تا کنون به این سامانه مجهز شده است 110 هزار هکتار بوده است؛ یعنی در این چهارسال بیش از نصف آن انجام شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهم است که خدمات کشاورزان را نادیده نگیریم، اظهار داشت: اشکال ندارد خدمات دولت نادیده گرفته شود؛ زیرا خدا در قیامت اجر آن را می‌دهد ولی این کار کشاورزان و بخش فعال مهندسی ما است که نباید نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: چنانکه آقای حجتی گفت اگر 28 هزار هکتار دیگر به آن اضافه کنیم قدم بسیار مهمی در مسئله صرفه جویی آب برداشته می‌شود.

روحانی ضرورت وارد کردن بذر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه برخی می‌گویند تعامل سازنده با دنیال خوب نیست اظهار داشت: گفت سلیقه با «سین» است یا «صاد»؟ گفت سلیقه‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: بذری که ما در بعضی زمینه‌ها وارد می‌کنیم محصول ما را سه چهار برابر می‌کند؛ یعنی از همان زمین سه برابر برداشت می‌کنیم. اینکه مهندس فتاح می‌گوید در امداد کار می‌کنیم که مستمری بگیران ما سه چهار برابر بگیرند که کار ارزشمند و درست و واجبی است، یکی از راه‌ها این است که کشاورز عزیز ما بتواند از محصول خود دو سه برابر برداشت کنند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۱۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب

عبدالنبی امینی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براثر بارندگی‌های اخیر که میزان آن بیش از ۱۴۰ میلیمتر گزارش شده اکثر جاده‌های بین مزارع تخریب و تردد ماشین آلات کشاورزی را غیرممکن کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه برداشت دربخش کلات مورموری آ غاز ش ده است، برای سهولت در امر برداشت محصولات کشاورزی ضمن تخصیص اعتبارات بحران به بخش کشاورزی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار ترمیم و مرمت جاده‌های بین مزارع به سرعت انجام گیرد تا کشاورزان عزیز بتوانند محصول خود را به موقع برداشت کنند.

وی گفت: برابر بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی وضعیت مزارع کشاورزی را پس بارندگی ها مطلوب و به کشاورزان گرامی توصیه می‌شود تا رسیدن مزارع به نرم برداشت عجله نکنند.

کد خبر 6096123

دیگر خبرها

  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اهداف متفاوت پرسپولیس و نساجی/ حفظ صدرنشینی استقلال به شرط شکست ذوب‌آهن
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب